تاریخ انتشار: 1396/10/24 23:24
کد خبر: 164758

اختصاصی/ اتوبوس تغییرات کارایی ندارد؛ همدلی شرط اول پیشرفت بسکتبال

انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال دیروز در کمیته ملی المپیک برگزار گردید تا سرنوشت صندلی خالی این رشته دوست داشتنی روشن و جایگزین محمود محشون مشخص گردد.
اختصاصی/ اتوبوس تغییرات کارایی ندارد؛ همدلی شرط اول پیشرفت بسکتبال

مهدی چاروسائی؛ برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال که با ثبت نام 24نفر صورت گرفته بود بعد از فراز و نشیب های فراوان و اعتراض گسترده برخی از کاندیداها به نحوه تایید صلاحیت و هم چنین شائبه های حمایت وزارت ورزش از کاندیدای خاص، در نهایت با انصراف چند کاندیدا و هم چنین عدم تایید صلاحیت عده ای دیگر برگزار گردید و همان طور که از قبل قابل پیش بینی بود، رامین طباطبایی با کسب 24 رای بعنوان رئیس جدید فدراسیون بسکتبال به مدت چهارسال انتخاب گردید.

انتخاب طباطبایی آنهم بعنوان جایگزین محمود مشحون که 14 سال سکاندار این رشته در کشور بوده است، کمی کار را برای این چهره تازه راه یافته به فدراسیون بسکتبال با مشکل مواجه می کند، چرا که بسکتبال در طی یک دهه گذشته علی رغم تمامی مشکلات و عدم تحقق برخی از اهداف مورد نظر، به دلیل کسب عناوین مختلف در میادین بین المللی و هم چنین حضور در مسابقات جهانی و المپیک و حضور لژیونرها در بالاترین سطح بسکتبال دنیا و اعزام بانوان برای اولین بار در عرصه های بین المللی و... سطح توقعات را از  این رشته ورزشی و به خصوص شخص رئیس فدراسیون بالا برده است.

اینک با حضور طباطبایی و به دست گرفتن سکان هدایت فدراسیون بسکتبال، بایستی منتظر فصل تازه ای در این رشته ورزشی باشیم، فصلی که هم مانند یک شمشیر دو لبه می تواند عمل نماید و این موضوع تنها بستگی به نحوه عملکرد ریاست فدراسیون و چینش همکاران در بخش های مختلف و از همه مهم تر نگاهی به دور از هیاهو و یاری کشی های معمول دارد.

طباطبایی باید بداند که چهارسال مانند برق و باد می گذرد و کارنامه او در بوته نقد و بررسی قرارمی گیرد که آیا در این مدت چه عملکردی داشته است و آنجاست که هیچ یک از دوستانی که بنا بر هر دلیلی مسئولیتی بر عهده گرفته اند، نمی توانند پاسخ گوی سوالات بسیاری باشند که ذهن فعالان و دلسوخته جامعه بسکتبال  را به خود مشغول کرده است.

این توصیه از این بابت است که برخی شنیده ها حکایت از تغییرات اتوبوسی در فدراسیون بسکتبال را می دهد که می تواند بسیار خطرناک باشد و مسیر رو به رشد این ورزش را با مشکلات بزرگی مواجه نماید و دوست نداریم برای کسی که هم اینک مسئولیت این ورزش دوست داشتتی را بر عهده دارد، اتفاقی بیفتد و او را از مسیری که در پیش رو دارد دور نماید و به این امر اعتقاد داریم که موفقیت آقای طباطبایی، به منزله موفقیت جامعه بسکتبال است و هیچ عقل سلیم و انسان منصف و دلسوخته ی بسکتبال، حاضر به این نخواهد بود که رئیس فدراسیون را در این امر مهم ناموفق ببیند، مگر این که اهدافی دیگر در سر داشته باشد که در آینده به این افراد و اهداف آنها خواهیم پرداخت.

به هر حال آقای طباطبایی باید بداند که به دور از هیاهوهای رایج و هیجانی و هم چنین با دوری جستن از ایجاد فضاهای مسموم که از سوی برخی از افراد ممکن است برای ماهی گرفتن از آب های گل آلود صورت بگیرد، باید در ایجاد یک فضای همدلی و با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در بسکتبال اقدام نماید و گرنه ممکن است خیلی زود دیر بشود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j7oyo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال شد