تاریخ انتشار: 1396/03/20 00:15
کد خبر: 204888

وقتی پرسپولیس را «دق» دادید/ مردی برای آشتی‌های دیرهنگام

وقتی پرسپولیس را «دق» دادید/ مردی برای آشتی‌های دیرهنگام
باشگاه سایپا بعد از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی جدید این تیم در لیگ هفدهم، مراسم معارفه او را هم برگزار کرد که یکی از نکات ویژه آن، حضور گرم و صمیمی علی پروین بود. پروین که روابط خوبی با مدیران باشگا سایپا دارد، دعوت آنها برای شرکت در این مراسم را هم پذیرفت و کنار دست سرمربی جدید نشست. در حاشیه معارفه شهریار، تصاویر زیادی از پروین در کنار دایی و البته گفتگوی صمیمانه آنها با هم به ثبت رسید. بعد از مراسم هم سلطان با همان لحن همیشگی خودش به خبرنگاران گفت: «تا امروز فقط برای پرسپولیس حرص می‌خوردم، از حالا به بعد باید حرص سایپا را هم بخورم.» خیلی هم عالی!

 

همنشینی خوشایند دایی و پروین به عنوان دو اسطوره بزرگ تاریخ فوتبال ایران قطعا اتفاق دلپذیری است، اما افسوس که مثل خیلی از موارد مشابه «دیر» از راه می‌رسد. این دو عزیز که در مراسم باشگاه سایپا چنین با هم گرم گرفته بودند، سال‌ها در پرسپولیس مقابل هم ایستادند و هزینه‌های بسیار زیادی را به محبوب‌ترین تیم ایران تحمیل کردند. اوایل دهه هشتاد و در روزهایی که پرسپولیس قصد داشت دوران عبور از پروین را تجربه کند، علی دایی به عنوان ستاره‌ای گرانقیمت جذب سرخپوشان شد، اما جدل او و پروین با هم روزهای کابوس‌واری را برای قرمزها به دنبال آورد. پرسپولیس بعد از شروعی طوفانی در لیگ سوم، ناگهان در دام این مناقشه خودخواهانه افتاد و به مرز نابودی کشیده شد؛ دعوایی که با حضور تاریخی دایی در برنامه نود و قرائت آن متن از پیش نوشته شده علیه پروین به اوج رسید. جالب اینجاست که 10سال بعد، یعنی در آغاز لیگ چهاردهم حرفه‌ای نیز درگیری همین دو نفر حسابی به پرسپولیس لطمه زد. همان روزها بود که فایل صوتی دعوای دایی و پروین در جلسه هیات‌مدیره به بیرون درز کرد و شهر را به هم ریخت. نتیجه هم که از پیش روشن بود؛ کودتا علیه دایی، اخراج جنجالی‌اش از پرسپولیس و رقم خوردن یک فصل سیاه دیگر. حالا اما این رفقا چه خوش در کنار هم نشسته‌اند تا لابد منفعت این رفافت را به تیم پرهوادار(!) سایپا برسانند.

 

این قصه به‌خصوص از طرف علی دایی شنیدنی‌تر است؛ هم او که روزگاری دیگر پرسپولیس را به صحنه جنگ تمام‌عیار خودش با حبیب کاشانی تبدیل کرد و آرامش را از میلیون‌ها هوادار گرفت، اما چند سال بعد در یک ضیافت دوستانه روی او را بوسید و اختلافات را کنار گذاشت. چه بسا دایی و کریمی هم روزی به این جدال فرسایشی پایان بدهند و از در رفاقت با هم وارد شوند. چه سود اما که چنین روزی حتی اگر از راه هم برسد، جبران سال‌ها ضربه زدن دعوای آنها به پرسپولیس را نخواهد کرد. افسوس که لحظات خوش‌تان برای خودتان است، اما کابوس‌های‌تان را زیر پوست تیم مردم تزریق می‌کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pkjgr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



پدیده کی روش به برانکو نمی رسد!