تاریخ انتشار: 1397/06/29 13:11
کد خبر: 129624

یادداشت/ جوانگرایی امیدی به فردا دربسکتبال

سال های پیش و در تیم ملى بسکتبال ایران روند جوانگرایى آغاز واز سال 1379 این روند با حضور گرى لیمون و بعداز آن در سال 1380 توسط سعید ارمغانى در بازی هاى غرب آسیا( کویت) شتاب گرفت.
یادداشت/ جوانگرایی امیدی به فردا دربسکتبال

در آن مقطع شاهد حضور تدریجى جوانان شایسته اى هم چون پویا تاجیک، ایمان زندى و … بودیم، این تغییرات در ابتدا برای ورزش کشور خوش آیند نبود و در بازیهاى مذکور آن تیم جوان از کویت، امارات، سوریه شکست را تجربه و بهاى جوانگرایى در تیم ملى عدم موفقیت در این رقابت ها بود.

اما این پایان راه نبود، صبورى و درک بالاى اهالى بسکتبال، روند جوان گرایی در تیم ملی را شیرین کرد، با تغییرات مدیریتى در فدراسیون این روند شدت گرفت و نتیجه آن شد که با حضور بازیکنانى هم چون: صمد نیکخواه بهرامى، سامان ویسى، حامد سهراب نژاد، مهدى کامرانى، حامد حدادى، شادروان آیدین نیکخواه بهرامى،جواد داوری و … نسل طلایى بسکتبال ایران شکل بگیرد و شاهد بیش از یک دهه افتخارآفرینى این نسل باشیم.

 در یک مقطع زمانى هم توسط  درک بائرمن شاهد این اتفاق بودیم، قطعا عدم حضور بازیکن ارزشمند تیم ملى ، خلاء بزرگى براى هم بازیان، کادر فنى، اهالى و علاقمندان بسکتبال بوده اما چه خوب بود که به جاى تسویه حساب هاى شخصى و تخریب روحیه و اعتماد بنفس جوانان به آنها اعتماد نفس کافی را داده تا باز هم شاهد ظهور پدیده هایی چون حامد حدادی حدادی ها باشیم صمد نیکخواه بهرامی نیکخواها در تیم ملی و تشکیل یک نسل طلایی دیگر، باشیم.

آن چه که باعث تاسف می شود این است که در این برهه حساس انتقادهاى مغرضانه و هدف دار کسانى که خود در مقاطع مختلف در تیم هاى ملى مسئولیت داشته اند و جامعه فهیم بسکتبال به خوبى عملکرد و رزومه آنان را به یاد دارند و انجام مصاحبه ها و اظهارنظرهاى مخرب و غیر مسئولانه آن ها بوده که باعث تخریب روحیه و شخصیت بازیکنان و دلسردى کادر فنى تیم ملى شده اند.

این افراد باید بدانند این گونه برخوردها باعث بى انگیزگى و از دست رفتن اعتماد بنفس بازیکنان گردیده که در مسابقه با ژاپن شاهد اوج این شرایط بد روحى در چهره و عملکرد آنان بودیم،امروز ضروری است تمام کسانى که دلسوز واقعى بسکتبال ایران و آینده آن هستند با همدلى از بازیکنان جوان حمایت کنند و روحیه و اعتماد بنفس از دست رفته جوانان شایسته تیم ملى را به آنان باز گردانند تا شاهد بازیهاى درخشان از تیم ملى باشیم.

 مطمئن باشید با بازگشت دوباره حامد حدادی بعد از دوران مصدومیت و صمد نیکخواه بهرامی یکبار دیگر در کنار جوانان غیور ایرانی بازیکنانی چون بهنام یخچالی ،سجاد مشایخی ،محمد جمشیدی ،میرزایی،حسن زاده  ودیگر دلاور مردان بزرگ ایرانی یک تیم ملی پرقدرت خواهیم داشت

در پایان یاد آور میشم کار هر کس جای انتقاد دارد و اشتباهاتی وجود دارد و انتقادی هم اگر میشود باید سازنده باشد و نه تخریبی تا به آینده بسکتبال کمک شود .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4588aq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جام ویلیام جونز؛ برتری تیم بسکتبال «ب» ایران مقابل ژاپن