تاریخ انتشار: 1402/02/26 15:52
کد خبر: 6107

پول، دغدغه بزرگ استقلال؛ تابستان سخت آبی‌ها از راه می‌رسد

به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه استقلال برای ساخت یک تیم موفق برای فصل آینده روزهای سختی را در پیش دارند.
پول، دغدغه بزرگ استقلال؛ تابستان سخت آبی‌ها از راه می‌رسد

استقلالی‌ها به رویای بزرگ خود در لیگ بیست‌ودوم نرسیدند و نتوانستند با دبل قهرمانی فصل را به پایان ببرند و بعد از موفقیت تاریخی در لیگ بیست‌ویکم، حالا آبی‌ها خود را مهیای حضور در آخرین دیدار فصل می‌کنند و آنچه مشخص است اینکه جایگاه شاگردان ریکاردو سا پینتو با کسب هر نتیجه‌ای در بازی پایانی تغییری نمی‌کند و آبی‌پوشان پایتخت در رتبه سوم جدول کارشان را به پایان خواهند برد. سا پینتو بعد از دیدار مس رفسنجان، نسبت به شایعات مرتبط با تمدید قراردادش واکنش نشان داد و حتی مدعی شد که برنامه‌ریزی برای فصل بعدی باید زودتر انجام می‌شد و تاخیر بیشتر می‌تواند در آینده استقلال تاثیرگذار باشد.

آبی‌ها برای حضور در فصل آینده رقابت‌های باشگاهی، آن‌هم در شرایطی که شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند و از دریافت پاداش حضور در این رقابت‌ها محروم هستند و مطمئنا اسپانسرهای کمتری را در کنار خود خواهند دید، مشکلات مالی گسترده‌ای دارند و پیش از ورود به فصل آینده، تسویه‌حساب کادرفنی و بازیکنانی که در فصل جاری در اختیار داشتند، خود می‌تواند معضلی بزرگ و چالش‌برانگیز باشد.

وزارت ورزش‌وجوانان و سازمان خصوصی‌سازی هنوز تصمیم نهایی را درباره انتخاب هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید استقلال نگرفته‌اند و حجت کریمی در قامت سرپرست مدیرعاملی کارش را پیش می‌برد اما نکته مهم اینکه باتوجه به جنجال به‌وجود آمده در زمینه هزینه‌های استقلال و بدهی‌های موجود، به نظر می‌رسد با توجه به تعهداتی که در سالیان اخیر به واسطه دریافت وام داده شده، آبی‌ها سالی سرنوشت‌ساز و سخت را در مقابل خود خواهند دید.

منابع ارزی که آبی‌ها برای حفظ 2 ستاره نیاز دارند

مهدی قایدی و محمد محبی بدون‌شک مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال در فصل جاری بودند؛ دو وینگر بوشهری که با قراردادهایی قرضی از باشگاه‌های شباب‌الاهلی امارات و سانتاکلارای پرتغال به استقلال آمدند و در پایان فصل قرارداد قرضی این دو ستاره به پایان خواهد رسید. کریمی در روزهای گذشته در تلاش بوده تا برای حفظ قایدی و محبی مذاکراتی را با مدیران باشگاه‌های طرف مقابل انجام بدهد اما با توجه به بحران مالی موجود، مطمئنا آبی‌ها برای دریافت رضایت‌نامه دو ستاره خوش‌تکنیک خود چالش بزرگی را در پیش دارند و به نظر می‌رسد بعد از پرونده جنجالی آندره‌آ استراماچونی، نوسانات ارزی دامان‌گیر آبی‌ها در پرونده حفظ مهدی قایدی و محمد محبی خواهد شد.  

دلار و یورو برای حفظ «سا پینتو»!

ریکاردو سا پینتو در فصل جاری برخلاف استراماچونی صبوری کرده و با مشکلات مالی استقلال کنار آمده است. گفته می‌شود که حدود نیمی از قرارداد سا پینتو هنوز پرداخت نشده و این مسئله در شرایطی رخ داده که قرارداد سرمربی پرتغالی استقلال در پایان فصل به پایان می‌رسد و مدیران باشگاه مذاکرات اولیه برای تمدید قرارداد ریکاردو سا پینتو را آغاز کرده‌اند. سا پینتو برای ادامه همکاری با آبی‌پوشان مطمئنا شروطی خواهد داشت که گفته می‌شود در کنار رفع مشکلات مدیریتی و لجستیکی، جذب بازیکن خارجی هم مدنظر سرمربی پرتغالی آبی‌ها است و این مسئله نشان می‌دهد که مسئولان باشگاه استقلال در کنار تامین منابع مالی برای حفظ قایدی و محبی، باید منابع ارزی دیگری هم برای حفظ سا پینتو و البته تامین خواسته‌های او فراهم کنند!

خریدهای تابستانی و منابع ریالی دور از دسترس

بازیکنان استقلال در فصل جاری چند نوبت دست به اعتصاب زدند و پادرمیانی ریکاردو سا پینتو باعث شکسته‌شدن اعتصاب آبی‌ها شد. استقلالی‌ها مدعی هستند که حدود 50 درصد از قرارداد خود را در فصل جاری دریافت کرده‌اند؛ آن‌هم در شرایطی که لیگ بیست‌ودوم پنجشنبه هفته جاری به پایان خواهد رسید و طبق قوانین باید دریافتی بازیکنان استقلال حدود 80 درصد می‌بود. عدم دریافت مطالبات باعث شده تا شرایط فسخ یک‌طرفه برای بسیاری از بازیکنان استقلال به وجود آید و در کنار انجام پرداختی به این بازیکنان برای حفظ آن‌ها، مطمئنا آبی‌ها به دنبال جذب بازیکن در بازار تابستانه هم خواهند بود که فقدان منابع ریالی در حساب باشگاه استقلال فعلاً دردسرساز شده است و به نظر می‌رسد که با توجه به تغییر و تحولات احتمالی در کادرمدیریتی باشگاه استقلال، تابستانی سخت در انتظار مدیران جدید باشگاه خواهد بود و نه‌تنها در زمینه پرداخت بدهی بلکه در زمینه پرداخت هزینه‌های جاری باشگاه هم استقلالی‌ها روزهای سخت و سرنوشت‌سازی را در مقابل خود می‌بینند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dbod2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزینه استقلال بمب نقل و انتقالات ایران