تاریخ انتشار: 1395/06/24 13:39
کد خبر: 261532

برانکو، رضاییان، ماهینی، احمدزاده، طارمی و این دربی که دارد از راه میرسد...

48 ساعت تا دربی بیشتر زمان نمانده است
برانکو، رضاییان، ماهینی، احمدزاده، طارمی و این دربی که دارد از راه میرسد...

در فاصله 48 ساعت مانده به دربی 83 سوال اصلی درباره استراتژی پرسپولیس به ترکیب سمت راست این تیم باز می گردد. جایی که باید دید برانکو از بین رضاییان و ماهینی کدام بازیکن را انتخاب می کند.

 

رامین رضاییان پیش از دیدار با تراکتورسازی توافق نهایی برای حضور در لیست پرسپولیس را دریافت کرد و البته مقابل شاگردان امیر قلعه نویی فرصتی برای بازی به دست نیاورد.

 

عملکرد حسین ماهینی در جناح راست پرسپولیس باعث شده تا در شرایط فعلی حضور بازیکن دیگری در ترکیب پرسپولیس قابل تصور نباشد. حسین ماهینی در دیدارهای اخیر سرخپوشان با عملکرد دفاعی مناسب برخلاف رضاییان باعث شده تا این سمت قابل اعتمادتر از سابق شود. اما با این حال با توجه به خصوصیات دفاعی تر ماهینی، این تیم برخلاف فصل گذشته در این جناح زهر سابق را ندارد.

 

رضاییان در فصل گذشته موفق شد مهمترین گل خود در فوتبال را به استقلال به ثمر برساند، آن هم گلزنی از نقطه ای که حضور دفاع راست در سطح فوتبال ایران در آنجا غیرقابل پیش بینی و دور از ذهن است. با این حال اتفاقات ابتدای فصل باعث شده تا برانکو ایوانکوویچ اکنون به حضور این بازیکن در سمت راست دفاعی تیمش فکر نکند و این مساله باعث شده تا رضاییان کار سختی برای حضور در ترکیب این تیم داشته باشد.

 

اما دربی و فلسفه آن کاملا جداست. استقلال در این فصل مشکلات زیادی در سمت چپ دفاعی خود داشته و تغییرات زیادی را در این جناح پشت سر گذاشته تا منصوریان همچنان از بازیکن مورد اعتمادش در این پست به جمع بندی لازم نرسد. هرایر مگویان آخرین بازیکنی است که سرمربی جوان استقلال به او برای حضور در این پست اعتماد کرده است و البته مورد محک جدی قرار نگرفته است.

در ساختار تاکتیکی پرسپولیس در جناح راست، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی حضور دارند و این مساله باعث شده تا آنها اکنون بهترین و هارمونی ترین سیستم را در این جناح به خود اختصاص دهند. ارسال های تقریبا قابل قبول ماهینی که تاکنون یک پاس گل را در کارنامه این بازیکن ثبت کرده در کنار عملکرد دفاعی اش، تکنیک بالای احمدزاده در کنار قابلیت شوتزنی و اضافه شدن به بازیکنان تهاجمی در باکس هجده قدم و در نهایت مهدی طارمی که قابلیت بالایی در حرکت با توپ و بدون توپ را دارد باعث می شود تا برانکو از این بخش رضایت نسبی داشته باشد.

 

با این حال نمی توان به نقش رامین رضاییان بی توجه بود. مدافع راست ملی پوش فصل گذشته پرسپولیس، با سرعت بالا، تکنیک مناسب، هماهنگی با دیگر بازیکنان، ارسال های مناسب و اضافه شدن به عناصر تهاجمی یکی از عوامل موفقیت این تیم محسوب می شد که باعث می شد بازیکنان سمت چپ حریف برای پیش روی با مشکل مواجه شوند.

 

در صورتی که رامین رضاییان موفق شود مجوز حضور در ترکیب اصلی را به دست آورد این تیم مسلما با تغییراتی مواجه می شود که البته بعید است برانکو در شرایط فعلی چنین ریسکی را بپذیرد و شاید این مساله در جریان بازی و با توجه به نتیجه اتفاق بیفتد. در صورتی که رضاییان به ترکیب اضافه شود، اولین تغییر جابجایی حسین ماهینی و سوئیچ او به دفاع میانی و حضور در کنار سیدجلال حسینی خواهد بود. خارج شدن محسن ربیع خواه و جایگزینی محمد انصاری در دفاع چپ دیگر تغییر این سیستم خواهد بود. در این صورت خط دفاعی پرسپولیس با حضور رضاییان در جناح راست، محمد انصاری در جناح چپ و حسین ماهینی و سیدجلال حسینی در دفاع میانی شکل خواهد گرفت. در این سیستم پرسپولیسی ها تهاجمی تر خواهند شد و با استفاده از قدرت حمل توپ و ارسال های سه عنصر دفاعی خود می توانند فشار بیشتری به حریف وارد کنند.

 

دیگر تغییر احتمالی این بازی را می توان با حضور رضاییان اینگونه متصور شد که این بازیکن در پست وینگر راست و در جریان بازی جایگزین فرشاد احمدزاده شود. در این تغییر احتمالا خط میانی پرسپولیس – این تغییر احتمالا در جریان بازی و با توجه به شرایط آن شکل خواهد گرفت- رامین رضاییان به عنوان وینگر راست، احمد نوراللهی وینگر چپ، کامیابی نیا هافبک دفاعی و محسن مسلمان هافبک تهاجمی تشکیل خواهند داد که این تغییرات سرخپوشان را به تهاجمی ترین شکل ممکن خواهند رساند.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ebjka

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



رضاییان کوهی از انگیزه است