تاریخ انتشار: 1395/04/23 17:45
کد خبر: 274092

کار دشوار گواردیولا در سیتی با دلارهای قطری ها!

کارشناسان فوتبال اروپا، به اتفاقات محتمل نقل و انتقالاتی منچستر سیتی و نقاط ضعف و قوت تیم گواردیولا در تابستان پیش رو پرداخته‌اند.
کار دشوار گواردیولا در سیتی با دلارهای قطری ها!

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی،  بعد از اینکه در اواخر فصل قبل، بیانیه ای مبنی بر حضور پپ گواردیولا بر روی نیمکت آبی های منچستر منتشر شد، گمانه زنی های زیادی در مورد فهرست مورد نیاز سرمربی سابق بایرن و بازیکنانی که ممکن است راه خروجی را پیش رو ببینند منتشر شد.

تا به حال، منچستر سیتی موفق شده این بازیکنان را در بازار تابستانی خریداری کند:

گوندوغان(دوتموند، 21 میلیون یورو)، نولیتو(سلتاویگو، 13.8 میلیون یورو)، الکساندر ژیشنکو(نامعلوم)، آرون روی(ملبورن سیتی،آزاد)

در عین حال، این بازیکنان نیز تا به حال از من سیتی جدا شده اند:

فوفانا(اودینزه، 3.8 میلیون یورو)، فلورین لیونه(ایبار، 1.2 میلیون یورو)، دمیکلیس(نامعلوم)، ریچارد رایت(بازنشسته)

 

هرآنچه منچستر سیتی به آن نیازمند است:

قطعا گواردیولا تا به خال قالب تاکتیکی مورد نظرش را برای تیم در نظر گرفته است. قالبی که به نظر می رسد نولیتو و گوندوغان در آن نقش برجسته ای دارند. اما کارشناسان معتقدند هنوز نقاط ضعف زیادی در ترکیب این تیم دیده می شود. قلب خط دفاعی را می توان پاشنه آشیل این تیم در فصل قبلی خواند. جایی که در حال حاضر مانگالا، اوتامندی و کمپانی غالبا مصدوم در آن ایفای نقش می‌کنند.

از آنجاییکه که سیستم سرمربی جدید این تیم مبتنی بر مالکیت توپ و بازیسازی از عقب می‌باشد، ( آن چیزی که در بارسا و بایرن نیز به وضوح دیده می‌شد)، من سیتی نیاز به یک مدافع با تجربه و البته توانا در زمینه بازیسازی دارد. همچنین نیاز به دروازبانی که بتواند بهتر از جو هارت با پا بازی کند و یک مهاجم گلزن در کنار سرخیو آگوئرو، از نیازهای مهم گواردیولا به شمار می‌آیند.

با توجه به اخبار منتشر شده، لئوناردو بونوچی می‌‎تواند اصلی ترین هدف گواردیولا در تابستان برای ترمیم خط دفاعی تیمش باشد. هنوز پاس گل فوق العاده بونوچی در بازی اول یورو در مقابل بلژیک به جاکرینی را فراموش نکرده‌ایم . بازیسازی، از صفات اصلی این مدافع خوش استایل ایتالیایی به شمار می‌آید. البته به نظر می رسد که پیشنهاد اولیه 50 میلیون یورویی مالکان منچستر سیتی توسط یوونتوس رد شده است و احتمالا آنها مجبور به افزایش رقم قرارداد پیشنهادی خود هستند. همچنین جان استونز، مدافع اورتون نیز از گزینه های بعدی گواردیولا به شمار می‌آید و در آستانه پیوستن به من سیتی نیز قرار دارد. همچنین پپ برای پست سنگربان، کلودیو براوو، دروازبان شیلیایی بارسلونا را در نظر گرفته است.

 

پپ گواردیولا در این رابطه چه می گوید

اخبار حاکی از آن است که گواردیولا نسبت به ترکیب فعلی تیمش احساس خوبی دارد و قصد دارد نقاط ضعف تیمش را با استفاده از بازیکنان جوان و آکادمی پوشش دهد. اتفاقی که به کرات در دوران فعالیت پپ در بارسلونا نیز شاهد بودیم.

البته طرفداران منچستر سیتی از گواردیولا خواسته اند تا مقدمات حضور لیونل مسی، فوق ستاره بارسلونا را نیز در این تیم فراهم کند، اما گواردیولا معتقد است که مسی تا پایان دوران بازیگری اش در بارسلونا باقی خواهد ماند.

 

کارشناسان در این رابطه چه می گویند:

فیل تامسون، بازیکن سابق تیم ملی انگلستان و لیورپول در دهه 70، معتقد است که منچستر سیتی حداقل به دو مدافع میانی دیگر احتیاج دارد و اوتامندی، مانگالا و کمپانی نمی‌توانند تمام نیازهای تیم را در طول فصل پوشش بدهند. همچنن تامسون معتقد است که وجود یک مهاجم با تجربه دیگر در کنار سرخیو آگوئرو که در بعضی از مواقع دچار مصدومیت می‌شود، از نیازهای اصلی تیم پپ به شمار می‌آید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wqqv5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمرینات استقلال با «هلی‌شات» فیلمبرداری می‌شود
اتفاقی نادر در فوتبال ایران