تاریخ انتشار: 1395/04/31 20:27
کد خبر: 272649

مسکو: محرومیت ورزشکاران روسی ارتکاب جرم علیه جهان ورزش است

با قطعی شدن محرومیت تیم ملی دو ومیدانی روسیه از حضور در رقابت های المپیک ریو 2016 و پیش بینی مجازات های بیشتر با موضوع اتهام استفاده از مواد نیروزا بین ورزشکاران روسی، گفت: تصمیم های اتخاذ شده علیه ورزشکاران روسیه ارتکاب جرم علیه ورزش جهانی است.
مسکو: محرومیت ورزشکاران روسی ارتکاب جرم علیه جهان ورزش است

به گزارش فرتاک ورزشی، خانم ماریا زاخارووا امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود با اعلام این انتقاد، افزود: کارزار برپا شده علیه ورزشکاران روس، جرم علیه ورزش جهانی و ضربه به جنبش و آرمان المپیک است.

بنا به اعلام خبرگزاری ایتارتاس، وی تاکید کر که این رویکرد نه تنها علیه روسیه بلکه ضد ورزش جهان است و اقدام مبتکران آن را می توان نوع جدیدی از جرم علیه ورزش خواند.

دادگاه بین المللی ورزش در لوزان سوییس، امروز شکایت رسمی مسکو و دو ومیدانی کاران ملی پوش روسیه برای لغو محرومیت حضور تیم ملی این کشور در بازی های المپیک ریو 2016 را رد کرد و بدین ترتیب محرومیت از قبل اعلام شده قطعی شد.

با این تصمیم، 68 ورزشکار روسیه به صورت قطعی و غیرقابل تجدید نظر محروم شدند و فقط یک دونده زن روس اجازه حضور مستقل در این رقابت ها را دارد.

در چارچوب اقدام های بین المللی در قبال موضوع مطرح شده دوپینگ گسترده ورزشکاران روسی، کمیته بین المللی المپیک نیز روز سه شنبه برگزاری هر نوع مسابقات بین المللی رسمی در روسیه را ممنوع و یکی از دلایل آن را سوءاستفاده از نمونه های ورزشکاران در آزمایشگاه دوپینگ سنجی این کشور اعلام کرد.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) نیز که سخت ترین مواضع را علیه مسکو گرفته، خواستار آن شده که همه رشته های ورزشی روسیه تا آینده ای نامعلوم از حضور دررقابت های بین المللی از جمله المپیک و پارالمپیک ریو 2016 محروم شوند.

خبرگزاری ایتارتاس نیز اعلام کرد، ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه که کمیته جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) خواستار استعفای فوری وی شده است، اجازه حضور رسمی در رقابت های المپیک ریو 2016 را نیافته و کمیته بین المللی المپیک از پذیرش موتکو سرباز زده است.

وی چندی پیش با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران روسی مبنی بر استفاده از مواد نیروزا یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.

مسابقه های المپیک ریو 2016 از 15 تا 31 مرداد ماه در برزیل برگزار می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36g7k9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نامه 14 کشور به IOC برای محرومیت روسیه از المپیک
15 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛

معاون وزیر ورزش روسیه تعلیق شد
در حاشیه تایید دوپینگ ورزشکاران روسی توسط کمیته ضد دوپینگ؛