تاریخ انتشار: 1397/07/28 11:35
کد خبر: 125596

پیرمرد آلمانی،نسخه ای جدید برای استقلال پیچید

شفر در بازی اول با نفت مسجد سلیمان با سیستم 2-4-4 لوزی بازی کرد اما برای بازی بعدی با این تیم سیستم را به همان 1-3-2-4 همیشگی برگرداند و در بازی دیروز با سایپا هم با همین شیوه بازی کرد.
پیرمرد آلمانی،نسخه ای جدید برای استقلال پیچید

خیلی ها تصور می کنند این شیوه در فوتبال یک شیوه تدافعی است و هر تیمی با یک مهاجم بازی می کند به دنبال بازی تدافعی است در حالی که اصلا این چنین نیست. در این شیوه تیم بیش از یک مهاجم دارد به این خاطر که بال ها در کناره ها هم مهاجم هستند.

استقلال در بازی دیروز با سایپا با یک مهاجم در راس بازی کرد. یعنی سیستم 1-3-2-4 اما دیدید که در جریان بازی صاحب موقعیت ها متعددی برای گل زنی شد. در نیمه اول این تیم سه بار توپ را به تیر دروازه زد و در نیمه دوم هم موقعیت های خوبی برای گل زنی به دست آورد که در نهایت از یکی از آنها استفاده کرد و گل برتری را به ثمر رساند و به سه امتیاز شیرین دست یافت.

نمایش دیروز استقلال به خوبی نشان داد سیستم 1-3-2-4 یک سیستم تدافعی نیست و نوع بازی تیم است که این سیستم را تدافعی یا تهاجمی جلوه می دهد.

شفر برای بازی با این شیوه یک نسخه تازه رو کرده است. استفاده از مهاجمان در کناره ها که همان طور اشاره شد باعث می شود تیم به طور همزمان سه مهاجم در زمین داشته باشد. دیروز مرتضی تبریزی، مهدی قائدی و الهیار صیادمنش مهاجمان استقلال بودند در حالی که از نظر آرایش تنها مرتضی تبریزی بود که در نوک خط حمله استقلال به میدان رفته بود و ارایه گر نمایش خوبی هم بود اگر چه گل نزد. به این خاطر که در این سیستم مهاجم نوک قربانی گلزنی دو بال کناری و هم چنین پلی میکر می شود. به واقع او وظیفه دارد خط دفاعی تیم حریف را به خود مشغول کند تا دیگر بازیکنان تهاجمی از عقب به فضا بزنند و صاحب موقعیت شوند.

با شیوه ای که استقلال بازی کرد مسابقه هم جذاب می شود بطوریکه دیروز دیدید که سایپا هم ارایه گر بازی خوبی بود و صاحب موقعیت های خوبی برای گل زنی شد. هر چند برای دقایقی هم اتوبوسی دفاع می کرد تا نتیجه بازی را حفظ کند و در ادامه با ضد حمله نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهد.

اما در فوتبال ایران بیشتر تیم ها از هافبک ها برای بازی در کناره ها استفاده می کنند و به وضوح می بینید جذب بازیکن در این پست بیشتر از دیگر پست ها اتفاق می افتد. حسن بازی مهاجم به عنوان بال این است که بعد از توپ گیری به سمت دروازه حریف نزدیک می شود و از آنجایی که چارچوب شناس تر از هافبک است ضریب گل زنی تیم را افزایش می دهد. از همه مهمتر مهاجم سرعتی تر از هافبک است. شاید تنها نکته نگران کننده برای مربیان این باشد که مهاجمان اگر در کناره ها بازی کنند به تیم در دفاع کمک نمی کنند که در استقلال دیروز این طور نبود. بارها و بارها مهدی قائدی و الهیار صیادمنش را روی خط برای مدد دادن به مدافعان کناری دیدیم.

با نسخه تازه شفر استقلال باز هم می تواند این بازی های تهاجمی را تکرار کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/458rad

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازی بدون شفر؛تجربه ای جدید برای آبی ها