تاریخ انتشار: 1397/09/14 12:00
کد خبر: 118963

از لیگ برتر ترکیه پیشنهاد داشتم/ ترجیح دادم بمانم و در استقلال بازی کنم!

مهاجم تیم استقلال گفت: در طول مسابقات گذشته امتیازات زیادی از دست داده ایم و از این پس باید فقط امتیاز جمع کنیم.
از لیگ برتر ترکیه پیشنهاد داشتم/ ترجیح دادم بمانم و در استقلال بازی کنم!

پس از کش و قوس های فراوان بین دو باشگاه سایپا و استقلال در نهایت اللهیار صیادمنش مهاجم جوان باشگاه سایپا با استناد به بندهایی از قراردادش با آن مجموعه، موفق شد شرایط همراهی تیم استقلال در لیگ برتر هجدهم را بدست آورده و به جمع شاگردان وینفرد شفر ملحق شود. او در این مدت 2 گل هم برای استقلال به ثمر رسانده است که آخرین گلش با برد سه گله این تیم مقابل صنعت نفت آبادان همراه شد.

اللهیار صیادمنش در گفت و گو با خبرنگار، درباره اوضاع تیم استقلال و اهدافش در این تیم حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

هنوز هم بهترین بازیکن از نظر آمادگی بدنی در تیم هستی؟

 اگر اول نباشم حتما بین سه نفر اول هستم.

 استعداد ذاتی داری یا تمرین اضافه می کنی؟

 هر دو! هم استعداد بدنی ام برای بالا نگه داشتن آمادگی جسمانی ام بالاست و هم از هر فرصتی برای تمرین کردن استفاده می کنم. دوست دارم بدنم از هر نظر آماده باشد.

 ورزشی بودن خانواده ات در این زمینه تأثیرگذاری داشته؟

 قطعا! من از وقتی یادم می آید پدرم را در باشگاه کُشتی در حال تمرین کردم دیده ام. او جزو کشتی گیران خوب آمل و استان مازندران بود که تقریبا هر روز در باشگاه تمرین می کرد و من هم همیشه پا به پای او تمرین می کردم.

 پدرت توصیه ای در این زمینه به تو کرده است؟

 او از کودکی و دورانی که من به فوتبال گرایش پیدا کردم به من می گفت که اگر می خواهم ضعف هایم را در ورزش بپوشانم باید از نظر بدنی در بالاترین سطح باشم. مادر و پدرم برای رسیدن من به این مرحله از زندگی خیلی برایم زحمت کشیدند و مدیون شان هستم.

 مگر ضعفی داری؟

 به هر حال هیچ کس کامل نیست. البته من همیشه سعی می کنم از هر نظر چه تاکتیکی و تکنیکی با تیم هماهنگی کامل داشته باشم ولی به هر حال همیشه یک بدن آماده در قبال هر اتفاقی بهتر جواب می دهد. پدر من هم این را به من گفته بود و از کودکی این را آویزه گوشم کرده بودم که باید بدنی آماده داشته باشم. در تیم های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید هم همیشه جزو دو، سه نفر اول از نظر آمادگی بدنی بوده ام.

 شرایط استقلال را چطور ارزیابی می کنی؟

 خوشبختانه پس از دو بردی که در این هفته ها بدست آوردیم وضعیت خیلی خوبی داریم. متأسفانه در اوایل فصل و برخلاف روال مسابقات مان نتیجه لازم در رقابتها را بدست نمی آوردیم و خیلی از امتیازات را مفت از دست دادیم. البته هنوز هم خیلی دیر نشده و فقط باید از این به بعد دیگر امتیاز از دست ندهیم تا بار دیگر خودمان را جزو مدعیان به بالای جدول برسانیم.

 چه شد که در مواجهه با دروازه بان صنعت نفت تصمیم گرفتی ضربه ات را چیپ بزنی؟

 وقتی دیدم در حال دویدن به سمتم است و می آید تا با من قاطی کند فاصله اش از دروازه را که دیدیم تصمیم گرفتم ضربه را طوری بزنم که توپ از بالای سرش به گل تبدیل شود و شکر خدا این اتفاق هم رخ داد و گلم به ثمر رسید.

چطور در آن زمان اندک این همه فکر را در ذهنت مرور می کنی؟

 این از روی تجربه بدست می آید. البته بخشی از آن هم استعداد ذاتی است و بخشی هم به اعتماد بنفسی مربوط می شود که کادر فنی به من می دهد.

 استعداد ذاتی؟

 بله! از بچگی دوست داشتم گل بزنم و انواع و اقسام روش های این کار را در سالهای گذشته تمرین و اجرا کرده ام. شاید الان به نظر برسد که من تازه یک فصل است در لیگ برتر بازی می کنم چون سال قبل هم در سایپا بازی به من نرسید ولی در عوض الان 4، 5 سال است که با عضویت در تیم های رده پایه بارها با تیم های خارجی و داخلی فوتبال بازی کرده ام. به هر حال خیلی هم با این موضوع ناآشنا نیستم.

 ولی قبول داری که لیگ برتر با همه مسابقاتی که تاکنون در آنها شرکت داشتی متفاوت است؟

 برای همین به موضوع اعتماد بنفس اشاره کردم. این را مدیون وینفرد شفر هستم که در استقلال به من اعتماد کرد. او می توانست به عنوان یک بازیکن جوان، مثلا فقط در جام حذفی یا دقایق آخر مسابقات از من استفاده کند ولی او کم کم مرا به ترکیب اضافه کرد و در 3، 4 بازی از ابتدا در ترکیب اصلی به میدان رفتم. من با بازی در لیگ برتر حالا از نظر روحی در وضعیت خیلی بهتری نسبت به ابتدای فصل هستم. در این چند ماه چیزهای زیادی از شفر یاد گرفته ام.

 برنامه ات ترانسفر شدن بود؟

 پیشنهادهایی داشتم. از لیگ برتر ترکیه هم بود ولی ترجیح دادم بمانم و در استقلال بازی کنم تا هم تجربه ام بیشتر شود و هم با فکر بهتر درباره آینده فوتبالی ام تصمیم بگیرم.

 بازی این هفته تان با سپیدرود رشت را چطور پیش بینی می کنی؟

قطعا بازی آسانی نیست. اولا که بازی در زمین چمن مصنوعی است و این می تواند روی کار تیمی مان تأثیر منفی بگذارد ثانیا آنها در رشت تماشاگران خوبی دارند که از سپیدرود حمایت می کنند. البته ما هم استقلالیم و در هر شهری بازی کنیم تماشاگر خودمان را داریم. با این وجود و همه سختی ها باید این بازی را ببریم تا از کورس رقابت عقب نیافتیم. چاره ای جز برد نداریم چون دنبال بالا بردن جایگاه مان در جدول هستیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2obj9g

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کم کم باید از صیادمنش امضا بگیریم!