تاریخ انتشار: 1395/05/06 13:51
9 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛
کد خبر: 271628

لباس ضد ابتلا به ویروس زیکا مخصوص مسابقات المپیک ریو+ عکس

ویروس زیکا/ محققان برای محافظت از ورزشکاران المپیکی با استفاده از آخرین فناوری‌ها در حوزه نساجی نوعی لباس منحصربفرد تولید کرده‌اند.
لباس ضد ابتلا به ویروس زیکا مخصوص مسابقات المپیک ریو+ عکس

به گزارش فرتاک ورزشی، محققان دانشگاه فیلادلفیا برای محافظت از ورزشکاران بویژه رشته قایقرانی با استفاده از آخرین فناوری‌ها در حوزه نساجی نوعی لباس منحصر به فرد تولید کرده‌اند.

این لباس دارای خواص ضد میکروبی است و می‌تواند از زنان در مقابل عفونت های باکتریایی، نیش حشرات و پشه‌های ناقل انواع بیماری ها و نیز بیماری های ناشی از فاضلاب‌های انسانی و صنعتی تا حد زیادی محفاظت کند.
لباس ضد ابتلا به ویروس زیکا مخصوص مسابقات المپیک ریو +عکس
 
محققان فیلادلفیایی اعلام کرده‌اند در ساخت این لباس که به سرعت آب را از روی بدن ورزشکار دفع می کند از پیشرفته ترین دستاوردهای حوزه نساجی و صنایع الیاف استفاده شده است.
 
لباس قایقرانی که قیمت آن در حدود 60 دلار است  بدون هیچ وسیله الکترونیکی بوده و امنیت مسابقات و عدم تقلب در انتقال داده‌ها را رعایت می کند.
 
چندی پیش در جریان یک مسابقه تمرینی یکی از پارو زنان ایالات متحده به دلیل قایقرانی در رودخانه‌ای در ریودوژانیرو به خاطر آلوده شدن بدن توسط باکتری های گوشتخوار MRSA که از طریق فاضلاب شهری وارد جریان رودخانه شده بودند، تحت درمان قرار گرفت.
 
کمیته المپیک ریو 2016 اعلام کرده است که ایمنی و سلامت ورزشکاران جزو اولویت های اصلی در جریان مسابقات است اما در کنار این موضوع آب آلوده، ویروس زیکا و ابتلا به بیماری های فصلی موضوعی اجتناب ناپذیر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39l5rq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلخوری سرمربی خارجی تیم ملی تیراندازی از عدم پرداخت دستمزدش
9 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛