تاریخ انتشار: 1395/04/27 11:07
کد خبر: 273496

بانوان، فعال در فوتبال

عرب عامری اعلام کرد، حدود سی هزار نفر از بانوان در رشته فوتبال فعال هستند و این امر چندان مناسب نیست
بانوان، فعال در فوتبال

به گزارش سرویس ورزش های بانوان فرتاک ورزشی، نشست مدیران عامل باشگاههای لیگ برتری با اعضای هیات رئیسه و مسئولین فدراسیون فوتبال در حالی برگزار شد که دکتر الهه عرب عامری-نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان با ارائه آمار  و اطلاعات دقیقی از  جمعیت و بانوان ایرانی در رده های مختلف سنی  و سهم فوتبال از این میزان جمعیت دفاع شایسته ای از  برنامه های کمیته بانوان در راستای برگزاری مسابقات لیگ فوتبال در استانهای کشور  و حضور بیشتر بانوان در مرحله های ورزشی و به خصوص فوتبال را به کلیه اعضا ارائه کرد و خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان در زمینه فراهم کردن بستر ورزش و فعالیت در بانوان شد. عرب عامری در این نشسست اعلام کرد که معتقدم از سهم حدود  38 میلیونی در جامعه  حدود سی هزار نفر در بانوان  و در رشته فوتبال فعال هستند و این امر چندان مناسب نیست.

وی همچنین اعلام کرد که با توجه به لزوم برنامه ریزی بیش از پیش نیز داریم تا تعداد این نفرات سازمان یافته را ارتقا دهیم و با ایجاد انگیزه در میان ورزشکاران، شرایط و بستر ورزش را مهیا کنیم. بر همین اساس راه اندازی لیگ با قدرت هرچه بیشتر به حضور با انگیزه بالای بانوان کمک بسزایی می کند.

برنامه و دفاعیه نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان با استقبال مدیران عامل باشگاهها رو به رو و مقرر شد تا کارگروهی این موضوع را بررسی و در اسرع وقت، آخرین تصمیات در این خصوص ارائه شود. ضمن اینکه با پیشنهاد مدیران عامل باشگاهها و تصویب اعضای هیات رئیسه قرار شد تا تیم هایی که در لیگ بانوان فعالیت می کنند، دو درصد از 5 درصد حق عضویت اعضای باشگاه که هیات رئیسه برای سال جدید در نظرگرفته است، به بانوان اختصاص دهند.

دکتر الهه عرب عامری-رئیس کمیته بانوان با تایید مطلب فوق گفت: پس از ارائه گزارش رئیس کمیته بانوان، مدیران عامل باشگاهها، اعضای هیات رئیسه و مسئولین فدراسیون نظرشان نسبت به تیمداری تیم های لیگ برتری در بخش فوتبال بانوان مثبت بوده و قرار شد تا کارگروهی تشکیل و در راستای برنامه ریزی و اثرات مثبت و مفیدی که این برنامه خواهد داشت، اقدامات مختلفی صورت گیرد.

وی گفت: باید از استقبال خوب و شایسته مدیران عامل باشگاهها که با رویکردی مثبت به موضوع ورزش بانوان و به خصوص فوتبال بانوان دارند، تقدیر و تشکر کنم. به دنبال ارائه گزارشی از روند فعالیتهای ورزشی فوتبال بانوان اعم از برگزاری لیگ، تیم های ملی و دوره های مختلف آموزشی در جلسه مفید و پربار مدیران عامل باشگاهها با حضور اعضای هیات رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال ارائه شد که مورد استقبال مسئولین و اعضای فوق قرار گرفت و مقرر شد تا کمیته ای چهار نفره در اسرع وقت تشکیل شود و موارد متعددی در اینباره مورد بررسی قرار بگیرد.

نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان افزود: کارگروهی با حضور افشار زاده،  بهاروند و نمایندگان سازمان لیگ و بنده تشکیل داده و با یک برنامه ریزی دقیق در راستای تیمداری باشگاههای لیگ برتری به توافق رسیدیم.

وی در ادامه بیان کرد: بنا به پیشنهاد مدیران باشگاهها و تصویب هیات رئیسه فدراسیون، مقرر شد باشگاههای لیگ برتر فوتبال آقایان ٢ درصد از ٥ درصد مبلغ ثبت شده قرارداد بازیکنان خود را در تیم های لیگ برتر فوتبال بانوان هزینه کنند.

رئیس کمیته بانوان در پایان گفت: اگر باشگاهها این مبلغ را به بانوان اختصاص ندهند فدراسیون فوتبال کل مبلغ 5 درصد را دریافت خواهد کرد و با نظر فدراسیون در خصوص آن تصمیم گیری می شود هدف ما برگزاری مسابقات لیگ بانوان است تا بتوانیم با فراهم کردن بستری مناسب، آینده فوتبال کشور در قسمت بانوان را تامین کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45ele9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



سهمیه‌های بانوان ورزشکار معلول ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶