تاریخ انتشار: 1395/10/20 02:41
کد خبر: 237120

تراکتور و اتفاقی که کاملا به نفع پرسپولیس است

 پرسپولیس و تراکتورسازی شانس‌های مسلم قهرمانی در لیگ شانزدهم هستند. در این شرایط تراکتور به بازی نهایی جام حذفی هم رسیده است. شاید این مساله در شرایط عادی، ربطی به پرسپولیس نداشته باشد، اما نباید فراموش کنیم در بسیاری از مواقع حفظ امید به کسب جام حذفی، باعث تنزل انگیزه بازیکنان در لیگ می‌شود.

فصل گذشته درست از زمانی که حضور ذوب‌آهن و استقلال در فینال جام حذفی قطعی شد، نتایج این دو تیم در لیگ برتر به شکل محسوسی افت کرد. ما روند حرکتی این دو تیم در مسابقات فصل گذشته را بررسی کرده‌ایم تا تراکتوری‌ها بدانند چه خطر بزرگی تهدیدشان می‌کند. در بسیاری از مواقع بازیکنان تیمی که هنوز به کسب یک جام دیگر امید دارند، دچار کاهش انگیزه می‌شوند و با صددرصد وجودشان در مسابقات حضور نمی‌یابند؛ اتفاقی که پارسال برای استقلال و ذوب رخ داد و اگر امسال هم برای تراکتورسازی پیش بیاید، کاملا به سود پرسپولیس خواهد بود.

 

سقوط ذوب‌آهن

فصل گذشته ذوب‌آهن روز سوم آذر94 سپاهان را در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی شکست داد و به فینال جام حذفی رسید. این تیم تا آن زمان در لیگ برتر 12بازی انجام داده بود و با 20امتیاز روی پله سوم جدول رده‌بندی قرار داشت. با این وجود ذوبی‌ها در پایان فصل با کسب 46امتیاز از 30بازی، به رتبه ششم سقوط کردند. به عبارت دیگر ذوب‌آهن تا قبل از صعود به فینال جام حذفی از هر بازی به طور متوسط «1.66» امتیاز گرفته بود، در حالی که پس از صعود به بازی نهایی جام حذفی، میانگین امتیازگیری این تیم به «1.44» در هر مسابقه تنزل پیدا کرد.

 

فاجعه برای استقلال

استقلال تهران فصل گذشته روز یکم دی‌ماه بازی نیمه‌نهایی‌اش را برابر تراکتوسازی برگزار کرد و به فینال جام حذفی رسید. بررسی نتایج فصل قبل این تیم نشان می‌دهد حضور در بازی نهایی جام حذفی باعث افت استقلال در لیگ شد. تا قبل از بازی نیمه‌نهایی، استقلال با کسب 30امتیاز از 15بازی روی پله دوم جدول رده‌بندی قرار داشت و شانس مسلم قهرمانی محسوب می‌شد. این تیم تا آن روز از هر بازی به طور متوسط دو امتیاز به دست آورده بود. در پایان فصل اما استقلال با کسب 52امتیاز از 30بازی، سوم شد. به روایت روشن‌تر، میانگین امتیازگیری استقلال بعد از صعود به فینال جام حذفی، از دو امتیاز به «1.46» سقوط کرد که یک فاجعه تمام عیار محسوب می‌شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wpkr6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشنهاد 700 میلیون تومانی سپاهان به لژیونر ایرانی!