تاریخ انتشار: 1397/05/06 14:39
پنجره باز استقلال را خودشان بستند
کد خبر: 136771

سهم شفر و مدیران استقلال در ضعیف ترین نقل و انتقالات تاریخ

اگر عنوان شود نقل و انتقالات این فصل استقلال ضعیف ترین نقل و انتقالات تاریخ این باشگاه بوده و این تیم بحرانی ترین شرایط دوران تاریخش را می گذراند، سخن به گزاف نگفته ایم.
سهم شفر و مدیران استقلال در ضعیف ترین نقل و انتقالات تاریخ

تیمی که در گذشته همواره جذب ستاره ها را در سرلوحه اهداف نقل و انتقالاتی اش قرار می داده، در فصل جاری ضعیف ترین نقل و انتقالات تاریخش را تجربه کرد تا با تیمی کاملا معمولی وارد مسابقات لیگ برتر شود. تیمی که تا دو ماه گذشته از آن بعنوان مدعی قهرمانی آسیا یاد می شد، در فصل نقل و انتقالات راهی را رفت که حالا حتی چهره مدعی در لیگ برتر را هم ندارد.

استقلالی ها دورانی ضعیف در نقل و انتقالات را تجربه کردند و این در حالی بود که رقیب سنتی آنها از پنجره بسته نقل و انتقالاتی رنج می کشید. اما ضعف این تیم در نقل و اتقالات باعث شد تا با پنجربه باز در نقل و انتقالات پشت سر رقیب پنجره بسته شان حرکت کنند.

راه دور نمی رویم و به آخرین سالهای قبل از این فصل بر می گردیم. علیرضا منصوریان سرمربی جوان و کم تجربه ای بود که هدایت ابی پوشان را بر عهده گرفت و توانست در دو سال بازیکنانی مثل جباروف، رابسون جانواریو، وریا غفوری، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی، کاوه رضایی، پادوانی، سید حسین حسینی، سید مجید حسینی، بختیار رحمانی، حسن بیت سعید و خیلی ستاره های دیگر فوتبال ایران را جذب کند. او همچنین توانست با خرج از اعتبار خویش قرارداد ستاره ای مثل امید ابراهیمی را تمدید کند و همچنین امید نورافکن و سید مجید حسینی را.

اما مدیریت ضعیف و سیاستگزاری اشتباه سرمربی کنونی استقلال باعث شد تا این تیم ضعیف ترین دوران نقل و انتقالاتی اش را سپری کند. ضعف مدیریت در نوع بستن قراردادها وگذاشتن بندها و تبصره های من در آوردی باعث شد تا بازیکنان تاثیر گذار این تیم راه جدایی و از آن و رسیدن به تیم های متمول را به راحتی پیدا کنند.

از سوی دیگر سیاست اشتباه شفر و رویکرد نه چندان حرفه ای او به بازیکنان جوان و کم نام و نشان بدون در نظر گرفتن حساسیت های باشگاه بزرگی مثل استقلال باعث شد تا بازیکنان این تیم در فصل جاری به سه دسته تقسیم شوند.

دسته اول ستاره های سابق و پا به سن گذاشته ای که عمدتا از سن 30 و حتی 33 سال رد شده اند. بازیکنانی مثل رحمتی، حیدری، منتظری و امثالهم. دسته دوم بازیکنان جوانی که نمی توانند در این فصل باری از روی دوش استقلال برداشته و این تیم برای آنها محلی جهت آموزش و پرورش است تا بلکه در سالهای آتی به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند. دسته سوم هم بازیکنای کاملا معمولی هستند که با رنج سنی 23 تا 27 سال در این تیم حضور دارند که تعدادی از آنها هم با مصدومیت های جورواجور دست و پنجه نرم می کنند.

البته دسته چهارمی هم در این تیم حضوردارند که می توانند که در اقلیت کامل قرار دارند اما شرایط مناسب سنی داشته و در زمره ستاره ها قرار دارند و شاید بیش از سایرین بتوانند به این تیم در این فصل کمک کنند. اینها بازیکنانی مثل وریا غفوری، سید حسین حسینی و فرشید اسماعیلی می باشند.

مسلما مسئولیت مستقیم نوع بسته شدن تیم با شخص سرمربی است. همانطور که سرمربی باید پاسخگوی نتایج تیم باشد و امور نقل وانتقالاتی این باشگاه را هر فردی به عهده داشته درنهایت این شفر است که باید پاسخگوی اتفاقات درون زمین باشد. آن هم بدون عذر و بهانه.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z5lm6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واقعیت تلخ برای شفر/تراژدی دو فصل اخیر برای استقلال تکرار می‌شود؟