تاریخ انتشار: 1397/04/16 08:04
کد خبر: 140022

خوش شانس بودم که قراردادم را تمدید کردند!

شاهو نصرتی لژیونر هندبال ایران از وضع قوانین سخت حضور بازیکنان خارجی در لیگ رومانی خبر داد و گفت: شانس آوردم قراردادم تمدید شد!
خوش شانس بودم که قراردادم را تمدید کردند!

شاهو نصرتی بعد از حضور در اردوهای تیم ملی در گفتگو با خبرنگار گفت: خدا را شکر سال خوبی را در لیگ رومانی سپری کردم. از تیمم بسیار راضی بودم. قبلا دو سالی در لیگ های عمان و قطر هم بازی کرده بودم و همین مسئله سکوی پرتابی شد برای من تا به اروپا بروم. لیگ اروپا با لیگ ما یا کشورهای عربی خیلی فرق داد و زمینه پیشرفت بیشترم فراهم شد.

وی در پاسخ به این سوال که « شنیده شده فدراسیون هندبال رومانی قوانین جدیدی را برای پذیرش لژیونر خارجی اتخاذ کرده و آیا این قوانین مشکلی برای شما بوجود نیاورده است؟» گفت: بله، قوانین جدیدی در لیگ هندبال رومانی به تصویب رسیده که خیلی هم سخت شده است. باید بازیکن خارجی حتما ملی پوش کشورش باشد، تیم آنها باید به المپیک رفته یا جزو تیم های برتر دنیا باشد یا اینکه به جمع هشت تیم برتر رقابتهای جهانی رفته باشد. با این حساب جز یک گزینه، تیم ما هیچ کدام از شرایط لازم را نداشت.

هندبالیست ملی پوش ایران خاطرنشان کرد: با این حساب شانس آوردم که قراردادم تمدید شد. البته پیشنهادات دیگری هم داشتم اما مدتی بود در این باشگاه سابقه داشتم. هم باشگاه از من راضی بود و هم در ترکیب تیم جا افتاده بودم و همین مسئله باعث شد تا قراردادم تمدید شود. من سال خوبی را با آنها در رقابتها داشتم، به همین خاطر تصمیم گرفتم همینجا بمانم. به این ترتیب دو سال دیگر با باشگاهم در رومانی تمدید قرارداد کردم.

وی پیرامون دلایل این تصمیم سخت گیرانه در لیگ هندبال رومانی بیان کرد: هر کشوری برای خودش قانونی دارد. در مسابقات ورزشی کشورهای آلمان، فرانسه، اسکاندیناوی  هم قوانین خاصی برای پذیرش یک بازیکن وجود دارد. فدراسیون هندبال رومانی هم با هدف ارتقای لیگ های داخلی اش این تصمیم را گرفته است و این در همه جا هست که باید ملی پوش یک کشور مطرح باشید تا در لیگ آنها بازی کنید.

نصرتی در پاسخ به این سوال که «آیا باشگاه شما مشکلی برای حضورتان همراه تیم ملی در بازی‌های آسیایی ندارد؟» گفت: باشگاهم قول همکاری داده است. تمرینات باشگاهی رومانی جولای شروع می شود. شرط اول من در هنگام بستن قرارداد حضورم در تیم ملی کشورمان در بازیهای آسیایی بوده است. در رایزنی فدراسیون و خودم با باشگاه و مربیان به نظر می رسد این مسئله ۹۹ درصد حل شده است. یک درصد امکان دارد تداخلی بین مسابقات و تورنمنت های دوستانه باشگاه با اردوهای تیم ملی باشد اما بعید می دانم مشکل داشته باشیم.

وی در خصوص تنها تورنمنت تدارکاتی ایران در قطر نیز خاطرنشان کرد: تاکنون بازی تدارکاتی نداشته ایم و فقط قرار است در قطر حضور یابیم. از وقتی زوران به عنوان سرمربی آمده است تمرینات مداوم ادامه دارد. از چند بازیکن مونته نگرویی که می شناختم درباره وی سوال کرده بودم و همه از او راضی بودند و از تاکتیک ها و تکنیک هایش تعریف می کردند. اوایل که آمدیم شناختی از وی نداشتیم اما الان شناخت خوبی از زوران پیدا کرده ایم.

لژیونر کشورمان در لیگ هندبال رومانی ادامه داد: سبک این مربی شبیه مربیان اروپایی مطرح است و بسیار روی تاکتیک و تکنیک بچه ها تمرکز کرده است. به نظر من بزرگترین مشکل ما زمان و وقت کمی است که تا بازیهای آسیایی داریم. جمع بندی این مربی برای این رقابتها بسیار مهم است. مهم این است که بتواند در ترکیب تیم به یک جمع بندی خوب برسیم در این صورت می توانیم در این رقابتها نتیجه بگیریم. ما در مسابقات جام ملتهای کره خوب نبودیم اما امیدواریم در بازیهای آسیایی پیش رو نتیجه بگیریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ymoja

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قرعه کشی رقابت های هندبال نوجوانان آسیا/هندبالیست ها کار سختی پیش رو دارند