تاریخ انتشار: 1396/04/10 13:52
کد خبر: 199462

سنگ‌اندازی کارخانه مقابل ستاره والیبال ایران/ لژیونرسازی را از آذربایجانی‌ها بیاموزید!

سعید معروف و میلاد عبادی‌پور دو چهره معروف والیبال آذربایجان به عنوان لژیونرهای کشورمان در جهان شناخته می‌شوند.
سنگ‌اندازی کارخانه مقابل ستاره والیبال ایران/ لژیونرسازی را از آذربایجانی‌ها بیاموزید!

به گزارش فرتاک ورزشی ،در هفته گذشته خبر پیوستن میلاد عبادی‌پور بازیکن ارومیه‌ای تیم ملی والیبال کشورمان و مرد سال والیبال ایران در سال 95 به تیم مطرح اسکرا بلخاتوف پلاس لیگای لهستان نقل محافل و رسانه‌های کشورمان شد، تمامی کارشناسان و حتی منتقدان تیم ملی با خوشحالی از این خبر استقبال کردند و آن را نویدی برای ارائه بازیکنان لژیونر مطرح به لیگ‌های معتبر دانستند.

اما کمی از انتشار این خبر نگذشته بود که مصطفی کارخانه سرمربی تیم بانک سرمایه و قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر به جدایی ستاره تیمش واکنش نشان داد، وی اذعان داشت: "چنین چیزی واقعیت ندارد و ما با این انتقال موافقت نکرده‌ایم. عبادی‌پور بازیکن بانک سرمایه است و او را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا لازمش داریم."

با این واکنش عجولانه کورسوهای امید برای لژیونرسازی از بازیکنان مطرح را در ازای منافع کوتاه‌مدت و باشگاهی قطع شد. در واقع با این اظهارنظر و عدم رضایت باشگاه تهرانی به حضور عبادی‌پور به عنوان لژیونر، فرصت همبازی شدن ستاره والیبال ایران با بازیکنان مطرح در یک لیگ و تیم معتبر از دست می‌رود.

در نقطه مقابل این موضوع، ماجرای پیوستن سعید معروف به زنیت کازان قرار دارد؛ دو سال پیش تیم شهرداری ارومیه برای قهرمانی بسته شده بود و تا نیم‌فصل بدون حتی یک ست باخته در صدر قرار داشت که ناگهان تیم معتبر زنیت کازان روسیه با مبلغ قراردادی وسوسه‌انگیز برای دوسال و پس از استخدام ستارگانی همچون اندرسون آمریکایی و لئون کوبایی، عزم خود را برای جذب سعید معروف پاسور شهرداری ارومیه جزم کرد.

در آن زمان باشگاه شهرداری با مشاهده اشتیاق معروف برای حضور در معتبرترین لیگ دنیا بدون توجه به نیاز مبرم خود به او برای ادامه لیگ و قراردادش و صرفا برای منافع ملی و پیشرفت والیبال کشور به حضور او در زنیت کازان رضایت داد؛ گرچه این تصمیم به ضرر شهرداری ارومیه تمام شد اما به سود معروف بود و کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان با زنیت هم فاتح لیگ روسیه شد و هم قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را تجربه کرد.

هر چند که انتقال معروف به تیم روسی به مذاق حامیان و طرفداران تیم والیبال شهرداری ارومیه آن هم در میان بحران شدید تیم، خوش نیامد ولی با این همه حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های جهانی بیش از پیش برای والیبال کشورمان خوش‌آیند است. البته ناگفته نماند که شاید مسائل پشت پرده‌ی بسیاری از جدایی سعید معروف از تیم شهرش وجود داشته باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ngkxv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لژیونر شدن والیبالست‌های ایران و اولین تاثیر مثبت کولاکوویچ