تاریخ انتشار: 1401/04/07 11:13
کد خبر: 20074

شرط افزایش سهمیه صعود از لیگ یک به لیگ برتر

تیم های دسته اولی می خواهند درخواستی را به صورت رسمی به سازمان لیگ ارایه دهند که تعداد تیم های صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر افزایش پیدا کند.
شرط افزایش سهمیه صعود از لیگ یک به لیگ برتر

این درخواست در نشست هم اندیشی باشگاه های دسته اولی به میزبانی باشگاه استقلال خوزستان در تهران مصوبه و در نهایت در اختیار سازمان لیگ قرار خواهد گرفت.

اما شرط اجرای این مصوبه این است که ابتدا درخواست تیم های دسته اولی مورد تایید اعضای هیات رییسه سازمان لیگ قرار گیرد و در ادامه مصوبه اعضای هیات رییسه سازمان لیگ توسط اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال تایید شود.

پیش تر هم بحث افزایش سهمیه صعود از لیگ یک به لیگ برتر مطرح شده بود که این پیشنهاد با مخالفت اعضای هیات رییسه سازمان لیگ مواجه شد و اصلا برای طرح به نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال نرفت. این طرح اگر مورد تایید قرار می گرفت سهمیه صعود از لیگ یک به لیگ برتر به 2.5 تیم افزایش پیدا می کرد به این صورت که تیم سوم لیگ یک به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر می رفت و برنده در لیگ برتر فصل آینده مسابقات حضور پیدا می کرد.

در حال حاضر 18 تیم در لیگ یک حضور دارند که تیم های اول و دوم به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود می کنند. در برخی از کشورها برای اینکه در هفته های پایانی مسابقات جذاب باشد و تیم ها انگیزه خود را بعد از مشخص شدن تیم های صعود کننده از دست ندهند مسابقات در دو مرحله برگزار می شود. بدین صورت که در پایان دور اول 6 تیم به دور نهایی صعود می کنند و دوباره این 6 تیم با هم مسابقه می دهند تا در نهایت چهره دو تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q6o6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازگشت فکری به لیگ یک با رنگ نارنجی/ سایپا به لیگ برتر می‌اندیشد
سرمربی نام آشنا در یکقدمی سایپا تهران؛

سایپا در وضعیت قرمز!
اختصاصی/بلاتکلیفی در تیم صنعتی؛


بودجه کلان برای بازگشت به لیگ برتر!
اختصاصی/استقلال خوزستان پرقدرت وارد می شود؛