تاریخ انتشار: 1395/08/25 15:57
کد خبر: 249009

حرکت زشت هواداران تیم ملی یونان و عذرخواهی دولت یونان به خاطر این حرکت +عکس

دو تن از مقامات بلندپایه ورزش یونان از بوسنیایی‌ها به خاطر استقبال سردی که از تیم ملی آنها صورت گرفت، عذرخواهی کردند.
حرکت زشت هواداران تیم ملی یونان و عذرخواهی دولت یونان به خاطر این حرکت +عکس

دیدار جنجالی دو شب پیش (یکشنبه) تیم ملی یونان مقابل میهمانش بوسنی‌و‌هرزگوین در مرحله انتخابی جام جهانی 2018، محلی برای نمایش صحنه‌های زشت و غیروزشی بود. اگرچه درگیری ادین ژکو، مهاجم بوسنی با پاپاستاتوپولس، مدافع یونان مهم‌ترین اتفاق بازی بود و اکثر رسانه‌ها به آن پرداختند، اما سکوهای ورزشگاه هم خالی از تنش و حرکات غیرورزشی نبود.

در جریان این بازی که با تساوی یک - یک خاتمه یافت، گروهی از هواداران یونانی بنر‌هایی را به نمایش درآوردند که جنجالی‌ترین آنها بنری بود که در آن قتل عام نزدیک به هشت هزار مسلمان شهر سربرنیتسا در جنگ سال 1995 بوسنی گرامی داشته شده بود.

 

به دنبال این بازی اتحادیه فوتبال یونان اقدام هواداران تیم ملی این کشور برای نمایش بنر جنجالی را محکوم کرد. در همین راستا رئیس اتحادیه فوتبال یونان با ارسال نامه‌ای به همتای خود در بوسنی، ضمن ابراز برائت از نشانه‌های فاشیستی که توسط گروهی از هواداران در ورزشگاه به نمایش درآمد، مراتب عذرخواهی خود را اعلام کرد.

یورگوس واسیلیادیس، وزیر ورزش یونان نیز به نمایندگی از دولت این کشور اتفاقات رخ داده در جریان بازی تیم ملی فوتبال کشورش برابر یونان را محکوم کرد و خشم خود را در خصوص بنر جنجالی که به نمایش درآمد، ابراز کرد.

وی گفت: حرکتی که توسط گروهی از هواداران صورت گرفت نه با اصول و ارزش‌های دولت جمهوری یونان نه با موازین اخلاقی مردم این کشور همخوانی ندارد.


با توجه به اتفاقات جنجالی که در پذیرایی سرد یونانی‌ها از بوسنی صورت گرفت، بعید نیست که به زودی برای آنها جریمه‌ای از سوی کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در نظر گرفته شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3geowz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب تعقیب کننده یوزهای ایران اعلام شد+عکس