تاریخ انتشار: 1401/06/13 17:09
کد خبر: 16831

انتقاد فغانی به شیوه ارزیابی داوران/ برخی داورها ورزشکار محسوب نمی‌شوند!

علیرضا فغانی گفت: اگر تفکر نسبت به فوتبال برای لذت بردن و ایجاد نشاط در جامعه عوض نشود و نتیجه گرایی مدنظر باشد، با وجود این دستگاه، تغییری در رویه دوستان حاصل نخواهد شد.
انتقاد فغانی به شیوه ارزیابی داوران/ برخی داورها ورزشکار محسوب نمی‌شوند!

 علیرضا فغانی ظهر امروز در مراسم تقدیر از داوران شهرستان گناوه اظهار داشت: بوشهر جزو تاریخچه داوری من است و خوشحال هستم که کلاس درجه یک و دو را در این استان گذراندم.

این داور بین‌المللی فوتبال ایران با اشاره به اهمیت داوری تصریح کرد: در تمام دنیا داور، قاضی ورزشی محسوب می‌شوند اگرچه در برخی کشورها از جمله ایران داوران مظلوم واقع شده‌اند.

وی بیان کرد: داوران برای آماده شدن وقت زیادی را به ورزش می‌گذراند اما در خیلی از ارزیابی‌ها، شاید ورزشکار محسوب نمی‌شوند که باید این دیدگاه ریشه کن و نگاه مثبتی به جامعه داوری شود تا در میادین بزرگ، نام ایران به اهتزاز در آورند.

فغانی با بیان اینکه خود یک روستازاده هستم، عنوان کرد: اکنون شرایط و فضا برای پیشرفت در همه مناطق حتی نقاط محروم وجود دارد.

وی درخصوص آخرین اطلاعات از وضعیت نصب دستگاه وی ای آر در ورزشگاه‌های کشور گفت: در جایگاهی نیستم که در زمینه دستگاه وی ای آر صحبت کنم اما اگر تفکر نسبت به فوتبال برای لذت بردن و ایجاد نشاط در جامعه عوض نشود و نتیجه گرایی مدنظر باشد، با وجود این دستگاه، تغییری در رویه دوستان حاصل نخواهد  شد.

داور بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه اظهار کرد: هر کجا بانوان حضور داشته باشند، اخلاق رعایت می‌شود و تنها باید فضایی ایجاد شود و به مرد ایرانی یادآور شود که خانم‌ها در آن مکان حضور دارند.

وی افزود: با توجه به فشاری که فیفا برای حضور بانوان گذاشته، باید شرایط برای حضور آنها در ورزشگاه‌ها رقم بخورد و مکانی درنظر گرفته شود. مرد ایرانی نشان داده که در این شرایط باغیرت و مرزها را رعایت می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dx66w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علیرضا فغانی: VAR هم با تفکر فعلی مشکلی را حل نمی‌کند/ باید رفتارها عوض بشود