تاریخ انتشار: 1398/10/17 16:17
کد خبر: 75463

چرا سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال با مقطع قبلی فرق دارد؟

در اتفاقی کاملا قابل پیش‌بینی، فرهاد مجیدی جانشین آندره‌آ استراماچونی شد تا از اینجا به بعد او هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشته باشد.
چرا سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال با مقطع قبلی فرق دارد؟

 این دومین دوره سرمربیگری فرهاد در استقلال است که البته چند تفاوت اساسی با دوره قبلی دارد.
  موقت نیست
مهم‌ترین تفاوت این دوره با دوره قبلی آن است که حالا سرمربیگری مجیدی در استقلال با برچسب «موقت» همراه نیست. فرهاد در مقطع پایانی فصل گذشته صرفا 5بازی روی نیمکت این تیم نشست و اگرچه بعد از آن به‌طور تلویحی برای ادامه کار اعلام آمادگی کرد، اما مدیران استقلال پس از کلی مذاکره و تلاش، آندره‌آ استراماچونی را جایگزین او کردند. این بار اما فرهاد به‌طور قطعی آمده و اصلا آمده که بماند. مخصوصا اگر او نتایج خوبی با استقلال کسب کند، مسلما حالا حالاها روی این نیمکت ماندگار خواهد شد. هرچند در نقطه مقابل اگر فرهاد ناموفق باشد، شاید برای همیشه شانس بازگشت به تیم محبوبش را از دست بدهد.
  جانشینی در شرایط معکوس
مجیدی فصل گذشته در حالی جانشین وینفرد شفر شد که این مربی آلمانی چند نتیجه ضعیف به‌دست آورده بود و پایگاهش بین هواداران استقلال متزلزل به‌نظر می‌رسید. در حقیقت شفر بعد از شکست برابر پرسپولیس در داربی نوروزی، توقف برابر سایپا و باخت به پدیده مشهد از سمتش کنار رفت. در آن زمان بسیاری از هواداران استقلال مسئله از دست رفتن شانس قهرمانی را پذیرفته بودند، بنابراین فرهاد با کمترین فشار ممکن روی نیمکت نشست و اتفاقا در هیچ مسابقه‌ای هم بازنده نشد. حالا اما مجیدی جای استراماچونی را می‎گیرد؛ کسی که بهترین نتایج ممکن را روی نیمکت استقلال به دست آورد و به قول خودش یک ویرانه را به کاخی زیبا تبدیل کرد. بنابراین طبیعتا فشار هدایت استقلال برای مجیدی در این دوره بسیار بیشتر از مقطع قبلی خواهد بود و باید ببینیم او می‌تواند روند مثبت تیم استرا را ادامه بدهد یا نه.
  مقتدرتر می‌شود
مجیدی در طول دوران کوتاه سرمربیگری‌اش در استقلال نشان داد علاقه خاصی به برخوردهای چکشی و انضباطی دارد. او در طول همان 5هفته با 3بازیکن مهم برخورد کرد؛ گادوین منشا نفر اولی بود که تنبیه شد، طارق همام دومین قربانی نظم‌گرایی فرهاد بود که از سوی او به‌طور کامل از استقلال کنار گذاشته شد و البته مهدی رحمتی هم نفر سوم به‌حساب می‌آمد. شاید کمتر کسی انتظار داشت مجیدی با کاپیتان اول وقت تیم هم به‌خاطر یک جلسه غیبت غیرموجه در تمرینات برخورد کند، اما فرهاد چنین کرد. همه اینها در حالی است که او تازه در آن زمان سرمربی موقت تیم بود و اختیارات خاصی نداشت. حالا اما مجیدی با قدرت عمل بیشتر، احتمالا مقتدرتر از قبل هم خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o7d8l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


همه احتمالات هفته 29 لیگ/ از قهرمانی پرسپولیس تا خروج سپاهان و استقلال از کورس بدست یحیی!