تاریخ انتشار: 1402/01/26 18:11
کد خبر: 7757

آخرین تلاش‌ها برای حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا/ دو وزارتخانه در روزهای آینده مالک سرخابی‌ها می‌شوند

مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال یکی از عوامل مهم برای حذف دو باشگاه از حضور در لیگ قهرمانان است که به زودی مالکیت این دو باشگاه به دو وزارتخانه متفاوت واگذار خواهد شد.
آخرین تلاش‌ها برای حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا/ دو وزارتخانه در روزهای آینده مالک سرخابی‌ها می‌شوند

یکی از مهم ترین دلایل حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از آسیا مالکیت مشترک دو باشگاه است، این موضوع حتی از پرونده بدهی‌های کلان دو باشگاه نیز حساس تر و مهم تر است و به همین دلیل برخی مدعی هستند که پرسپولیس هم مثل استقلال از آسیا حذف خواهد شد زیرا هر دو باشگاه زیر نظر یک وزارتخانه دولت قرار دارند و مدیران این باشگاه ها از سوی یک وزیر تعیین می‌شود.

با این حال خبر رسیده که به زودی با تصمیم دولتمردان مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دو وزارتخانه مجزا محول خواهد شد و کارهای این دو باشگاه زیر نظر دو وزارتخانه جدید پیگیری خواهد شد.

این آخرین تلاش ها برای رفع موانع حضور استقلال و پرسپولیس در آسیاست تا بزرگترین منع قانونی دو باشگاه یعنی مالکیت مشترک برطرف شود.

در حال حاضر برخلاف تصور خیلی‌ها، امور دو باشگاه ظاهرا از طریق وزارت اقتصاد و امور دارایی انجام می شود هرچند عزل و نصب ها در این دو باشگاه از سوی وزارت ورزش انجام می شود.  گفته می شود پیش از این نیز فدراسیون فوتبال نیز در نامه ای به وزارت ورزش خواهان تعیین تکلیف این مساله شده بود که هرچه سریع تر مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه رفع شود.

برخی منابع خبری مدعی هستند استقلال به دلیل پرداخت نکردن طلب استراماچونی از آسیا حذف شده ولی مدیران باشگاه معتقدند هنوز شانس برای حضور در لیگ قهرمانان را دارند. از سویی دیگر باشگاه پرسپولیس هم به دلیل همین مالکیت مشترک زیر تیغ است که مدیران ارشد در حال تلاش هستند تا اوایل اردیبهشت مالکیت دو باشگاه نیز به دو وزارتخانه جداگانه سپرده شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gxj92

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ قهرمانان آسیا قرعه کشی شد