تاریخ انتشار: 1398/03/12 10:09
کد خبر: 98005

دیدار والیبال ایران و چین از نگاه آمار

تیم ملی والیبال ایران در 3 ست پیاپی و بدن دردسر توانست تیم چین را شکست دهد.
دیدار والیبال ایران و چین از نگاه آمار

در این بازی علی‌اصغر مجرد جای علی شفیعی را گرفته بود تا میانگین سنی ایران با کمترین ریسک ممکن کاهش پیدا کند و همچنین پوریا فیاضی با عملکرد خود در بازی با ایتالیا خود را به ترکیب اصلی تحمیل کرد بود.

در طول 3 ست تنها تعویض‌های ایران شامل فرهاد قائمی و پوریا یلی بود که فقط در یک چرخش از هر ست بازی برای زدن سرویس و دفاع روی تور به ترتیب جانشین مجرد و معروف می‌شدند.

بطور کلی ایران در بیشتر شاخص‌های بازی از حریف خود بهتر عمل کرد که به ترتیب به مرور آنها می‌پردازیم.

 

اسپک:

با توجه به دریافت‌های اول تیم ایران و پاس‌های سعید معروف تیم ایران عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. معروف با سرعت پاس بالا مانع از این می‌شد که مدافعین روی تور تیم چین عملکرد خوب خود را مانند بازی آلمان تکرار کنند. ایران نزدیک به 40 درصد از حملات خود را از منطقه 2 بیش از 35 درصد حملات خود را از منطقه 4 و نزدیک به 25 درصد از حملات خود را از مرکز زمین انجام داد. بیشتر مقصد پاس‌ها امیر غفور بودند که او هم با عملکرد مناسب خود رضایت همگان را جلب کرد، عبادی پور و فیاضی هم به خوبی به خط هجومی تیم کمک کردند. سرعتی زن‌های ما با توجه به قامت بلند مدافعین تیم حریف کمتر مورد استفاده قرار گرفتند، با این حال موسوی در معدود پاس‌های دریافتی بهتر از روز گذشته به نظر می‌رسید. بطور کلی ایران با کسب 51 امتیاز از حمله در مقابل 29 امتیاز چینی‌ها روز خوبی را سپری کرد.

 

دفاع روی تور:

ضعیفترین شاخص آماری تیم ایران در این بازی دفاع این تیم محسوب می‌شد. ایران در طول 3 ست فقط توانست 3 عملکرد دفاعی موفق داشته باشد که باز هم موسوی با 2 تلاش موفق بهتر از سایر بازیکنان در این زمینه بود. آمار یک دفاع در هر ست خوب به نظر نمی‌رسد، با هماهنگی بیشتر مدافعین و شاید آنالیز بهتر از مهاجمین تیم حریف بتوان این شاخص را تقویت کرد. اما تیم چین هم با اینکه با 8 دفاع از ایران عملکرد بهتری داشت ولی نتوانست عملکرد خوب خود را در مقابل آلمان تکرار کند. چینی‌ها به دلیل میانگین قدی خوب خود کار را برای مهاجمین دشوار می‌کنند.

 

سرویس:

تیم ایران در زدن سرویس‌های پرشی پیشرفت چشمگیری داشته است در این بازی نیز موسوی، فیاضی، عبادی‌پور و غفور با سرویس‌های خوب خود ابتکار عمل را از چینی‌ها گرفتند موسوی و غفور نسبت به بازی گذشته مقابل ایتالیا سرویس‌های بهتری زدند، عبادی‌پور و فیاضی هم توانستند سرویس‌های خوب خود را تکرار کنند. سعید معروف از دیروز بهتر سرویس میزد، ولی مجرد در زدن سرویس پر نوسان ظاهر شد و بیشترین خطای سرویس را در بین بازیکنان ایران داشت.

بطور کلی سرویس‌های ایران نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است، در سالیان گذشته بیشتر بازیکنان ایران از سرویس موجی استفاده می‌کردند و کسانی هم که سرویس پرشی می‌زدند ثبات لازم را نداشتند، اما امروز 4 نفر از 6 بازیکن ایران از این نوع سرویس‌ها استفاده می‌کنند که ضروری به نظر می‌رسد.

 

توپ‌گیری:

در این شاخص نیز ایران یکی از روزهای خوب خود را پشت سر گذاشت و عملکرد حضرت‌پور در توپگیری چشمگیر بود و همچنین فیاضی و عبادی پور هم عملکرد خوبی در این شاخص داشتند. قبلا کمتر دیده بودیم که ایران تیم خوبی در توپگیری‌های داخل میدان باشد ولی این عملکرد ما را به آینده امیدوار کرد، علت عملکرد ضعیف تیم چین در حملات را باید در همین توپگیری‌های ایران جستجو کرد. چینی‌ها دیروز در مقابل آلمان عملکرد بسیار مناسبی از خود در این شاخص به جای گذاشتند ولی امروز ایران با 32 توپگیری در مقابل 13 توپگیری تیم چین بسیار خوب ظاهر شد.

 

دریافت اول:

دو تیم عملکرد نزدیکی در دریافت‌های اول از خود به جای گذاشتند، چین با 17 دریافت موفق کمی بهتر از ایران با 16 دریافت موفق ظاهر شد. مثلث عبادی‌پور ، حضرت پور و فیاضی بخوبی توانستند در بیشتر لحظات بازی خوب کار کنند تنها در ست سوم چینی‌ها با افزایش سرعت سرویس‌های خود کار را اندکی دشوار کردند. پیشرفت حضرت پور نسبت به دیروز در دریافت‌ها قابل مشاهده بود.

 

بررسی کلی:

تیم ایران در دو بازی گذشته شاید با ایتالیای جوان شده و چین نه چندان قدرتمند مواجه شده، اما مقایسه همین دو بازی با سال گذشته ایران با کولاکویچ خبر از پیشرفت در جریان بازی ایران دارد.سال گذشته تیم ایران سردرگم بود و با نوسانات زیادی همراه بود و بازیکنان تمرکز و شادابی کافی را نداشتند. تیم نه خوب سرویس می زد، نه در خط حمله خوب عمل می کرد و نه جنگندگی لازم را داشت.

سال پیش تنها حضور جوانان در تیم ایران سرپوشی بر عملکرد ضعیف تیم بود. اما باید گفت که امسال حداقل در این دو بازی پیشرفت را در تیم ایران شاهد هستیم اما دلایل این پیشرفت نیاز به بررسی دارد، آیا تاثیر کولاکویچ بر تیم مشاهده می‌شود یا حضور بازیکنان در تیم‌های اروپایی باعث پیشرفت عملکرد آنها شده است؟ البته باید همینجا از کار خوب شهرداری ورامین و رحمان محمدی راد نیز یادی کنیم که دیروز دو بازیکن شهرداری ورامین در ترکیب ثابت حضور داشتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2awxdg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ژرمن ها سومین حریف بلندقامتان ایران/معروف و یارانش در اندیشه هت تریک
لیگ ملت های والیبال 2019؛