تاریخ انتشار: 1395/06/01 10:49
کد خبر: 266213

عبور عجیب اما غیرتمندانه مرادی از خط پایان خبرساز شد+عکس

این ورزشکار ایرانی در فاصله چند قدمی خط پایان در شرایطی قرار گرفت که کاملا تعادل خود را از دست داده بود و به سختی می توانست قدم از قدم بردارد اما در نهایت و در میان تشویق سایر دوندگان به دشواری و به حالت چهار دست و پا از خط گذشت. این اتفاق در یکی از مهمترین رقابت های المپیک خبرساز بود. او رقابت ماراتن را به عنوان اولین ایرانی شرکت کننده در رده 192 به پایان رساند و بعد از اتمام مسابقه با کمک کادرپزشکی حاضر در خط پایان تحت مراقبت قرار گرفت.
عبور عجیب اما غیرتمندانه مرادی از خط پایان خبرساز شد+عکس

به گزارش فرتاک ورزشی، محمدجعفر مرادی دونده ماراتن کشورمان با اقدام عجیبش در پایان بردن مسابقات در ریو تاریخ ساز شد.

در حالی آخرین روز از بازی های دو و میدانی المپیک ریو ۲۰۱۶، در رشته ماراتن با قهرمانی کیپچوگه از کنیا به پایان رسید که محمد جعفر مرادی نماینده کشورمان دراولین تجربه المپیکی خود توانست مسابقه را تا انتها به پایان برساند.

مرادی در حالی که چند قدم به پایان رقابت دوی ماراتن المپیک باقی مانده بود، به یک باره تعادل خود را از دست داد و در اقدام غیر منتظره با دو زانو و به حالت نامتعادل خود را به خط پایان رساند تا غیرت ایرانی خود را به سایر دوندگان جهان به اثبات برساند و این حرکت او مورد تشویق سایر ورزشکاران قرار گرفت.

پس از این رقابت محمد جعفر مرادی با کمک پزشکان پیست مسابقات را ترک کرد تا مداوا بر روی وی انجام گیرد تا به حالت شرایط عادی خود باز گردد.

مرادی سومین دونده ای است که در طول تاریخ دو و میدانی کشورمان، به عنوان نماینده ایران در دوی ماراتن مسابقات المپیک حضور می یابد و موفق شد با ثبت زمان ۲ ساعت، ۳۱ دقیقه و ۵۸ صدم ثانیه در میان ۱۵۵ شرکت کننده حاضر در این مسابقات با رتبه ۱۲۹ به کار خود در ریو ۲۰۱۶ پایان دهد.

براین اساس محمد جعفر مرادی طی روزهای آینده به همراه مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی از برزیل عازم امارات می شوند تا با پروازی مستقیم به تهران باز گردند.

 

محمد جعفر مرادی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mdxo5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مرادی استارت دوی ماراتن المپیک را زد
المپیک ۲۰۱۶ – ریو