تاریخ انتشار: 1395/06/13 14:32
اختصاصی/
کد خبر: 263731

عیوض زاده: توسعه ورزش همگانی جزو سیاست‌های شهرداری تهران است

دبیر و مسوول آموزش بانوان انجمن گلف سازمان ورزش شهرداری تهران، طی دیداری باغلامعلی عیوض زاده رئیس اداره ورزش منطقه 22 شهرداری در جهت توسعه و گسترش این ورزش مفرح در این منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.
عیوض زاده: توسعه ورزش همگانی جزو سیاست‌های شهرداری تهران است

به گزارش فرتاک ورزشی، در این دیدار دو عضو انجمن مباحثی از جمله راه اندازی آکادمی گلف و چگونگی گسترش، توسعه، پیشرفت و برگزاری جشنواره های مناسبتی یک روزه برای شناسایی هرچه بهتر این ورزش به شهروندان این منطقه بحث و گفت‌وگو شد و مقرر شد این اقدامات با حمایت شهردارتهران ، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و همکاری تربیت بدنی شهرداری منطقه 22 صورت گیرد.

در ابتدای این نشست که در محل تربیت بدنی شهرداری منطقه 22 برگزار شد، عیوض زاده رئیس اداره ورزش منطقه 22 شهرداری تهران گفت :شناخت ابتدایی من از رشته ورزشی گلف این بود که گفته می شود اغلب کسانی که در این ورزش فعالیت دارند، از قشر مفرح جامعه هستند ، اما به نظر می‌رسد این رشته از نظر امکانات و فضای لازم با محدودیت‌های فراوان مواجه است.

غلامعلی عیوض زاده ادامه داد :هرچقدر زیرساخت‌های ورزشی توسعه پیدا کند به بهبود شرایط جسمی و روحی مردم کمک خواهد شد چرا که امروزه مردم برای رسیدن به سلامتی هیچ راهی جز پرداختن به ورزش ندارند.

وی افزود: توسعه ورزش همگانی جزو سیاست‌های شهرداری است و ما باید تعداد افرادی که به ورزش رو می‌آورند را افزایش دهیم چون جامعه ماشینی با بی‌تحرکی مردم عجین شده است و این موضوع آسیب‌هایی به جامعه وارد می‌کند که با هیچ منبع مادی جبران نمی‌شود.

عیوض زاده با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه ورزش گفت: در بحث سرانه های ورزشی اگر چه بسیار پایین تر از سایر شهرداری های مناطق هستیم ، اما باتلاش های شهردار و معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اقدامات بایسته ای انجام شده است.

وی گفت :امیدوارم با این هم فکری ها و ارتباطات بیشتر بتوانیم ورزش گلف را در سطح منطقه 22 توسعه و به حد مطلوب برسانیم.

در ادامه این نشست مهرداد جمشیدی دبیر انجمن گلف سازمان ورزش شهرداری گفت:با توجه به تشکیل انجمن گلف در سازمان ورزش شهرداری فعالیت‌های جدیدی در این خصوص در حال شکل گیری است که با مشارکت شهرداری های مناطق قابل اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: گلف ورزشی است که به زیرساخت مناسب نیاز دارد. زمین گلف حدود سی تا چهل هزار متر مربع وسعت دارد بنابر این احداث زمین های گلف هزینه زیادی را می‌طلبد و شاید بهتر باشد از بخش‌های دولتی و خصوصی کمک گرفته شود.

وی در خصوص ارتباط شهرداری‌ها ی مناطق 22گانه تهران با انجمن گلف تاکید کرد:جای بسی خوشبختی است که برخی ازشهرداری‌ها ی مناطق تهران از جمله منطقه 22 استقبال خوبی از این رشته ورزشی از خود نشان داده اند و این مایه امیدواریست که در آینده ای نزدیک گلف رو به گسترش گام بردارد.

 

جمشیدی خاطرنشان ساخت: همگانی شدن ورزش گلف علاوه بر اینکه موجب جذب مخاطبان بیشتری می شود، این رشته را در بخش قهرمانی نیز تقویت می کند.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان ورزش شهرداری، حمایتی است، اظهارداشت :در واقع سازمان ورزش با نگاهی نو به ورزش می نگرد. نگاه این سازمان به ورزش یک نگاه اجتماعی است و با گسترش یک پدیده اجتماعی و فرهنگی، سلامت و نشاط جامعه را تامین خواهد کرد.

دبیر انجمن گلف شهرداری افزود: بعداز راه اندازی آکادمی گلف در سطح منطقه، علاقه‌مندان به این رشته ورزشی می‌توانند زیر نظر مربی‌ای که از سوی کمیته آموزش در این محل فعالیت می‌کند آموزش ببینند و درصورت مستعد بودن برای ورزش قهرمانی به فدراسیون معرفی می‌شوند.

در ادامه فیروزه محمد زمانی مسوول آموزش بانوان انجمن گلف سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ورزش گلف یک ورزش خانوادگی محسوب می شود و تمام اعضای خانواده می توانند بدون هیچ محدودیتی به تمرین گلف بپردازند.

وی افزود: در صورت تامین امکانات و بسترسازی محیطی، گلف در سطح پایتخت می تواند متحول شود، ودرهر گوشه ای از مناطق22گانه استعداد های نهفته وجود دارد که با راه اندازی آکادمی های گلف و برگزاری جشنواره های متنوع کشف وپرورش خواهند شد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد : انجمن گلف پیگیری ویژه‌ای را برای راه‌اندازی آکادمی ها داشته و امیدواریم با حمایت ویژه دکتر قالیباف شهردار محترم تهران و همکاری ادارات تربیت بدنی شهرداری های مناطق، شاهد توسعه این ورزش دربین شهروندان باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dqx5q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرادی: داور بازی در خانه داشت سر تیم مارا می برید
اختصاصی/