تاریخ انتشار: 1401/03/30 18:27
کد خبر: 20409

پنجعلی: برکناری اسکوچیچ به نفع تیم ملی نیست/ خریدهای پرسپولیس خوب بوده است

پیشکسوت فوتبال کشورمان که به‌تازگی به سمت مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس منصوب شده است، درخصوص شرایط فعلی این تیم، لیگ بیست‌ویکم و همچنین وضعیت تیم ملی ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ و شکست برابر الجزایر اظهاراتی را مطرح کرد.
پنجعلی: برکناری اسکوچیچ به نفع تیم ملی نیست/ خریدهای پرسپولیس خوب بوده است

محمد پنجعلی  در گفت‌وگو با خبرنگار در ابتدا در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس فصل گذشته شرایط خوبی را تجربه کرد اما برای قهرمانی کمی، کم‌شانس بود. بالاخره در یک لیگ یک تیم قهرمان می‌شود و تیمی هم نایب‌قهرمان و این‌بار قرعه به نام پرسپولیس نبود که قهرمان شود. در طول فصل گذشته بازیکنان واقعا تلاش کردند و در خیلی از بازی‌ها عمکرد خوبی داشتند و با وجود مشکلات فراوانی که وجود داشت، نتایج بدی هم کسب نشد. با این حال در مجموع پرسپولیس خوب کار کرد.

نظرتان راجع به خریدهای جدید پرسپولیس چیست؟

در همه تیم‌ها همیشه کادر فنی درباره لیست خروجی و خریدهای جدید تصمیم می‌گیرد و باید به نظر کادر فنی احترام گذاشت. پرسپولیس هم تا به حال خریدهای خوبی کرده است که نشان می‌دهد کادر فنی به خوبی از ایرادات فصل گذشته آگاه است. فکر می‌کنم از لحاظ مالی دست باشگاه باز و بازیکنان محوری را جذب کرده است. یارگیری به خوبی در حال انجام است و تا الان بازیکنان باکیفیتی گرفته‌ایم. در ادامه هم امیدوارم بازیکنان موردنیاز کادرفنی جذب شود تا دوباره قهرمان شویم. برای ما به خاطر عدد ۶، رسیدن به ششمین قهرمانی متوالی خیلی ارزشمند بود و روی این حساس بودیم، اما واقعیت این است که رسیدن به ۵ قهرمانی متوالی هم کار کوچکی نبود. پرسپولیس درحال بستن تیم خوبی است و قطعا پرسپولیس می‌تواند با جذب این بازیکنان و تلاش‌های کادر فنی، تیم قدرتمندی برای فصل بعد داشته و برای قهرمانی آسیا بجنگد.

پنجعلی: برکناری اسکوچیچ به نفع تیم ملی نیست/ خریدهای پرسپولیس خوب بوده است

پورعلی‌گنجی، بیرانوند، اسماعیلی‌فر و رفیعی

کاپیتان اسبق پرسپولیس هم‌چنین گفت: مرتضی پورعلی‌گنجی به عنوان مدافع ملی‌پوش بازیکن بسیار خوبی است که می‌تواند در خط دفاع به پرسپولیس کمک کند. در دروازه تیم هم علیرضا بیرانوند آمده که از نظر فنی توانایی‌های خود را نشان داده و قطعا به عنوان یک دروازه‌بان مطمئن می‌تواند برای تیم مفید باشد. از طرف دیگر در پست دفاع راست دانیال اسماعیلی‌فر به پرسپولیس آمده که این نشان می‌دهد کادر فنی پرسپولیس به دنبال تقویت تیم در کناره‌هاست و در آخر سروش رفیعی نیز با سابقه بازی در پرسپولیس و عملکرد فصل قبل در سپاهان قطعا در میانه میدان کمک‌حال تیم خواهد بود.

پنجعلی: برکناری اسکوچیچ به نفع تیم ملی نیست/ خریدهای پرسپولیس خوب بوده است

نظرتان راجع به تغییرات در کادرفنی پرسپولیس چیست؟

درباره این دو مربی و عملکردشان نمی‌توانم نظری بدهم. در واقع هم درباره بازیکنان و هم در خصوص عملکرد مربیان، این سرمربی تیم است که می‌تواند بهترین نظر را بدهد. سرمربی تیم به دنبال جذب بهترین کادر و بازیکنان را است تا بتواند با کمک آنها بهترین نتایج را کسب کند.

 سمت جدید در باشگاه پرسپولیس 

قرار شد مسئولیت همه آکادمی‌های باشگاه در اقصی نقاط کشور با من باشد و در این زمینه تمام تلاشم را می‌کنم. در بخش آکادمی باشگاه هم باید تلاش کنیم بازیکنان جوان را پروش دهیم. در رده پایه متاسفانه تیم‌ها نتیجه‌گرا شده‌اند که کار درستی نیست. تیم‌ها در رده پایه باید تلاش کنند که در پرورش بازیکنان قدم‌های خوبی بردارند و فقط به دنبال کسب نتیجه نباشند.

پنجعلی در ادامه درخصوص شرایط تیم ملی و بازی‌های دوستانه و گمانه‌زنی‌ها در رابطه با برکناری دراگان اسکوچیچ مباحثی را مطرح کرد.

تیم ملی ایران و شکست مقابل الجزایر

پنجعلی در مورد شکست ایران برابر الجزایر در دیدار دوستانه نیز گفت: این شکست ملاک نیست. در بازی‌های تدارکاتی برد و باخت مهم نیست. باید با تیم‌هایی بازی کنیم که روی ما فشار بیاورند و نقاط ضعف و قوت ما را عیان کنند. ما در بازی‌های دوستانه ۱۰ گل هم بخوریم چیزی از دست نمی‌دهیم. این مسابقات صرفاً به خاطر این است که مربیان و کادرفنی روی تیم و بازیکنان و تاکتیک‌ها شناخت پیدا کرده و در نهایت ترکیب تیم را به دست آورند. این روند باید ادامه داشته باشد و تا شروع جام‌ جهانی بازی‌های خوب انجام دهیم که به تیم فشار بیاید و نقاط ضعف و قوت‌مان را بشناسیم.

پنجعلی: برکناری اسکوچیچ به نفع تیم ملی نیست/ خریدهای پرسپولیس خوب بوده است

وی ادامه داد: اگر این روند ادامه‌دار باشد شاید به مرحله بعدی جام‌جهانی صعود کنیم ولی با این وضعیت نه. چون بچه‌ها باید با هم هماهنگ شوند. بازیکنان تیم ملی همه خوب و لژیونر هستند اما دیدیم که نتوانستند کیفیت خودشان را نشان بدهند و دلیل این موضوع هم این است که با یهم هماهنگ نیستند.

با این تفاسیر موافق ادامه حضور اسکوچیچ در تیم ملی هستید؟

با در نظر گرفتن شرایط، در این مقطع فکر می‌کنم دست زدن به کادرفنی و برکناری سرمربی به نفع تیم ملی نبوده و درست نیست.

شایعات بازگشت کارلوس کی‌روش

زیر ساخت‌ ما حرفه‌ای نیست که مربی حرفه‌ای بیاوریم. مشکل فوتبال ما مربی نیست، با کی‌روش به عراق هم باختیم. مشکل ما با مربی خارجی حل نمی‌شود. مشکل از زیرساخت و ساختار فوتبال‌ است. تفکر ما حتی آماتور هم نیست. باشگاه‌ها این همه مشکل دارند و این موارد را باید درست کنیم. فوتبال ایران آنقدر پتانسیل دارد که از نظر مهره هیچ‌وقت به مشکل نخوریم. امروز آرزوی‌ ما این است که به مرحله بعدی جام‌ جهانی صعود کنیم و با این بضاعت نباید چنین آرزویی داشته باشیم. مشکل زیرساخت که رفع شود، پیشرفت می‌کنیم. نصف بیشتر تیم‌ لژیونر است و پتانسیل رفتن به مرحله بعد را داریم ولی این تفکر حرفه‌ای باید از بچگی در رگ و ریشه بازیکنان باشد. باید امکانات را فراهم کنیم. به جای اینکه مربی خارجی بگیریم، خوب است از فوتبال اروپا الگوبرداری کنیم. ببینیم آنها چه کار می‌کنند. این همه استعداد در اروپا پیدا نمی‌شود و بچه‌های ما وقتی آنجا می‌روند بهترین بازی‌ها را ارائه می‌دهند. ما مشکل نیروی انسانی نداریم.

پنجعلی: برکناری اسکوچیچ به نفع تیم ملی نیست/ خریدهای پرسپولیس خوب بوده است

 

 

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gdjgz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


«پنجعلی» مدیر آکادمی پرسپولیس شد

درخواست عجیب پنجعلی برای مدیریت آکادمی پرسپولیس
برای آکادمی حامی مالی می‌آورم نه بازیکن پولی!