تاریخ انتشار: 1402/03/10 18:05
کد خبر: 5275

ماموریت ویژه ساپینتو در شهرآورد

تیم استقلال تهران با برتری برابر پرسپولیس می‌تواند نوار موفقیت این سرخپوشان را در چند رکورد خاص قطع کند.
ماموریت ویژه ساپینتو در شهرآورد

شهرآورد یکصد و یکم تهران یکی از حساس‌ترین مسابقات جام حذفی فوتبال ایران است. در این دیدار برنده مسابقه می‌تواند در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی را برگزار کند. استقلال در صورت برد در این دیدار هشتمین عنوان قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت و پرسپولیس نیز می‌تواند به هفتمین عنوان قهرمانی خود در جام حذفی برسد.

استقلال تهران با هفت عنوان قهرمانی و ۶ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم رقابت‌ها به شمار می‌رود. استقلال در صورت باخت در این مسابقه همچنان پرافتخارترین خواهد ماند زیرا پرسپولیس ۶ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی را در کارنامه دارد.

شاگردان ساپینتو در صورت برد در این رقابت می‌توانند از دو رقمی شدن تیم پرسپولیس تهران در سال ۱۴۰۲ جلوگیری کنند. تیم پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ تمام ۹ مسابقه خود را با پیروزی به پایان رسانده است.

تیم استقلال در ۲ دیدار پایانی خود ۱۱ گل به ثمر رسانده و تنها یک گل دریافت کرده است. تشاگردان ساپینتو در هفته پایانی لیگ برتر، تراکتور را با نتیجه ۷ بر یک و در نیمه‌نهایی جام حذفی نساجی را با نتیجه چهار بر صفر شکست دادند. پرسپولیس نیز در هفته پایانی لیگ برتر نساجی را با نتیجه ۴ بر صفر و در نیمه‌نهایی جام حذفی هوادار را با نتیجه سه بر یک شکست داد.

استقلال در چند سال اخیر در فینال جام حذفی ناکام بوده است و آخرین قهرمانی این تیم مربوط به سال ۱۳۹۷ است که تیم خانه به خانه را شکست داد. پرسپولیس نیز در سال ۱۳۹۸ با شکست پگاه گیلان به عنوان قهرمانی رسید.

در سال‌های اخیر تیم‌های استقلال تهران و پرسپولیس ۲ بار در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی به مصاف هم رفتند که تیم استقلال موفق به شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی شد. آخرین برد استقلال در جریان مسابقه به سال ۱۳۹۶ بازخواهد گشت و از آن از روز تا کنون یک‌هزار و ۹۱۷ روز گذشته است.

استقلال و پرسپولیس تا کنون ۲ مرتبه در فینال تورنمنت‌های مختلف به مصاف هم رفتند که حاصل آن یک برد برای هر تیم بود. تیم استقلال در فینال لیگ قدس پرسپولیس را شکست داد و پرسپولیس نیز در فینال جام حذفی در سال ۱۳۷۸ استقلال را شکست داد. آن بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود سرخپوشان به پایان رسید. گل قهرمانی پرسپولیس را افشین پیروانی به ثمر رساند. مهدی هاشمی نسب دیگر گل پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرد.

سهراب بختیاری‌زاده نیز برای استقلال گل‌زنی کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48blk4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حاشیه دربی 101| درگیری لفظی سرخابی‌ها؛ سکوهای آزادی را متشنج کرد+عکس