تاریخ انتشار: 1397/10/17 10:43
کد خبر: 114800

تقابل های جذاب مجیدی روی نیمکت استقلال

مجیدی روی نیمکت استقلال در نیم فصل دوم تقابل های جذابی را رقم می‌زند.
تقابل های جذاب مجیدی روی نیمکت استقلال

روز گذشته برای استقلالی‌ها روز خاصی بود و خبر بازگشت فرهاد مجیدی به این تیم و این بار در قامت یکی از اعضای کادرفنی خوشحالی زیادی برای هواداران این تیم به همراه داشت. مجیدی به واسطه محبوبیت بالایی که در میان فوتبالدوستان دارد چهره ویژه‌ای در فوتبال ما محسوب می‌شود که حالا با حضورش روی نیمکت آبی‌ها می‌تواند در نیم فصل دوم تقابل‌های جذابی را با برخی از مربیان تیم‌های دیگر رقم بزند. در اینجا به مهم‌ترین قاب‌هایی که مجیدی و کادرفنی حریفان استقلال می‌توانند در نیم فصل دوم به ثبت برسانند پرداخته‌ایم:

 

هفته هفدهم؛ مجیدی - منصوریان

فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان از دیرباز دو همبازی و دو دوست خوب برای یکدیگر بودند و در استقلال و تیم ملی همیشه کنار یکدیگر دیده می‌شدند و در اردوها هم اتاقی بودند.

هر دو خیلی زود استقلال را به مقصد تیم‌های خارج از کشور ترک کردند ولی منصوریان زودتر از مجیدی به استقلال بازگشت و زودتر از او هم از فوتبال خداحافظی کرد. فصل اولی که مجیدی در لیگ برتر به استقلال برگشت فصل آخر بازی منصوریان بود که او با قهرمانی در جام حذفی کفش‌هایش را آویزان کرد.

این دو همیشه رابطه خوبی با یکدیگر داشتند و زمانی که منصوریان روی نیمکت استقلال نشست مجیدی در پستی اینستاگرامی از او حمایت کرده و از استقلالی‌ها خواست تا با رفتن به استادیوم و تشویق تیم به وی کمک کنند. تقابل این دو کاپیتان سابق و محبوب آبی‌ها و حضورشان در یک قاب پیش از شروع بازی جالب خواهد بود.

 

هفته هجدهم؛ مجیدی - تقوی

سرمربی کنونی تراکتوری‌ها پیش از این به عنوان بازیکن سابق استقلال شناخته می‌شد و زمانی که وی سال‌های پایانی فوتبالی خود را سپری می‌کرد، مجیدی تازه جوان و جویای نام بود. مدت زمان همکاری تقوی و مجیدی در کنار هم کوتاه بود و حالا این دو بعد از سال‌ها به هم رسیده‌اند. تا کنون چالشی میان آنها وجود نداشته یا حداقل رسانه‌ای نشده است ولی بعید است مشکلی میان آنها وجود داشته باشد.

 

هفته بیستم؛ مجیدی - قطبی

چالش بین فرهاد مجیدی و افشین قطبی مربوط به حضور کوتاه مدت امپراتور روی نیمکت تیم ملی است که فرهاد مجیدی در اوج آمادگی و بهترین دوران فوتبالش در لیگ برتر قرار داشت ولی سرمربی وقت تیم ملی اعتقادی به او نداشته و از دعوتش خودداری می‌کرد. مجیدی که در استقلال به اوج محبوبیت رسیده بود باعث شد رابطه میان استقلالی‌ها و قطبی تیره شود و هواداران این تیم عدم دعوت از مهاجم محبوبشان را به پرسپولیسی بودن قطبی نسبت دادند. خود مجیدی صحبت خاصی علیه قطبی نداشت ولی ممکن است هنوز از او دلگیر باشد. این دو در هفته بیستم و جریان دیدار فولاد مقابل استقلال با یکدیگر روبرو می‌شوند.

 

هفته بیست و دوم؛ مجیدی - نکونام

رابطه مجیدی و نکونام در طول یک فصل که در استقلال همبازی بودند اگرچه در ظاهر همیشه خوب بود ولی اخباری که از درون تیم شنیده می‌شد نشان از سینوسی بودن آن داشت. استقلال که داعیه قهرمانی آسیا داشت تحت هدایت قلعه‌نویی بزرگان زیادی در ترکیب خود داشت که لاجرم جنگ قدرت در این تیم شکل گرفت. مهم‌ترین موضوع در مورد حضور همزمان مجیدی و نکونام در استقلال بحث بازوبند کاپیتانی بود. یک طرف مجیدی بود و با سابقه درخشان در استقلال و محبوبیت بالا روی سکوها و یک طرف نکونام بود و عقبه‌ای پربار در فوتبال اروپا و البته کاپیتانی تیم ملی که رعایت شأن او اجازه نمی‌داد بازوبند به شخص دیگری برسد. در مقطعی این فشار به قدری در تیم پررنگ شد که کنایه‌هایی در مصاحبه‌های این دو علیه یکدیگر دیده شد. نکونام و مجیدی البته پس از آن فصل و در مقطعی که هر دو با امیر قلعه‌نویی به مشکل خورده بودند به صلحی مصلحت آمیز تن داده و رابطه خوبی پیدا کردند. حال این دو در هفته بیست و دوم بار دیگر و اینبار روبروی هم دیده می‌شوند.

 

هفته بیست و سوم؛ مجیدی - برانکو

دربی پایتخت به خودی خود جذاب است و البته حضور مجیدی مقابل پرسپولیس هم به این جذابیت اضافه می‌کند و در این میان شاید کمتر کسی خاطرش به سمت اختلاف میان مجیدی و برانکو در گذشته دور برود. اختلافی که از ذهن خود این دو نفر هم پاک شده است و طرفین چندی پیش در فرودگاه امام (ره) با یکدیگر ملاقاتی صمیمانه داشتند.

ماجرای این دو برمی‌گردد به زمانی که برانکو سرمربی تیم ملی بود و مثل خیلی از مربیان سال‌های اخیر فوتبال ایران مجیدی و چند مهاجم با استعداد دیگر وقت فوتبال ما را دعوت نمی‌کرد و اعتقادی که به علی دایی و پشت سرش نفراتی مثل هاشمیان داشت باعث شد نسلی از مهاجمان خوب ما از جمله مجیدی پشت در تیم ملی بمانند. مجیدی آن زمان مصاحبه‌هایی هم علیه برانکو انجام داد و سعی کرد بابت دعوت نشدن به تیم ملی از او انتقام بگیرد ولی حالا پس از گذشت سال‌ها بعید است این اختلاف همچنان وجود داشته باشد و فرهاد و برانکو به احتمال زیاد در دربی پایتخت با لبخند کنار هم قرار می‌گیرند و سوژه عکاسان ورزشی می‌شوند.

 

هفته بیست و چهارم؛ فرهاد مجیدی - علی دایی

رابطه مجیدی و دایی هم در سال‌های اخیر درگیر موارد خاصی بوده است. دایی سال‌ها خط حمله تیم ملی را قبضه کرده بود و مهاجمان زیادی که در آن دوره داعیه ملی‌پوش شدن داشتند نتوانستند زیاد فرصت عرض اندام پیدا کنند. یکی از این نفرات فرهاد مجیدی بود و اگرچه هیچ وقت دایی را مخاطب مستقیم خود قرار نداد ولی در صحبت‌هایش تصمیم مربیان تیم ملی را برای ندادیده گرفتن خودش زیر سوال برد. مجیدی البته انتقام سختی از دایی گرفت و در دربی‌هایی که او سرمربی پرسپولیس بود و روی نیمکت سرخپوشان نشست با گل‌هایش حسابی توانست توانایی‌های خود را به رخ سرمربی حریف بکشد بدترین روزهای ممکن را برای دایی در پرسپولیس رقم بزند.

رابطه این دو چندی بعد حسنه شد. جایی که دایی با کریمی به مشکلات جدی خورده بود و در صحبت‌هایی که علیه وی داشت چند باری فرهاد مجیدی را مورد تمجید قرار داد تا به نوعی با تقدیر از عملکرد بزرگترین رقیب کریمی در تیم حریف، انتقام سختی از وی بگیرد. این دو در مصاحبه‌های خود در سال‌های اخیر همواره از یکدیگر به نیکی یاد کرده‌اند.

 

هفته بیست و پنجم: مجیدی - قلعه‌نویی

به جرئت می‌توان گفت یکی از دو تقابل جذاب مجیدی در نیم فصل دوم جایی است که باید در اصفهان رودر روی امیر قلعه‌نویی قرار بگیرد. این دو در سال‌های اخیر رابطه سینوسی با یکدیگر داشتند و اوج و حضیض در رابطه‌شان دیده شده است.

مجیدی در فصل هشتم اولین همکاری خود را قلعه‌نویی را تجربه کرد و با اینکه نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر را تجربه کرد ولی اکثرا یا نیمکت نشین بود و یا به عنوان هافبک وارد زمین می‌شد و مشخص بود شیوه و سبک بازی او با آنچه قلعه‌نویی می‌خواهد متفاوت است. اتفاقی که اعتراضات زیادی برای هواداران استقلال به همراه داشت ولی با قهرمانی آبی‌ها خیلی جدی نشد.

پس از آن قلعه‌نویی به سپاهان و بعد تراکتور رفت و همیشه مجیدی بهترین بازی‌هایش را مقابل تیم‌های قلعه‌نویی انجام می‌داد و حتی در بازی استقلال - تراکتورسازی وقتی مجیدی دروازه تیم تبریزی را باز کرد هنگام شادی پس از گل به سمت نیمکت حریف رفته و مشت‌های گره‌ کرده نشان قلعه‌نویی داد.

بعدها مجیدی که در نیم فصل لیگ یازدهم هوای قطر به سرش زد و دست مظلومی را در پوست گردو گذاشت، در ابتدای فصل دوازدهم قصد داشت به استقلال تحت هدایت قلعه‌نویی برگردد ولی سرمربی وقت آبی‌ها در آن مقطع اعلام کرد احتیاجی به مجیدی ندارد. محبوبیت بالای مجیدی به واسطه گل‌هایی که در دربی به ثمر رسانده بود باعث شده بود هواداران زیادی روی سکوها داشته باشد و فشار آنها به کادرفنی در نهایت باعث شد قلعه‌نویی به بازگشت وی رضایت دهد و بخشی از پروژه این تیم در راه قهرمانی آسیا باشد.

آنچه در این مدت در ظاهر دیده می‌شد، رابطه خوب قلعه‌نویی و مجیدی بود ولی اخباری که به گوش می‌رسید حکایت دیگری داشت. صحبت از رابطه سرد این دو و اینکه مجیدی اکثرا به عنوان یار جانشین به زمین می‌رفت این شائبه را ایجاد کرده بود که طرفین از همکاری با یکدیگر راضی نیستند. فصل تمام شد و دست استقلال از قهرمانی آسیا کوتاه ماند ولی در پایان به قهرمانی لیگ دست پیدا کرد. مجیدی بار دیگر در میانه فصل عزم جدایی کرد و این بار تصمیمش برای خداحافظی از فوتبال بود. وقتی کاپیتان وقت آبی‌ها چهار گوشه زمین را بوسید، مدتی در آغوش قلعه‌نویی آرام گرفت و چیزی که در تصاویر دیده می‌شد یک رابطه خوب و حتی رابطه پدر و فرزندی بود. بیانیه خداحافظی مجیدی و تمجیدهایش از قلعه‌نویی هم نشان می‌داد این دو برخلاف آنچه مطرح شده رابطه حسنه‌ای دارند ولی ظاهراً پشت پرده چیز دیگری بود. چندی گذشت و کار به جایی رسید که مجیدی چند وقت یکبار در صحبت‌هایش و پست‌هایش کنایه‌هایی به قلعه‌نویی می‌زد و در پایان فصل چهاردهم بود که نتایج ضعیف استقلال وی را به واکنش واداشت و در اینستاگرام خود قلعه‌نویی را بی‌کفایت خواند. این دو چند وقتی است که دیگر کاری به کار هم نداشتند و حالا باید روی نیمکت دو تیم مختلف به مصاف هم بروند. در مورد اینکه این دو نفر با یکدیگر روبرو بشوند یا نه و اینکه قابی از تصویر خندان آنها کنار هم ببینیم یا نه تردید وجود دارد و برای فهمیدن آن باید تا هفته بیست و پنجم صبر کرد.

 

هفته سی‌ام: مجیدی - کریمی

این می‌تواند بدون توجه به موقعیت وقت تیم‌ها در نبرد قهرمانی و سهمیه و بقا، حسن ختام لیگ برتر باشد و البته جذاب‌ترین قابی که در این متن به آن اشاره شده است بدون شک تقابل کریمی و مجیدی است.

دو کاپیتان محبوب و سابق استقلال و پرسپولیس که در مقطعی هرکدام سکوهای آبی و قرمز را به تسخیر خود در آورده بودند و همیشه مثال برتری سرخابی‌ها برابر هم در کل کل میان هوادارانشان بودند. مجیدی و کریمی شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی دارند ولی بدون شک محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی نسل خودشان بودند که این محبوبیت را هنوز به دوش می‌کشند و همه منتظر دیدن یک قاب مشترک دیگر از این دو نفر هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45o77o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان ورود فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد