//
کدخبر: ۲۲۷۱۷۷ //

خانه تخصصی جودوی ایران راه‌اندازی می‌شود

رئیس فدراسیون جودو از برگزاری المپیاد دانش‌آموزی کشور برای پشتوانه‌سازی تیم ملی بعد از ۱۰ سال وقفه در بهمن‌ماه امسال خبر داد و گفت: طی چند روز آینده خانه تخصصی جودوی ایران در تهران راه‌اندازی می‌شود.

خانه تخصصی جودوی ایران راه‌اندازی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آرش میراسماعیلی امروز، از طرح ملی جودو برای همه با شعار «بهترین‌ها از بین بیشترین» در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: این طرح از ابتدای امسال با استقبال بسیار خوب خانواده‌ها در پارک‌ها و مکان‌های عمومی تعدادی از استان‌ها اجر و منجر به رشد پنج درصدی آمار جودوکاران شده است.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد جودو دانش‌آموزی کشور بعد از ۱۰ سال وقفه در بهمن‌ماه امسال، تصریح کرد: درپی تفاهم‌نامه سه‌جانبه فدراسیون جودو، وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی مقرر گردید این رویداد ورزش ملی به‌منظور استعدادیابی و پشتوانه‌سازی تیم ملی برگزار شود.

رئیس فدراسیون جودو اظهار داشت: با حمایت وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی در آینده نزدیک خانه تخصصی جودو ایران در تهران راه‌اندازی می‌شود.

میراسماعیلی با بیان اینکه اسامی ۶۰ هزار جودوکار ثبت سامانه فدراسیون شده است، تأکید کرد: در حالی که ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در رشته‌های رزمی فعالیت دارند، این تعداد جودوکار ثبت سامانه فدراسیون رقم خوبی نیست.

تعلیق ظالمانه جودوی ایران تبدیل به فرصت و قدرت می‌شود

وی با اشاره به تعلیق ظالمانه جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی بعد از مسابقات جهانی توکیو و تبلیغات منفی علیه کشورمان، اظهار داشت: بعد از رأی موقت و قطعی، با هماهنگی کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک از طریق وکلای مجرب دو پرونده در دادگاه حکمیت ورزش(CAS) به موازات یکدیگر مفتوح داریم که امیدواریم با دیپلماسی ورزشی و کمک دیپلماسی سیاسی طی دو ماه آینده این تعلیق برطرف شود.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به شرط فدراسیون جهانی مبنی بر برداشتن تعلیق ایران در صورت رویارویی جودوکاران کشورمان با ورزشکاران صهیونیست اسرائیلی، تأکید کرد: موضع فدراسیون جودو همان موضع رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران است و در هیچ شرایطی از آن یک قدم هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

میراسماعیلی بیان اینکه کشورمان از ابتدای انقلاب اسلامی با تحریم‌های شدید و ناجوانمردانه‌ای از سوی دولت‌های آمریکایی و اروپایی مواجه بوده و با اتکاء به نیروهای جوان و مؤمن توانسته بر قله‌های پیشرفت علمی و نظامی بایستد، اذعان داشت: فدراسیون جودو نیز این تعلیق را تبدیل به فرصت و قدرت خواهد کرد.

وی در ارتباط با موضوع گزارشات خلاف واقع سعید ملایی و پناهندگی او به آلمان و زمینه‌سازی تعلیق جودو کشورمان، اظهار داشت: در دادستان کل کشور پرونده‌ای بر علیه جودوکار ملی‌پوش و همه کسانی که در این رابطه به او مشورت داده و همکاری داشته‌اند، مفتوح است.

برگزاری اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان جودوکار

رئیس فدراسیون جودو از ادامه برنامه‌های روتین و تدوین‌شده فدراسیون با توجه به شرایط کنونی ورزش جودو کشورمان خبر داد و گفت: طی روزهای آینده اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان کشورمان با اختلاف فاحش کمی از ۱۵ نفر به ۵۰ ورزشکار برتر به‌منظور بالابردن سطح فنی جودوکاران و به روز کردن دانش مربیان برگزار می‌شود.

میراسماعیلی با تأکید بر اینکه هزینه‌های اعزام ورزشکاران تیم ملی به خارج کشور صرف برنامه‌های کمی و کیفی مسابقات و برگزاری اردوی‌های تیم ملی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر مسابقات قهرمانی نوجوانان، جوانان، نونهالان و المپیاد استعدادهای برتر جودو شده تا پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی باشد.

وی با بیان اینکه به‌منظور جذب بیشتر ورزشکاران جودو زمان‌بندی ارتقاء دان‌های از سه سال به ۱۴ ماه کاهش می‌یابد، گفت: به استان‌ها توصیه شده با بهره‌گیری از اساتید و مدرسین بومی دوره‌های ارتقاء دان جودو برگزار و نسبت به دادن گواهی اخذ دان اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۱۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان