تاریخ انتشار: 1397/07/15 12:02
کد خبر: 127288

وقتی برای شماره یک می جنگید،نفر دوم بودن بی معناست!

دومین برد متوالی استقلال در مسجدسلیمان این بار با حواشی بسیار زیادی توام بود که آخرین حاشیه لبریز شدن کاسه صبر دروازه بان ملی پوش و علنی شدن تصمیمش به جدایی بود.
 وقتی برای شماره یک می جنگید،نفر دوم بودن بی معناست!

 همه چیز از بازی رسیدن به سیدحسین حسینی در بازی معوقه هفته ششم لیگ برتر مقابل نفت مسجدسلیمان حکایت داشت. دیداری تکراری چهار روز بعد از ماراتن 120 دقیقه ای جام حذفی که روند نیمکت نشینی های سیدحسین حسینی را به 9 بازی متوالی در این فصل رساند.

بعد از برد استقلال و صعود به جمع هشت تیم برترجام حذفی اخبار از داخل اردوی استقلال نشان می داد سیدحسین حسینی در بازی با نفت در لیگ برتر برای اولین بار به ترکیب اصلی باز می گردد تا طلسم بازی نکردن در این فصل شکسته شود. حسینی که برای دومین اردوی متوالی به جمع ملی پوشان دعوت شد تا شانس رسیدن به جام ملت ها را داشته باشد سرخوش از این اتفاق با روحیه و انگیزه بالا خود را برای بازی آماده کرد غافل از این که وینفرد شفر باز هم قید استفاده از او را می زند تا سیدمهدی رحمتی همچنان مرد شماره یک استقلال در این بازی باشد.

حسینی شوک زده از این تصمیم آن هم بعد از نشستی که با سرمربی استقلال داشت به هر شکلی بود به ورزشگاه رفت و بعد از بازی روبروی خبرنگاران از تصمیمی رونمایی کرد که می تواند تبعات زیادی برای خودش و استقلالی ها به همراه داشته باشد.« در این مدت خیلی سکوت کردم و دوست نداشتم حاشیه‌ای از طرف من به تیم وارد شده و لطمه بخورد. در بازی با پارس جنوبی جم به شفر گفتم چرا من را بازی نمی‌دهی که پس از آن برخی از دوستان خواستند که من را مقابل هوادار قرار بدهند و بگویند حاشیه درست می‌کنم. خیلی‌ها اعتراض کردند، اما مشکلی برای‌شان پیش نیامد. نمی‌دانم امسال چه چیزی تغییر کرده که بازی نمی‌کنم. نمی‌دانم باید چه کار کنم که بازی کنم؟ من دروازه‌بان ملی‌پوش هستم و دوست دارم پیشرفت کنم. نیم فصل از استقلال می‌روم و تصمیمم قطعی است. آقای فتحی و باشگاه باید رضایت‌نامه من را بدهند، چون این تصمیم به سود هر دوی ما خواهد بود».

چند ساعت بعد از این صحبت ها مدیران استقلال واکنش نشان دادند و مدعی شدند بهتر است این بازیکن در حیطه وظایف خود صحبت کند. امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه در کنار علی خطیر معاون ورزشی استقلال با بیان این که سیدحسین حسینی نمی تواند با این صحبت ها برای تیم حاشیه سازی کند نه تنها با درخواست رضایتنامه گلر نیمکت نشین موافقت نکردند بلکه از احضار این بازیکن به کمیته انضباطی و برخورد با او خبر دادند. تصمیمی که می تواند آتش اختلافات رقم خورده را شعله ورتر کند.

اما این که استقلال می تواند به حسینی در نیم فصل رضایتنامه ندهد یا این که این گلر ملی پوش چگونه می تواند از تیم جدا شود اشاره به این نکته می تواند نقطه کلیدی ماجرا باشد. قرارداد سیدحسین حسینی با استقلال در پایان فصل به پایان خواهد رسید از همین رو چون تا الان روند تمدید آن به جریان نیافتاده این بازیکن طبق قوانین بین المللی و ثبت شده در فیفا می تواند از شش ماه قبل از اتمام با تیم های خواهان خود بدون هماهنگی با باشگاه وارد مذاکره شود. از همین رو استقلالی ها برای این که به صورت رایگان گلر ملی پوش خود را از دست ندهند چاره ای ندارند جز این که در نیم فصل با دریافت مبلغی رضایتنامه او را صادر کنند در غیر این صورت حسینی چند ماه بعد با اتمام قرارداد فعلی راهی باشگاه جدید خواهد شد.(البته همیشه ممکن است اتفاق های عجیبی هم رخ بدهد)

در این بین اما واکنش طرفداران استقلال هم به این اتفاقات جالب توجه بود، طرفدارانی که اصلا انتظار نداشتند این واکنش را از حسینی ببینند چه در فضای مجازی چه به اشکال مختلف نارضایتی خود از این روند را بروز دادند که طبیعی هم بود. جدایی از استقلال و قطعی بودن تصمیمی که سیدحسین حسینی از آن سخن گفت حتی اگر روی شرایط احساسی نامناسب و عصبانیت بیان شده باشد دلخوری طرفدارانی را در پی داشته که در این سال ها با حمایت های خود نقش به سزایی در رشد این گلر شیرازی داشته اند.

قصه عجیب در عین حال تلخ سیدحسین با استقلال آن هم چند ماه بعد از ثبت رکورد گل نخوردن در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران با 873 دقیقه حالا به بحرانی بزرگ در این تیم تبدیل شده است، بحرانی که می تواند مانع حضور این دروازه بان در دومین تورنمنت بزرگ ملی شود تا بعد از جام جهانی 2018 این بار جام ملت های آسیا 2019 هم از حسینی گرفته شود.

در این شرایط طبیعتا واکنش ها به سمت آرام کردن اوضاع پیش خواهد رفت و شاید بازهم این دروازه بان احساساتی که پیش از این هم نشان داده روحی شکننده و آسیب پذیر دارد به ادامه کار در استقلال و رقابت با رحمتی قانع شود . اما نکته مهم حضور دو گلر تراز اول در یک مجموعه تیمی است که تقریبا همیشه بحران زاست. چه، دروازه بانی مثل پست های دیگر نیست که با جابجایی ، جا برای نفر دوم باز شود. وقتی برای شماره یک می جنگید،نفر دوم بودن بی معناست و این مشکلی است که استقلال سالها بعد از دوگانه برومند- طباطبایی دوباره به آن برخورده است . مرور تاریخ اثبات می کند این جنگی است که هرگز برنده ای ندارد .

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pp6qo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور در دربی جایگاه گلر استقلال در تیم ملی را به خطر می اندازد؟