تاریخ انتشار: 1397/08/07 01:09
کد خبر: 124209

شکایت استقلال روی هوا / سوپرجام قبلی بعد از سوپرجام جدید!

شکایت استقلال روی هوا / سوپرجام قبلی بعد از سوپرجام جدید!

بعد از اینکه دیدار برگزاری سوپرجام باشگاه های ایران بعد از یک پروسه طولانی مدت لغو نتیجه آن به سود پرسپولیسی ها اعلام شد، باشگاه رقیب یعنی استقلال که یک دربی را مفت مسلم واگذار کرده بود، در پی آن برآمد تا با شکایت حق خود را گرفته و در این بین صدای گلایه های هوادارانش را نیز خاموش کند.

این اتفاق در ابتدا در بعد داخلی رخ داد و استقلال در سکانس اول به کمیته انضباطی شکایت کرده و بعد از اینکه این کمیته نیز رأی سازمان لیگ را تایید کرد، این بار آبی ها دست به دامان کمیته استیناف شدند. در این کمیته هم دو حکم قبلی مبنی بر شکست 3 بر صفر استقلال در سوپرجام تأیید شده و جالب اینکه کمیته استیناف این جریمه را نیز با جرایم مالی تشدید کرد تا چاره ای جز شکایت به نهادهای بین المللی باقی نماند.

استقلال برای سوپرجام به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد

باشگاه استقلال سرانجام سوم مهرماه برای برگرداندن رای سوپر جام رسما به دادگاه ببین المللی کاس شکایت کرد و در این زمینه تمامی هزینه های ارزی این شکایت را برعهده گرفت..

بعد از بازنده اعلام شدن استقلال به خاطر عدم شرکت در سوپرجام و تایید این رای توسط کمیته استیناف، مدیران استقلال تهدید کردند برای گرفتن حق استقلال به دادگاه کاس شکایت خواهند کرد.

بر همین اساس مدیران استقلال تمام مستندات خود را به دادگاه عالی ورزش ارسال کردند تا بتوانند رای بازی سوپرجام را برگردانند و حتی این اطمینان خاطر را به هواداران دادند که از حق استقلال کوتاه نخواهند آمد!

سوپرجام قبلی بعد از سوپرجام جدید!

در همین زمینه و طی هفته های گذشته دو موضوع هزینه و زمان رسیدگی به این پرونده در این دادگاه مطرح بود. درخصوص زمان رسیدگی به پرونده سوپرجام شنیده می شود که دادگاه عالی ورزش حداقل یک سال برای رسیدگی به این پرونده زمان می خواهد و به هیچ عنوان زودتر از این مدت، رأیی صادر نمی شود.

به این ترتیب در صورتی که حتی حق با استقلال هم باشد، رای سوپرجام فصل 97 بعد از برگزاری سوپرجام فصل 98 برگزار شده و این موضوع می تواند در تاریخ فوتبال جهان نیز بی سابقه باشد و باید آن را در تاریخ ثبت کرد، درست مثل آن سالی که افتتاحیه یک فصل لیگ آزادگان قبل از دیدار اختتامیه فصل قبل برگزار شد و این موضوع نیز در تاریخ فوتبال جهان به عنوان یکی از عجایب فوتبال به ثبت رسید!

بنابراین به احتمال زیاد این موضوع شامل مرور زمان می شود و تا آن زمان نیز موارد مختلف از جمله بردها و شکست های بعدی استقلال، می تواند موضوع سوپرجام را تحت الشعاع قرار داده و تا آن زمان حسابی این سوژه را از یادشان ببرد.

بر همین اساس از باشگاه استقلال شنیده می شود به احتمال زیاد مسئولان سراغ این پرونده نرفته و دیگر آن را پیگیری نخواهند کرد!

شکایت استقلال روی هوا

نکته اصلی و موضوعی که باعث شده تا شایعه دنبال نکردن پرونده سوپرجام مطرح شود، البته به هزینه های آن مربوط می شود!

استقلالی ها روز اول با هزار فرانک سوئیس (هر یک فرانک سوئیس تقریبا معادل یک دلار آمریکا) شکایت خود را در دادگاه عالی ورزش به ثبت رساندند اما حکایت بیت «که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها» این بار برای استقلال محقق شده و آنها بعد از اینکه متوجه شدند هزینه های دادرسی بسیار بیشتر از این حرفهاست، دیگر قصد پیگیری آن را نخواهند داشت!

اما هزینه ها چقدر است؟ برای دادرسی چنین پرونده ای استقلال باید یک داور مجرب در کاس استخدام کند که دستمزد چنین وکیلی بین 10 تا 20 هزار فرانک سوئیس بوده و این در حالیست که در نهایت استقلالی ها برنده پرونده باشند، چراکه اگر بازنده آن باشند، هزینه دو داور دیگر که متعلق به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس هستند را نیز پرداخت کند که به این ترتیب چیزی حدود 500 میلیون تا یک میلیارد خرج روی دست آبی ها خواهد گذاشت که ابدا در این شرایط بد اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

در نهایت اینکه باید صبر کرد و منتظر ماند تا مشخص شود استقلالی ها واقعا دیگر قصد پیگیری پرونده را ندارند و یا این موضوع فقط شایعه ای بیش نیست؟ در شرایطی که استقلالی ها تقریبا در بحران قرار دارند و تکلیف بسیاری از اعضای این باشگاه از جمله سرمربی آلمانی این تیم و بازیکنان ناکارآمد و بی کیفت این تیم نیز برای ماندن یا رفتن مشخص نیست و از سوی دیگر ناکامی در آسیا و قدرتنمایی حریف دیرینه در قاره کهن؛ اعلام خبر بی خیال شدن پرونده سوپرجام می تواند هجمه عجیب و بی سابقه ای را به این باشگاه وارد کند. شاید هم استقلالی ها پیه ضررهای مالی را در این شرایط بد به تن مالیده و برای اینکه با هوادارانشان و هجمه های بعدی مواجه نشوند، یک بار دیگر این پرونده را به جریان بیندازند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gpyvz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


غیبت احتمالی پرسپولیس در سوپرجام