تاریخ انتشار: 1397/07/17 14:49
کد خبر: 126964

سیستم جدید شفر برای خروج از بحران

سرمربی استقلال با تغییر نفرات و با تغییر سیستم تیمش موفق شده از بحران اول فصل عبور کند و تیمش را دوباره به جاده موفقیت برگرداند.
سیستم جدید شفر برای خروج از بحران

استقلال در هفته های اول فصل خوب نتیجه نمی گرفت که مهمترین دلیل آن عملکرد ضعیف این تیم در گلزنی بود اما سرمربی آبی ها در 2 بازی برابر نفت مسجد سلیمان هم ترکیب خط حمله تیمش را تغییر داد و هم با تغییر سیستم تلاش کرد دوباره تیمش را به جاده موفقیت برگرداند.

 

شفر در طول 2 بازی برابر نفت بازیکنانی مثل الحاجی گرو و مرتضی تبریزی را نیمکت نشین کرد تا فرصت به بازیکنان جوانی مثل صیادمنش و قائدی برسد که بتوانند درخشش خود را در ترکیب آبی ها نشان بدهند.

 

اما به جز این در 2 بازی آخر در لیگ برتر و جام حذفی شفر سیستم تیمش را از 1-2-3-4 به 2-4-4 تغییر داد تا این تیم شکل تهاجمی تری به خود بگیرد.

 

البته سیستی که شفر برای تیمش انتخاب کرده است نه سیستم 2-4-4 لوزی است که برانکو در پرسپولیس از آن استفاده می کند بلکه سیستم استقلال به  2-4-4 باکس معروف است که در آن آبی ها با 4 هافبک وسط و دو مهاجم به سمت دروازه حریف حمله می کنند.

 

در بازی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر علی کریمی و فرشید باقری به عنوان دو هافبک دفاعی بازی کردند و مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی به عنوان دو هافبک وسط به خوبی الهیار صیادمنش و روح الله باقری را در خط حمله تغذیه کردند.

 

شفر از فصل قبل سعی داشت سیستم 2-4-4 باکس را در تیمش اجرا کند اما به خاطر خصوصیت مشترک تیام و علی قربانی نمی شد همزمان از این دو در ترکیب اصلی استفاده کرد.

 

مهمترین حسن این سیستم حضور بازیکنان پرتعداد در مرکز زمین است که باعث می شود آبی ها در جنگ های میانه میدان برنده باشند و اجازه بازیسازی را به بازیکنان حریف ندهند.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pp6m6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اختلاف نظر در استقلال بر سر انتخاب دستیار شفر