تاریخ انتشار: 1397/07/25 15:21
کد خبر: 125967

شاید جباری بتواند در تمرینات حضور داشته باشد اما روی نیمکت نه!

محمد نوازی کاپیتان سابق استقلال از درگیری‌هایی که بین استیلی و تیم ملی بزرگسالان به وجود آمده شاکی بوده و معتقد است فدراسیون باید با کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران برخورد کند
شاید جباری بتواند در تمرینات حضور داشته باشد اما روی نیمکت نه!

محمد نوازی کاپیتان سابق استقلال از درگیری‌هایی که بین استیلی و تیم ملی بزرگسالان به وجود آمده شاکی بوده و معتقد است فدراسیون باید با کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران برخورد کند. با نوازی که این روزها مشغول مربیگری در لیگ دو است در این خصوص و همچنین شرایط استقلال و شایعه حضور جباری به عنوان عضو کادر فنی روی نیمکت این تیم همکلام شدیم.

این روزها کشمکش‌هایی بین تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی امید اتفاق افتاده است. در این رابطه چه نظری دارید؟

من فکر می‌کنم تقصیر فدراسیون فوتبال است که آن قدر به کی‌روش و کادرش بها می‌دهند که این اتفاقات می‌افتد. کار یک طرف، نتیجه یک طرف. یک غریبه راحت مربیگری می‌کند و از آن راحت‌تر به بازیکنان ملی توهین می‌کند و هیچ‌کس هم به او چیزی نمی‌گوید. این یک بی‌عدالتی از سوی فدراسیون فوتبال است که باعث می‌شود غریبه‌ها آن قدر مصونیت داشته باشند که به خودشان اجازه دهند بی‌حرمتی کنند. اصلا این موضوع چیز جدیدی نیست. البته این را هم باید درنظر بگیریم که کی‌روش فکر می‌کند اینجا مملکت خودش است که راحت بی‌احترامی می‌کند و کسی هم به او چیزی نمی‌گوید. این درست نیست که یک مربی خارجی به اسطوره فوتبال کشور توهین کند.

گویا از این اتفاقات خیلی ناراحت هستید؟

به نظر شما نباید ناراحت باشم. به آدمها توهین می‌شود و ما بی‌خیال باشیم. وقتی به استیلی توهین شود انگار به من شده است. درست است که ما در زمین فوتبال با هم رقیب هستیم اما در بیرون از فوتبال رفیق که هستیم. درموت قبل از اینکه به ایران بیاید چه کسی او را می‌شناخت. در ایران معروف شد و حالا شاخ شده است. وقتی او می‌گوید استیلی به سیرک رفته  پس حتما تیم ملی هم در جام جهانی به سیرک رفته. کی ‌روش فکر می‌کند قدرت دارد. کاش فدراسیون با کی‌روش برخورد کند و نگذارند او یکه‌تازی کند.

این روزها شفر خواهان حضور جباری در  کادر فنی استقلال شده است.

شفر این همه کمک دارد. باز هم به دنبال مربی آوردن است. جباری بازیکن بزرگی بوده و احترام او بر همه ما واجب است اما کسی باید به کادر فنی اضافه شود که مدرک داشته باشد و هم حداقل یک سال در یک تیمی مربیگری کرده باشد. باید قبول کنیم این خواسته نامعقول بوده است. شاید مجتبی بتواند در تمرینات حضور داشته باشد اما روی نیمکت که نمی‌تواند بنشیند. برای خود مجتبی هم قشنگ نیست که روی سکو حضور داشته باشد. شفر این روزها خوب نتیجه نگرفته، مصدومیت‌های بازیکنان هم باعث شده کمی فشار روی او باشد. شاید بگویند استقلال خوب بازی می‌کند اما نتیجه خوبی که به دست نیاورده‌ایم. من یک سوال دارم. این نفراتی که در کادر فنی هستند چه کاره هستند؟ به نظر شما مشکل استقلال فقط کمک مربی است؟ مشکل استقلال این است که نتایج خوبی نگرفته است و بازیکنان خوبی هم جذب این تیم نشده اند و خود شفر هم باید در این خصوص پاسخگو باشد. ما هم وقتی حرف می‌زنیم بهشان برمی‌خورد و می‌گویند طرف از شفر خوشش نمی‌آید اما نکته این است که ما استقلال را دوست داریم و می‌خواهیم تیم محبوبمان نتیجه بگیرد. دوست دارم وقتی بازی‌های استقلال تمام می‌شود در صفحات مجازی‌ام عملکرد خوب استقلال را بنویسم و مردم هم آن را تحسین کنند.

این روزها بین طباطبایی و فتحی هم اختلاف‌نظرهایی به وجود آمده است؟

من آن شب مناظره آنها را در تلویزیون دیدم. فکر می‌کنم شکل کار فتحی به عنوان سرپرست باشگاه قشنگ نبود که این‌گونه با یک پیشکسوت برخورد کند. مشکلات باشگاه باید در خود این مجموعه حل شود نه اینکه رسانه‌ای شود و هواداران بفهمند و باعث دلخوری‌شان شود. طباطبایی چند سال در استقلال حضور داشته و برای این تیم زحمت کشیده است و اگر هم حرفی می‌زند به موقع و از سر دلسوزی است. فتحی هم از زمانی که به استقلال آمده توانسته مدیریت خوبی در تیم به وجود بیاورد. این دو باید  در باشگاه جلسه بگذارند و مشکلاتشان را حل کنند.

حسینی هم از نیمکت‌نشینی دلخور است؟

من در این خصوص نمی‌توانم نظر خاصی داشته باشم اما به عنوان یک بازیکن باید بگویم حسینی باید آستانه تحملش را بالاتر ببرد. او به تیم ملی هم دعوت شده و دوست دارد در آنجا هم مهره تاثیرگذاری باشد. خود شفر باید به نوعی این موضوع را مدیریت کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vvqw6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جباری-استقلال؛پروژه به بن بست خورد!