تاریخ انتشار: 1395/05/01 18:50
کد خبر: 272504

پوتین با سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ همکاری می کند

پس از اعلام محرومیت تیم دو ومیدانی روسیه از حضور در رقابت های المپیک ریو 2016 و احتمال اقدام های بیشتر به علت اتهام استفاده گسترده از مواد نیروزا بین ورزشکاران روسی، رییس جمهوری این کشور دستور همکاری کامل مسکو با سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ را صادر کرد.
 پوتین با سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ همکاری می کند

 به گزارش فرتاک ورزشی، ولادیمیر پوتین امروز (جمعه) در نشست هیات دولت روسیه گفت: باید همکاری لازم با سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ در قالب روابط نزدیک صورت گیرد.

 

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان پوتین نوشت:موضع رسمی روسیه، ممنوعیت استفاده از دوپینگ در تمامی عرصه های ورزشی است و باید کمیسیون انضباطی کشور با کمیته بین المللی المپیک در این زمینه همکاری کند.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: موضع تمامی ارکان روسیه از جمله رئیس جمهوری و دولت این است که دوپینگ در ورزش هیچ جایگاهی ندارد و باید ورزش سالم باشد، تندرستی ورزشکاران نیز حفظ شود و در چارچوب این اهداف باید با کمیته بین المللی المپیک، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ و فدراسیون های بین المللی ورزش های المپیکی و غیرالمپیکی همکاری کرد.

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه نیز وضعیت کنونی پیچیده ایجاد پیرامون ورزش این کشور را با سال های دهه 1980 زمان شوروی سابق و رقابت های المپیک مسکو مقایسه کرد.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین به نقل از پوتین آمده است که در المپیک سال 1981 مسکو، بسیاری از کشورهای غربی با استناد به تهاجم نیروهای شوروی وقت به افغانستان، رقابت های ورزشی را تحریم کردند و چهارسال پس از آن هم با طرح این موضوع که تدابیر اتخاذ شده در لس آنجلس برای تامین امنیت ورزشکاران شوروی مناسب نیست، گزینه تحریم متقابل انتخاب شد.

رئیس جمهوری روسیه در پایان نسبت به تکرار چنین وضعیتی در شرایط کنونی و پیامدهای آن برای ورزشکاران هشدار داد.

ماه گذشته در نخستین اقدام علیه ورزش روسیه، تیم دو ومیدانی این کشور با اتهام استفاده گسترده از مواد نیروز، به صورت کامل از حضور در مسابقات المپیک ممنوع شد و شکایت های رسمی این کشور و اعتراض ورزشکاران علیه محرومیت ارائه شده به دادگاه داوری بین المللی ورزش در لوزان سوییس نیز رد شد.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) که تندترین اتهام ها را علیه روسیه در باره استفاده از داروهای نیروزا مطرح می کند، خواستار آن شده تا همه رشته های ورزشی این کشور تا آینده ای نامعلوم از حضور در رقابت های بین المللی رسمی از جمله المپیک برزیل که 15 مرداد ماه آغاز می شود، محروم شوند.

خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در کنفرانس خبری هفتگی خود با انتقاد از این برخوردها گفت:کارزار برپا شده علیه ورزشکاران روس، جرم علیه ورزش جهانی و ضربه به جنبش و آرمان المپیک است.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه نیز چندی پیش با اعلام اینکه اتهام های مطرح علیه ورزشکاران روسی مبنی بر استفاده از مواد نیروزا یک فشار سیاسی است، گفت: در زمان حاضر مساله استفاده از مواد نیروزا برای کشورهای زیادی مطرح است، ولی در باره آنها اقدامی نمی شود.

براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39lako

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسکو: محرومیت ورزشکاران روسی ارتکاب جرم علیه جهان ورزش است

نامه 14 کشور به IOC برای محرومیت روسیه از المپیک
15 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛

معاون وزیر ورزش روسیه تعلیق شد
در حاشیه تایید دوپینگ ورزشکاران روسی توسط کمیته ضد دوپینگ؛