تاریخ انتشار: 1395/06/29 07:44
کد خبر: 260622

برگزاری اختتامیه پارالمپیک ریو با ادای احترام به بهمن گلبارنژاد+عکس

بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو یکشنبه عصر (به وقت برزیل) در ورزشگاه پر از جمعیت ماراکانا با ادای احترام به بهمن گلبارنژاد ورزشکار ایرانی که در سانحه ای درگذشت پایان یافت.
برگزاری اختتامیه پارالمپیک ریو با ادای احترام به بهمن گلبارنژاد+عکس

به گزارش فرتاک ورزشی،

*
مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک 2106 ریو باحال و هوای دیگری برگزار شد و نه تنها پرچم ایران به رنگ عزا درآمد بلکه حاضرین در ورزشگاه نیز به دستور رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک به احترام گلبارنژاد یک دقیقه سکوت کردند.

* ابتدا پرچمداران وارد شدند و داود علی پوریان، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته کشورمان پرچم ایران را در حالی حمل کرد که نوار مشکی آن عزاداری کاروان منا را به دلیل درگذشت بهمن گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار کشورمان نشان می‌داد.

http://seemorgh.com/images/content/other/1395/01/iran_flags_closing_ceremony_rio20161.jpg

* در ادامه پرچم بازی‌های پارالمپیک توسط فیلیپ کریون گرفته و به نماینده کشور ژاپن، میزبان پارالمپیک 2020 سپرده شد.

* کارلوس آرتور نوژمن، رئیس کمیته ملی پارالمپیک برزیل نیز در ابتدای صحبت‌های خود درگذشت بهمن گلبارنژاد را باعث تاسف جامعه ورزش دانست و وی را قهرمان نامید.

* سر فیلیپ کریون رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت که حاضران در این بازی ها "جملگی سوگوار" هستند.

* آقای کریون گفت: "امشب پایان ۱۲ روز رقابت ورزشی را جشن می گیریم اما همچنین پس از حادثه به نهایت فاجعه بار روز شنبه در سوگ نشسته ایم. درگذشت بهمن گلبارنژاد همه ما را متاثر کرده و کل جنبش پارالمپیک را یکپارچه در سوگ او فروبرده." کریون سپس به احترام بهمن گلبار نژاد یک دقیقه سکوت اعلام کرد و تصویر این قهرمان فقید کشورمان برای حضار نشان داده شد. تماشاچیان نیز گلبارنژاد را مورد تشویق قرار دادند.


http://seemorgh.com/images/content/other/1395/01/0777668271680131072-2.jpg

* آقای کریون در اشاره به موفقیت بازی ها گفت که پارالمپیک ریو "منحصرا برزیلی و حیرت انگیز بود."





* در پایان مراسم اختتامیه مشعل پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک خاموش شد.

* از نکات جالب توجه در این دوره از مسابقات بارش باران در مراسم افتتاحیه و اختتامیه پارالمپیک بود در حالی‌که در سایر روزهای برگزاری مسابقات هوا به قدری گرم و آفتاب شدید بود که در برخی اوقات آزار دهنده می‌نمود. در این حال حتی بارش شدید باران نیز باعث خاموشی مشعل مسابقات نشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yy6na

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش کی روش به درگذشت گلبارنژاد +عکس