تاریخ انتشار: 1401/11/08 19:36
کد خبر: 11274

مسابقات المپیاد ورزشی دانش‌آموزان استان کرمانشاه آغاز شد

مسابقات المپیاد ورزشی دانش‌آموزان استان کرمانشاه در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ امروز هشتم بهمن ماه طی مراسمی با حضور مسئولان آموزش و پرورش و تیم‌های ورزشی در سرسرای تربیت شهر کرمانشاه آغاز شد.
مسابقات المپیاد ورزشی دانش‌آموزان استان کرمانشاه آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز شنبه در این مراسم؛ تربیت بدنی و توجه به وضعیت جسمانی و سلامت دانش آموزان را یکی از ساحت های مهم سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: توقع ما در سند تحول بنیادین فقط درس خواندن نیست، بلکه تربیت همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان هدف آموزش و پرورش است و دانش آموزی موفق است که هم درس بخواند و هم برای همه جنبه های زندگی برنامه ریزی داشته باشد.

«سلمان محمدی» از دانش آموزان خواست همواره به سلامت، کار، درس و نشاط توجه داشته باشند و برای هرکدام از این ها مانند رقابت های ورزشی تلاش و کوشش کنند.

وی با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به همه دانش آموزان، اولیاء، مربیان و معلمان حاضر در این مسابقات؛ دانش آموزان را آینده سازان انقلاب اسلامی دانست و از آنها خواست در کنار خوب درس خواندن، ورزش کردن و برای دیگر جنیه های زندگی تلاش کنند تا آینده خوبی برای خودشان و کشور رقم بزنند.

مسابقات المپیاد ورزشی در سطح مدارس استان و کشور برگزار می‌شود

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم با تبریک دهه فجر، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان ذکر کرد. گفت: المپیاد ورزشی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در سه سطح بین مدارس، بین استانی و کشور برگزار می شود که امروز مسابقات بین مدارس ابتدا بین کلاسی و سپس بین مدارس به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شروع شده است.

 

«علی امرایی» توضیح داد: مسابقات کشوری دانش آموزان متوسط دوم سال تحصیلی جاری در چهار رشته دو میدانی و فوتبال در شهر بندرعباس و رشته های والیبال و بسکتبال در شهر شیراز هم در قسمت دختران و هم پسران برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مسابقات کشوری متوسط اول و دبستانی نیز تابستان سال ۱۴۰۲ برگزار می شود و اکنون فقط مسابقات بین مدارس و استانی در این ۲ مقطع تحصیلی برگزار می‌گردد.

گوزن شوکا نماد محیط زیست استان در مسابقات ورزشی دانش آموزان کرمانشاهی است

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه شعار مسابقات المپیاد ورزشی امسال را هر دانش آموز حافظ محیط زیست اعلام کرد و گفت: لباس ورزشی دانش آموزان کرمانشاهی در این مسابقات منقش به عکس «گوزن شوکا» به عنوان گونه بومی استان، است و هدف از آن نیز جلب توجه همگان برای مراقبت از این گونه زیبا و زیست بوم او است.

امرایی در ادامه تلاش و کوشش را راه رسیدن به موفقیت و اهداف دانست و توجه به تربیت جسمانی و بدنی دانش آموزان در کنار آموزش درسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در همه جنبه های زندگی تعادل را رعایت کنیم زیرا بدون داشتن این تعادل در زندگی بفرض فقط درس بخوانیم مطمئنا زندگی کاملی نخواهیم داشت.

طرح شهید "خرازی" آموزش و پرورش در استان کرمانشاه برگزار می شود

وی در بخش دیگر از صحبت های خود به اجرای طرح شهید "خرازی" در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش در راستای تربیت تمام ساحتی سند تحول بنیادین اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح تمام سالن های ورزشی این اداره کل روزهای پنجشنبه و جمعه در اختیار خانواده ها و دانش آموزان قرار می‌گیرد.

امرایی گفت: در طرح شهید خرازی به منظور شور و نشاط اجتماعی در سطح خانواده ها، روزهای پنجشنبه و جمعه که مدارس تعطیل است، سالن های ورزشی یک روز در اختیار مادران و دختران و یک روز در اختیار پدران و پسران برای ورزش و رقابت و بازی قرار می گیرد.

دانش آموزان استعدادهای درخشان استان کرمانشاه به مسابقات ورزشی کشوری اعزام می شوند

رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان استان کرمانشاه نیز با اشاره به حضور ۳۳۶ دانش آموز مدارس متوسط دوم استعدادهای درخشان در مسابقات ورزشی استانی؛ گفت: مدارس استعدادهای درخشان استان در قالب هشت تیم دختران و هشت تیم پسران در چهار رشته در این دوره مسابقات حضور دارد.

«منوچهر خانی» بیان داشت: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کرمانشاه در بخش دختران و پسران در چهار رشته فوتسال، تنیس روی میز، والیبال و شطرنج به مدت ۲ روز برگزار می شود و تیم های برنده به مسابقات کشوری اعزام خواهد شد.

وی همچنین با تبریک دهه فجر، گفت: این مسابقات در راستای توجه به نشاط وسلامت در ساحت تربیت بدنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می شود.

به گفته خانی در حال حاضر؛ ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز استعدادهای درخشان استان کرمانشاه در هشت مدرسه متوسط اول و دوم در شهرستان کرمانشاه و اسلام آبادغرب؛ چهار مدرسه پسرانه و چهار مدرسه دخترانه با تعداد برابر در حال تحصیل هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۷۰ هزار دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی در ۲۴ ناحیه آموزشی دارد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27jpn2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اقدام جالب باشگاه اورتون در معرفی ترکیب با استفاده از نقاشی کودکان