تاریخ انتشار: 1397/06/21 10:44
کد خبر: 130720

صمد از قبل گفته بود به آمریکا می رود

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: حدادی بازیکنی است که روی نیمکت هم به تیم کمک می کند.
صمد از قبل گفته بود به آمریکا می رود

هنوز هم غم شکست در فینال بازی های آسیایی را می توانیم در چهره بازیکنان تیم ملی بسکتبال ببینیم. این در حالی است که این تیم فرصتی برای استراحت بعد از بازگشت از جاکارتا نداشت و باید در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی از فردا کار خود را آغاز کند.

 

در حاشیه تمرین دیروز تیم ملی با مهران شاهین طبع همکلام شدیم تا آخرین وضعیت آسمان خراش های ایرانی را پیش از بازی با فیلیپین در تهران جویا شویم.

 

در ادامه مشروح صحبت های سرمربی تیم ملی بسکتبال را می خوانید.

 

وضعیت ارسلان کاظمی مشخص نیست

وضعیت تیم خوب است و فقط چون در بازی های آسیایی بودیم، چند بازیکن آسیب دیده داریم. امیدوارم که بازی ما برابر فیلیپین و ژاپن گره نخورد تا خیلی نیازی به این بازیکنان مصدوم نداشته باشیم. حامد حدادی کشاله اش پارگی دارد؛ اما در هر صورت نامش را در لیست قرار می دهیم تا اگر نیاز بود از او بازی بگیریم. ارسلان کاظمی هم سه شنبه با تیم تمرین کرد و وضعیتش بهتر است. با این حال امروز از او تست نهایی را می گیریم و بعد از آن اسامی نهایی را اعلام می کنیم.

 

حدادی روی نیمکت هم به تیم کمک می کند

حامد حدادی همراه با تیم به ژاپن هم می آید. به نظر من اینکه او کنار تیم حضور داشته باشد، باعث افزایش روحیه و انگیزه بین سایر بازیکنان می شود. حضور حامد برای تمامی بازیکنان یک قوت قلب است. حدادی بازیکنی است که روی نیمکت هم به تیم کمک می کند. انشاالله که بازی طبق دلخواه ما پیش برود تا مجبور نشویم در این شرایط از او استفاده کنیم.

 

تیم دوم فیلیپین هم خطرناک است

فیلیپین تیمی است که به جز سنتر در سایر پست ها تفاوتی بین بازیکنان اصلی و ذخیره اش نیست. حالا آنها چند محروم دارند؛ اما قطعا تیم باکیفیتی هستند. شاید تنها ضعفشان در این بازی غیبت «بلچ» باشد. فیلیپین آنقدر بازیکن دارد که می تواند با یک تیم جدید هم مقابل ما خطرساز شود. آنها فقط ۵، ۶ بازیکن آمریکایی تبعه کردند. این تیمی که به تهران آمده،‌ قطعا قدرتمند است.

 

باید از امتیاز میزبانی استفاده کنیم

میزبانی در این بازی یک امتیاز خوب برای ماست و امیدوارم تماشاگران مثل همیشه از تیم ملی حمایت کنند. بازیکنان هم باید از این فرصت استفاده کنند و بازی را خوب پیش ببرند تا در اولین بازی برنده شویم.

 

اگر سوم می شدیم، روحیه بازیکنان بهتر بود

بازیکنان بعد از شکست به چین در فینال بازی های آسیایی کمی به هم ریختند. شاید اگر با سومی بازی ها را به پایان می رساندیم، الان روحیه آنها بهتر بود. بعد از آن باخت بازیکنان با روحیه خوبی به تمرینات نیامدند؛ اما به تدریج شرایطشان بهتر شد. بالاخره باخت ما دلایلی داشته و سعی کردیم در تمرینات روی آنها کار کنیم. مهم این است که روی نقاط ضعف تیم کار کنیم وگرنه تاسف خوردن فایده ای ندارد. باید این باخت را بپذیریم و بازهم برای بردن به زمین برویم.

 

چین از ما بیشتر کار کرده بود

ما زحمات زیادی کشیدیم و با آمادگی به بازی های آسیایی رفتیم. با این حال ۶ ماه تمرین کردیم؛ اما به نظرم چینی ها بیشتر از ما کار کردند. تیم آنها با ثبات تر بود و قهرمان شدند. در بسکتبال شاید یک تیم در طول بازی اوج بگیرد؛ اما تیمی می تواند برنده و قهرمان شود که ۴۰ دقیقه یکنواخت بازی کند. چینی ها از این نظر بهتر بودند. در فینال هم ما زورمان را زدیم؛ اما خستگی باعث شد شکست بخوریم. همین تیم چین ۴ سال قبل در بازی های آسیایی پنجم شد؛ اما کار کردند و امسال قهرمان شدند. امیدوارم ما هم ابزار و امکانات آنها را داشته باشیم.

 

صمد از قبل گفته بود به آمریکا می رود

صمد نیکخواه در بازی با فیلیپین ما را همراهی می کند؛ اما برای بازی مقابل ژاپن کنار ما نیست. یک تیم آمریکایی برای صمد دعوت نامه فرستاده و از چند ماه قبل این تاریخ را هماهنگ کرده که با بازی ژاپن تداخل دارد. یک موقعیت نسبتا خوبی برای این بازیکن است و شاید او بعد از حضور در تمرینات این تیم بتواند در آمریکا بازی کند. به همین خاطر از قبل به ما گفته بود در بازی با ژاپن نیست.

 

هر چیزی درباره آینده امکان دارد

درباره آینده نمی توانم صحبتی کنم. فعلا تمرکز ما روی این ۲ بازی است و بعد از آن باید ببینیم که وضعیت بازیکنان و همچنین شرایط لیگ برتر چگونه خواهد شد. نه درباره آینده صمد نیکخواه و نه درباره خودم فعلا نمی توانم صحبتی کنم. هر چیزی امکان دارد؛ حتی اینکه من دیگر در تیم ملی نباشم!

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wwmbr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جای خالی سالن اختصاصی بسکتبال در پایتخت همچنان ادامه دارد ؟!