تاریخ انتشار: 1397/06/10 18:55
کد خبر: 132073

ایران 3 - کره جنوبی 0 | بلند قامتان ایرانی به مدال طلا رسیدند

تیم ملی والیبال ایران بی آنکه حتی یک ست را به رقیبان خود واگذار کند موفق شد قهرمان بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شود.
ایران 3 - کره جنوبی 0 | بلند قامتان ایرانی به مدال طلا رسیدند

تیم ملی والیبال ایران بعد از شکست مقتدرانه مغولستان، پاکستان، چین و قطر به فینال بازی های آسیایی رسید تا برابر کره جنوبی، یکی از قدرتهای سنتی قاره به میدان برود.

شاگردان کولاکوویچ که خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می کنند با تمام قدرت در این دیدار حاضر شدند و از ست اول با استفاده از بازیکنان کلیدی خود نشان دادند بدون ریسک به دنبال کسب مدال طلا هستند و در نهایت نیز موفق شدند در روزی که نمایش فوق العاده ای داشتند مدال طلای دوره قبلی مسابقات را تکرار کنند تا به این ترتیب با طلای والیبال، پایان خوشی برای کاروان ایران رقم بخورد.

ایران تقریبا در تمامی امتیازات از حریف خود پیش بود و توانست در جریان مسابقه با استفاده از پتانسیل بالای بازیکنان خود در روزی که تمامی بازیکنان بهترین فرم خود را داشتند، کره جنوبی را بعد از 3ماه از دیدارهای لیگ ملت ها دوباره شکست دهد و قهرمانی بازی های آسیایی را تکرار کند.

گزارش ورزش سه از این دیدار جذاب در ادامه می آید:

ست اول

* تیم ملی ایران با تصمیم کولاکوویچ ست اول را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، امیر غفور، مرتضی شریفی و مهدی مرندی آغاز کرد تا کولاکوویچ با استفاده از ترکیب اصلی خود دیدار را آغاز کند.

* دو تیم در امتیازات ابتدایی نزدیک به یکدیگر پیش رفتند و سرویس های خوب بازیکنان تیم کره جنوبی در امتیازات ابتدایی باعث شد تا تیم ایران به سختی امتیازات را کسب کند اما با گذشت امتیازات ابتدایی مسابقه این تیم ایران بود که با یک دفاع خوب توانست اولین اختلاف امتیازی را ایجاد کند.

* سرویس های خوب بازیکنان ایران باعث شد تا اشتباهات بازیکنان کره جنوبی افزایش پیدا کند و تیم ایران توانست قبل از کره جنوبی به امتیاز 8 برسد تا اولین وقت استراحت فنی در شرایطی اعلام شود که ایران با امتیاز 8 بر 5 از حریف خود پیش بود.

* بعد از این وقت استراحت، کره به جریان بازی برگشت و توانست با یک سرویس و یک دفاع خوب اختلاف با ایران را کم کند اما سرویس خوب غفور باز هم اختلاف امتیازی به نفع ایران ایجاد کرد و هوشمندی سعید معروف دو امتیاز حساس را برای ایران به ارمغان آورد.

* با این وجود باز هم کره ای ها با دو امتیاز سرویس به جریان بازی برگشتند تا نشان دهند در این دیدار حریف جدی و سختی برای ایران هستند و در نهایت در شرایط وفت استراحت فنی دوم اعلام شد که ایران با نتیجه 16 بر 14 از حریف خود پیش بود.

* شاگردان کولاکوویچ بعد از این وقت استراحت فنی نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند و سرویس های معروف و عبادی پور کمک کرد تا اختلاف امتیازی میان دو تیم بیشتر شود تا سرمربی کره جنوبی مجبور به اعلام وقت استراحت شود.

* دو امتیاز عالی تیم ملی برابر کره جنوبی بعد از این وقت استراحت فنی باعث شد تا سرمربی کره جنوبی مجددا درخواست وقت استراحت دهد.

* این وقت استراحت هم کمکی به تیم ملی والیبال کره جنوبی نکرد و شاگردان کولاکوویچ با تکیه بر سرویس های فوق العاده معروف توانستند این ست را با نتیجه 25 بر 17 به پایان برسانند.

* پایان ست اول : ایران ۲۵- کره جنوبی ۱۷

ست دوم

* ایران ست دوم را نیز با سرویس خوب و دریافت فوق العاده عبادی پور آغاز کرد تا از اولین امتیاز مسابقه برای کره جنوبی خط و نشان بکشد و 3 امتیاز از حریف خود پیش بیفتد.

* شاگردان کولاکوویچ در ادامه امتیازات این ست باز هم بی اشتباه پیش رفتند و توانستند با امتیاز 8 بر 5 به وقت استراحت فنی اول برسند.

* بازیکنان تیم ملی کره جنوبی بعد از این وقت استراحت روند خوب خود را از سر گرفتند و برای اولین مرتبه توانستند در امتیاز 9 با ایران برابر شوند تا بازی حساس تر از قبل دنبال شود. با این وجود بازیکنان ایران اجازه ندادند تا بازی حساس شود و خیلی زود دوباره فاصله امتیازی ایجاد کردند تا به این ترتیب با امتیاز 16 بر 13 به استقبال وقت استراحت فنی دوم بروند.

* تیم ایران با ادامه روند بی اشتباه خود در شرایطی که کولاکوویچ در امتیازات پایانی به معنوی نژاد و قائمی فرصت حضور در زمین داده بود، تیم ایران توانست باز هم بدون اشتباه ظاهر شود با نتیجه 25 بر 22 برنده این ست باشد.

* پایان ست دوم : ایران ۲۵- کره جنوبی ۲۲

ست سوم

* کره جنوبی این ست را بهتر از ایران آغاز کرد و توانست در ابتدای مسابقه از حریف خود پیش بیفتد اما سرویس های خوب غفور باز هم ایران را پیش انداخت تا 3 امتیاز عقب افتادن ایران جبران شود و تیم ملی با نتیجه 8 به 5 اولین وقت استراحت فنی را سپری کند.

* ملی پوشان والیبال ایران در ادامه نمایش مقتدرانه و بدون اشتباه خود به آسانی توانستند این ست را نیز به پایان برسانند و در روزی که تیم ایران رنگ و بوی همیشگی و مقتدر خود را داشت، کره جنوبی را شکست داد تا به مدال طلا دست پیدا کند.

*بازیکنان کره جنوبی بعد از برتری امتیازی ایران در اواسط این ست خود را به آب و آتش زدند اما تیم ایران حتی یک اشتباه نیز انجام نداد و توانست به خوبی از برتری خود حفاظت کند. سرویس های خوب غفور و عبادی پور در این دیدار نقش پر رنگی در برد ایران ایفا کرد.

*بازیکنان کره جنوبی در امتیازات پایانی تلاش کردند تا فاصله امتیازی با ایران را به حداقل برسانند اما باز هم تیم ملی ایران متفاوت ظاهر شد و چند سرویس خوب از شفیعی و دریافت های مرندی نقش پر رنگی داشت و باعث شد تا ایران با اختلاف امتیازی برای امتیازات پایانی تلاش کند.

* پایان ست سوم: ایران ۲۵- کره جنوبی ۲۱

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/369z8e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شاهکار نوشاد عالمیان در بازی‌های آسیایی2018