تاریخ انتشار: 1395/06/08 08:08
کد خبر: 264784

افزایش چشم گیر حجم عضلات 7 بازیکن مطرح دنیا

نگاهی به هفت ستاره ای که روی ساختن عضلات، زمان زیادی صرف کردند.
افزایش چشم گیر حجم عضلات 7 بازیکن مطرح دنیا

در فوتبال مدرن امروز، همان اندازه که مهارت های فردی، فنی و تاکتیکی ارزشمند و ضروری است، قوای جسمانی و فیزیکی نیز حائز اهمیت است. در فوتبال امروز، ستارگان بزرگ برای ادامه حیات در سطح اول جهان، نیازمند قوای جسمانی بالایی هستند، این توانایی چه در زمینه استقامت و چه از منظر قوای جسمی اهمیت پیدا کرده و به همین دلیل است که ستارگان بزرگ زمان زیادی را برای ساختن عضله صرف می کنند. در این گزارش نگاهی داریم به هفت ستاره ای که در طی سالهای اخیر حجم عضلات خود را به طرزی چشمگیر افزایش داده اند.

۱- کریستیانو رونالدو

هر وقت در مورد حجم عضلات یک فوتبالیست بحثی می شود، قطعاً از رونالدو نام برده می شود. ستاره پرتغالی در اوایل دوران حضورش در لیگ برتر انگلیس، از توان فیزیکی بالایی برخوردار نبود. او در برخورد با بازیکنان سرسخت لیگ جزیره، توان مقابله نداشت، تا حدی که برخی او را به تمارض متهم می کردند. اما رونالدو باهوش تر از این حرف ها بود و خیلی زود اهمیت قوای جسمانی را درک کرد. میکل کلگ بدنساز سابق منچستریونایتد در مورد رونالدو می گوید:

او همراه من در سالن بدنسازی بود، تمرین می کرد و سپس به تمرین با توپ می پرداخت و دوباره فردا به سالن بدنسازی برمی گشت. او در این مدت، غذای خوب می خورد، شنا می کرد و به خوبی استراحت می کرد. به مدت ۵ تا ۶ سال مستمر این کار را کرد تا اینکه تبدیل به بازیکنی شد که ارزشش ۸۰ میلیون پوند بود.

 

۲- مسوت اوزیل

شاید این تغییر در اوزیل به وضوح آن چیزی که در رونالدو دیده می شود، نباشد. ولی ستاره آلمانی آرسنال بعد از حضور در لیگ انگلیس، اهمیت این موضوع را بهتر متوجه شد و تلاشش را دو چندان کرد تا بتواند با افزایش حجم عضلات، بهتر با لیگ جزیره اخت شود. ونگر در مورد اوزیل می گوید:

او به سختی کار کرد، تلاشش این بود تا از نظر بدنی قوی تر شود و به همین دلیل روی این موضوع تمرکز کرد و هر روز به سالن بدنسازی می رفت.

۳- آلکسیس سانچز

زمانی که برای اولین بار سانچز به اروپا آمد، مشکلات جسمانی و قوای بدنی تقریباً ضعیف او موجب شد نتواند خودی نشان دهد، به همین دلیل به کولوکولو و سپس ریورپلاته قرض داده شد، او که اهمیت این موضوع را درک کرده بود، سخت تلاش کرد و توانست شرایطش را بهتر کند. سانچز نمی خواست فرصت حضور دوباره در اروپا را از دست بدهد. اکنون قوای جسمانی او در لیگ برتر با این عضلات، مثال زدنی است.

۴- داوید ده خیا

دروازه بان اسپانیایی در ابتدای دوران حضورش در منچستریونایتد به دلیل جثه نحیفش با مشکلات زیادی روبرو شد، او در برخورد با بازیکنان تنومند لیگ برتری، دچار مشکل شد و در این بین منچستریونایتد هم ضررهایی دید. اما اریک استیل مربی دروازه بانان وقت منچستریونایتد و البته فرگوسن، به سختی تلاش کردند تا شرایط وی را بهبود ببخشند. استیل در مورد ده خیا گفته است:

زمانی که به یونایتد آمد، ۷۱ کیلو وزن داشت. در داخل زمین تمرین و خارج از آن، به سختی تلاش کردیم تا شرایط وی را بهبود ببخشیم. برایش برنامه های غذایی تجویز کردیم تا پروتئین بیشتری جذب کند. همینطور برنامه هایی برای تقویت عضلات در سالن بدنسازی، او از این مورد متنفر بود، چرا که در اسپانیا خیلی این کار مرسوم نبود، اما ما باید شرایط جسمانی او را بهبود می بخشیدیم.

۵- پل پوگبا

ستاره فرانسوی در دوره اول حضورشش در منچستریونایتد بود، جثه لاغرتری داشت، البته طبق گفته خودش، به نظر می رسد خیلی در آن زمان واقف به این موضوع نبوده است. پوگبا در گفتگو با میل اسپورت گفته است که یونایتد از او خواسته زمان بیشتری را در سالن بدنسازی طی کند، ولی او به آنها اعلام کرده، ورزشکار دو میدانی نیست و فقط یک فوتبالیست است. اما پوگبا اکنون به خوبی این موضوع را درک کرده و جثه او نشان از تمرین های وی می دهد.

۶- گرت بیل

ستاره ولزی، که کارش را از ساوتهمپتون به عنوان دفاع چپ آغاز کرد، آن قدر پیشرفت کرد و از نظر قوای جسمانی بهتر شد که توانست در کنار بالا بردن مهارت هایش فوتبالیش، تبدیل به یک ستاره بزرگ شود. البته خودش در یکی از مصاحبه هایش اذعان داشته برای ساختن چنین عضلاتی، کار خاصی انجام نداده است. اما در هر صورت هر چه که بوده، به شدت مفید واقع شده است.

۷- روملو لوکاکو

لوکاکو هم از آن دست بازیکنانی است که از قوای جسمانی مثال زدنی برخوردار است. اما او خیلی زودتر از این ها کارش را شروع کرده تا به اینجا رسیده است. خودش در مورد شرایط جسمانیش می گوید:

در نوجوانی خیلی لاغراندام بودم، اما از ۱۵ سالگی روی این موضوع کار کردم و وقت زیادی برای آن گذاشتم تا اینکه اکنون به این شرایط رسیدم. تمریناتم را در سالن بدنسازی سخت تر کردم و تلاش زیادی کردم تا بتوانم قوای جسمانیم را بهبود ببخشم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lbykk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



سیمئونه:گریزمان بهترین بازیکن فصل گذشته بود نه رونالدو
از قرعه اتلتیکو در لیگ قهرمانان رضایت دارم

لحظه به لحظه با قرعه کشی چمپپیونزلیگ
در شب انتخاب بهترین بازیکن فصل اروپا