تاریخ انتشار: 1401/03/14 16:39
کد خبر: 21067

نقش کلین شیت ها در تعیین قهرمان/ گل کمتری بخور قهرمان شو!

برای کسی قهرمانی یک از فاکتورهای مهم گل کم تر خورده است.
نقش کلین شیت ها در تعیین قهرمان/ گل کمتری بخور قهرمان شو!

تیم استقلال با ۲۱ کلین شیت در لیگ بیست و یکم توانست رکورد جدیدی در فرمت لیگ ۱۶ تیمی بزند و این رکورد را بشکند.

 اما یک دوگانگی در صاحب نظران فوتبالی وجود دارد و آن هم این است؛ عده ای از آنها معتقدند تیمی می تواند در پایان فصل جشن قهرمانی بگیرید که کمتر گل را  بخورد.

 

در این راستا؛ صاحب نظرانی منتقد این سبک هستند، و معتقدند بهترین خط حمله لیگ می تواند در پایان لیگ بر روی سکو اول بایستد.

 در این راستا به همین بهانه تعداد کلین شیت و نقش آن در قهرمانی را در یک دهه اخیر لیگ بررسی می کنیم.

 

لیگ بیست و یکم؛ قهرمانی با کلی رکورد

استقلال تهران فصلی رویایی در بیست و یکمین دوره لیگ دوره لیگ پشت سر گذاشت و علی رغم اینکه قهرمانی را به دست آورد توانست، رکورد بیشترین کلین شیت در فرمت ۱۶ تیمی و البته رکورد کمترین گل خورده در یک فصل را آن خود کند.

 

لیگ بیستم؛ خط حمله خوب سپاهان قهرمانی پرسپولیس!

در بیستمین دوره رقابت های لیگ، هرچقدر سپاهان یکی پس از دیگری تیم های لیگ  برتری را به توپ می بست و در پایان توانست عنوان بهترین خط حمله لیگ را به دست بیاورد، اما در پایان  این پرسپولیس بود که توانست با ۱۸ کلین شیت یعنی بیشتر از کلین شیت های سپاهان و علی رغم زدن گل های کمتر به جایگاه نخست تکیه بزند.

 

لیگ نوزدهم؛ باز هم خط دفاعی مستحکم و قهرمانی

در این فصل از رقابت های لیگ برتر سپاهان و پرسپولیس با ۱۷ کلین شیت توانستند بیشترین امار را در فصل نوزدهم به نفع خود رقم زنند، با این تفاوت که سرخ ها در رده اول ایستادند اما زرده های اصفهانی در رده پنجم به کار خود پایان  دادند.

 

لیگ هجدهم؛ آمار خوب استقلال بدون قهرمانی

استقلال تهران با ۱۳ گل خورده توانست این رکورد را تا پایان لیگ ۱۸ به دست آورد، اما این آمار با بسته نگه داشتن دروازه در ۱۹ بازی به دست آمد؛ هرچند که در پایان فصل در جایگاه سوم ایستاد و پرسپولیس جام گرفت.

لیگ هفدهم؛ رکورد کلین شیت و قهرمانی پرسپولیس

 

در این فصل از رقابتهای لیگ باز هم موفقیت در حفظ بسته نگه داشتن دروازه باعث موفقیت در قهرمانی شد.  در این سال هم  سرخ های پایتخت با ۱۸ کلین شیت توانستند جشن قهرمانی خود را در لیگ هفدهم بگیرند.

 

لیگ شانزدهم؛ بهترین کلین شیت و جام از آن پرسپولیس

طبق معمول سرخ قبا های پایتخت با ۲۰ کلین شیت باز هم توانستند قهرمانی در لیگ و بسته نگه داشتن دروازه را جشن بگیرند.

لیگ پانزدهم؛ تیم خوب ویسی و قهرمانی اهوازی ها

 

استقلال خوزستان با ثبت عدد ۱۷ در جدول بسته نگه داشتن دروازه دست پرسپولیس را از قهرمانی کوتاه کرد.

لیگ چهاردهم؛ کلین شیت برای قهرمانی کافی نبود!

این بار دیگر کلین شیت نقشی در قهرمانی نداشت، به طوری که تیم نخست این آمار با ۱۶ کلین شیت در جایگاه پنجم رقابتهای لیگ ایستاد.

لیگ سینزدهم؛ کلین شیت برای پرسپولیس، قهرمانی از آن فولاد!

 

نقش کلین شیت این بار در تعیین نایب قهرمان لیگ پر رنگ دیده شد، بازهم سرخ قبا های پایتخت با ۱۸ کلین شیت توانستند در این آمار به قهرمانی برسند اما فولاد در پایان فصل توانست جام قهرمانی  را بالای سر ببرد.

لیگ دوازدهم؛ قهرمانی آبی پوشان

شاگردان امیر قلعه نوعی در دوازدهمین رقابت های لیگ با تکیه بر بسته نگه داشتن های متوالی در لیگ قهرمانی را به دست بیاورند. در این فصل آبی پوشان پایتخت توانستند با ۲۱ کلین شیت بهترین رکورد در فرمت ۱۸ تیمی را از آن خود کنند.

 

پس با این حساب فهمیدیم و متوجه شدیم نقش یک دروازه بان خوب به همراه خط دفاعی عالی تر از دروازه بان چقدر در تعیین قهرمان نقش داشته است. کاری که  پرسپولیس با تکیه بر همین امار موفق به گلات شد و این فصل استقلال با همین آمار خوب اجاره نداد جام به سرخ ها برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5k9p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حیدری گوی سبقت را از شهدادنژاد ربود/جدال دیدنی برای دستکش طلایی به هفته آخر رسید
اختصاصی/پس از پایان هفته سی و سوم؛