تاریخ انتشار: 1397/07/14 21:40
کد خبر: 127347

اختصاصی/ خصوصی سازی سرخابی ها قسمت ۱۳۹۷/استقلال و پرسپولیس خصولتی میشوند

بحث خصوصی سازی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت کلید خورد.
اختصاصی/ خصوصی سازی سرخابی ها قسمت ۱۳۹۷/استقلال و پرسپولیس خصولتی میشوند

چند وقتی است که بعد از بایگانی شدن خصوصی سازی سرخابی های پایتخت که از سال ۹۳ کنار گذاشته شده مجدد روی کار آمده و رفته رفته به تیتر رسانه تبدیل میشود.

براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان و اعلام پوری حسینی بار دیگر خصوصی سازی  باشگاه سرخابی ها از سر گرفته شده است و در مصاحبه های جسته گریخته نمایندگان مجلس به این موضوع پرداخته میشود.

گفته میشود بحث واگذاری این دوباشگاه به هیئت وزیران واگذار شده و سال ۹۷ در شش ماهه دوم آن به سر میبریم بیش از قبل پیگیری خواهد شد.

اما نکته جالب اینکه برخی منابع خبری مدعی شدند که به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشتگان این موضوع راه انداخته شده است‌

براساس ماده ۱۸ و بند سه عنوان شده است به هیئت واگذاری اجازه داده میشود در اساسنامه و مقررات حاکم بر شرکتهای قابل واگذاری به بخش غیر دولتی به مدت یک الی دوسال در قالب قانون تجارت در جهت تسهیل در واگذاری و اداره شرکتها اصلاحات لازم انجام دهد و در دوره زمانی مذکور این شرکتها مشمول مقررات حاکم بر شرکتهای دولتی نیستند.

طبق قانون فوق اگر هیئت واگذاری تشکیل شود و رسما خصوصی شدن دو باشگاه کلید بخورد قانون منع بازنشستگان و قانونهای این چنینی شامل این دو باشگاه نخواهند شد.

در واقع به روایت ضرب المثل معروف قانون دور زده میشود.

باید دید پس از سالها دو باشگاه پرطرفدار پایتخت به بخش خصوصی واگذار میشوند و دولت از این سرمایه پر ارزش دولتی که چشم میلیونها هوادار به آن است دل میکند یا دولتی میامند و یا خصولتی میشوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z5xkb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سر دو تیم پر طرفدار پایتخت بی کلاه ماند!