تاریخ انتشار: 1396/12/29 13:19
کد خبر: 155297

پرداخت دستمزد بازیکنان خارجی100%، بسکتبالیستهای ایرانی10%؟

پرداخت دستمزد بازیکنان خارجی100%، بسکتبالیستهای  ایرانی10%؟

مدتی است سکوت پیشه نموده ام، اما ظاهرا بی فایده است و میبایست باز هم بنویسم تا قلمم کمی آرام و قرار بگیرد. گویا سرمای زمستان آنقدر در جان ها رسوخ کرده که فک ها و زبان ها کاملا یخ بسته و اصلا کسی پاسخگو نیست.

آری در بسکتبال ایران هم مرغ همسایه غاز است. البته غاز که چه عرض کنم ، شترمرغ است . اگر چنین نبود که این همه بازیکن خارجی رده متوسط آن هم با چنین مبالغ سرسام آوری وارد بسکتبال کشور نمیشد. نکته موضوع اینجاست: دست آخر نیز که بی کیفیتی بودن برخی از آنان بر همگان عیان شود، آنها را براحتی آب خوردن دیپورت کرده و کل هزینه های ترانسفر و حضور نصفه و نیمه این بازیکنان  را تمام و کمال می پردازند.

بله حقیقت تلخ است، ولی میبایست آنقدر گفت و نوشت تا شاید ورزش  کشور تکانی بخورد.

در کشور متمدن ما، استعداد ها و نوابغ بی شماری دررشته بسکتبال وجود دارد که با کمترین امکانات، با تکیه بر پشتکار و اراده ای فولادین و با پشتوانه ژنتیک عالی به سطح اول بسکتبال کشور میرسند و هنگامی که زمان برداشت دست رنج ریاضت و مزد تلاش آنهاست، میبایست نیمکت نشین بازیکنان رو به افول، پا به سن گذاشته خارجی شوند، تازه کار به همین جاها نیز ختم نشده و گاها در همان فصل نهایتا 10% تا 15 % قرارداد خویش را دریافت نموده و حتی امسال برخی تیم ها همین درصد کم را هم نداده اند باید تا سال های سال، آن هم با ده ها واسطه، کانال، خواهش و التماس به دنبال مابقی طلب خویش بدوند و در پس این تورم های تصاعدی و کمر شکن، پولشان را با نیمی از ارزش اولیه اش و آن هم با منت فراوان از بدهکاران پرمدعا دریافت نمایند. براستی مگر آنان خانواده ندارند؟ مگر فرزندان و همسران آنها چشم به راه تامین مخارجشان توسط پدر خانواده نیستند؟ مگر بسکتبالیستهای ایرانی حق مسافرت ، تفریح و زندگی ندارند؟

یا چون همانند بازیکنان خارجی اهل شکایت به فدراسیون های جهانی نیستند، میبایست زیر دست و پای باشگاه ها له شوند؟

مسئولین و مدیران قدر بسکتبالیستهای داخلی را دانسته و نگذارید آنهااز ورزش زده شوند و در حالی که در انتهای فصل تنها 10 % پولشان را داده اید، به بازیکنان خارجی 100% حق و حقوقشان را دو دستی تقدیم نموده باشید، آیا درست است؟

پس به خود بیایید و قدر بسکتبالیستهای محجوب و قانع کشورمان را بیش از پیش بدانید،گاها هم مشاهده میشود بازیکن خارجی که به دلار پول دریافت میکند هنگامی که تخلف انضباطی میکند به ریال جریمه میشود، آیا بازیکن خارجی که هزاران دلار میگرد بهتر نیست به دلار هم جریمه شود، امیدواریم درآینده تمام این مسایل برطرف شود.

ما اگر میخواهیم درآینده بسکتبال قدرتمند وبازیکنان جوان و خوبی داشته باشیم باید همه شرایط را برای آنها فراهم کنیم تا بتوانند با خیالی آسوده و راحت فعالیت خود را انجام دهند.

 

گردآورنده: مهدی چاروسائی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36rjv7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



چهارمین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران برگزار می‌شود