تاریخ انتشار: 1402/02/21 17:48
کد خبر: 6440

بابایی: سپاهان همچنان شانس قهرمانی دارد

دروازه‌بان سابق تیم سپاهان شانس قهرمانی این تیم در فصل جاری را بالا دانسته و گفت: روی کاغذ پرسپولیس شانس بیشتری از سپاهان برای قهرمانی دارد، اما شاگردان مورایس باید در دو بازی باقی مانده برای پیروزی بجنگند و منتظر لغزش پرسپولیس باشند.
بابایی: سپاهان همچنان شانس قهرمانی دارد

حمیدرضا بابایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره عملکرد سپاهان در فصل جاری با خوزه مورایس در فصل جاری، اظهار داشت: امسال با تغییراتی که در کادر فنی و ترکیب بازیکنان سپاهان انجام شد، تیم به مرور زمان چهره یک مدعی جدی قهرمانی را به خود گرفت و تا هفته گذشته نیز آن‌ها تعیین کننده قهرمان این فصل بودند، اما با تساوی مقابل ملوان و تحویل صدر به پرسپولیس، ابتکار عمل را نیز به این تیم واگذار کردند و باید منتظر اتفاقات و امتیاز از دست دادن پرسپولیس باشند.

وی درباره دلایل لغزش و از دست دادن امتیاز توسط سپاهان در این زمان حساس از فصل گفت: اگر به عقب برگردیم در همین فصل، در یک دوره پرسپولیس با اختلاف زیادی نسبت به سپاهان، صدرنشین بود و در یک برهه زمانی سپاهانی‌ها با چند پیروزی متوالی صدر را از آن‌ها گرفتند. دلایل مختلفی از جمله محرومیت و مصدومیت برخی بازیکنان، تعطیلات بین مسابقات و غیره در این فراز و نشیب‌ها موثر است.

دروازه‌بان سابق سپاهان تصریح کرد: نظم مالی باشگاهی مانند سپاهان به شکلی است که کسی نمی‌تواند بگوید بازیکنان به دلیل عدم پرداخت به موقع قراردادها دچار افت روحی روانی شده‌اند، البته فراز و نشیب تیم‌ها بخشی از قانون نانوشته فوتبال است که نشان می‌دهد در ورزش مطلق وجود ندارد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، به طور همه منتظر سقوط تیم نفت آبادان بودند، اما این تیم در چند هفته اخیر نتایج خوبی کسب کرده و در حال حاضر همه منتظر سقوط مس کرمان هستند.

وی با این ادعا که بازیکنان سپاهان ذهنیت قهرمانی ندارند و به همین دلیل ممکن است قهرمانی را از دست بدهند، رد کرده و افزود: نام سپاهان همیشه با قهرمانی ایران و حتی درخشش در آسیا عجین شده است و زمانی که از کادری بزرگ و مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان لیگ برتر در سپاهان هستند، همه این را درک خواهند کرد که ذهنیت و هدف تیم قهرمانی است و باید برای کسب جام بجنگند.

بابایی مقایسه سپاهان مورایس با زمان محرم نویدکیا بی‌انصافی دانست و گفت: پایان فصل قبل از محرم نویدکیا خواستم که بماند و نتیجه تلاش 2 ساله خودش را در سال سوم تکمیل کند و برنامه 3 ساله را به پایان خوبی برساند، اما وی با تصمیم احساسی از سپاهان جدا شد.

وی ادامه داد: هر مربی در هر تیمی برای اجرای تفکرات و برنامه‌های خود نیاز به زمان دارد و این موضوع برای مورایس هم صدق می‌کند. مورایس برنامه 3 ساله‌ای دارد که می‌توان برای سال اول حضور در کورس قهرمانی، سال دوم قهرمانی و صعود از گروه در آسیا و سال سوم کسب مقام در آسیا را تصور کرد، البته باید دید که باشگاه و مورایس چه برنامه و اهدافی را تدوین کرده‌اند اما نباید فراموش کرد که افکار دو مربی و ابزار آن‌ها با هم قابل مقایسه نیست زیرا هر یک از آن‌ها برنامه مدنظر و نفرات مورد نیاز آن برنامه را در اختیار گرفتند.

پیشکسوت فوتبال اصفهان با بیان این که سپاهان هنوز شانس زیادی برای قهرمانی دارد، گفت: به شما قول می‌دهم اگر کادر و شاکله اصلی تیم حفظ و با تعدادی محدود بازیکن جدید تقویت شود، فصل آینده سپاهان با اختلاف می‌تواند قهرمان شود.

وی بازی این هفته سپاهان در برابر پیکان را دشوار دانست و خاطرنشان کرد: پیکان تیم جوانی است، آن‌ها به دلیل حواشی به وجود آمده، مقابل پرسپولیس بازی بسیار خوبی انجام دادند و در نهایت بر روی یک اتفاق بازی را واگذار کردند. این نکته را باید در نظر بگیریم که در فوتبال گلزنی و پیروز شدن نسبت به دفاع کردن کار سخت‌تری است، چون در هنگام دفاع مساحت کامل زمین در اختیار شما است، اما در زمان حمله و برای رسیدن به گل، شما باید برنامه‌ و تاکتیک‌های مختلفی را باید برای رسیدن به محوطه جریمه و در نهایت عبور توپ از 7 متر دروازه حریف اجرا کنید، اتفاقی که در دیدار سپاهان و ملوان رخ داد و ملوان با یک دفاع منطقی پیش رفت و در هنگام حمله با یک ارسال بلند و اشتباهاتی که در محوطه جریمه سپاهان رخ داد، گل تساوی را به ثمر رساند.

بابایی افزود: به نظرم سپاهان به دلیل نیاز مبرم به پیروزی مقابل پیکان، نسبت به حریف استرس بیشتری دارد، اما اعتقاد دارم شاگردان مورایس می‌توانند از این بازی دست پر بیرون بیایند و جنگ قهرمانی تا هفته آخر ادامه خواهد داشت.

وی به سوالی مبنی بر پیش‌بینی او از قهرمان لیگ امسال این‌گونه پاسخ داد: به عنوان یک اصفهانی از آمدن جام قهرمانی به اصفهان بسیار خرسند خواهم شد، اما روی کاغذ تکلیف قهرمانی امسال در دست پرسپولیس است و با دو پیروزی یک بر صفر هم آن‌ها قهرمان هستند. سپاهان باید در دو بازی پایانی برای پیروزی تلاش کند و این امید را داشته باشد که در صورت لغزش پرسپولیس بتواند به قهرمانی برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pe6d2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مورایس: فوتبال ایران باید زمین‌های بهتری داشته باشد/ برای «ریگی» خوشحالم

نگرانی‌های مشترک یحیی، مورایس و ساپینتو
پرسپولیس و سپاهان و استقلال از چه می‌ترسند؟