تاریخ انتشار: 1398/06/11 14:15
کد خبر: 89429

دومین شکست بسکتبال؛ ایران، تیم بی دفاع/ سه امتیازی‌های تونس ما را کشت

بازی دوم ایران در جام جهانی بسکتبال به سود نماینده آفریقا به پایان رسید.
دومین شکست بسکتبال؛ ایران، تیم بی دفاع/ سه امتیازی‌های تونس ما را کشت

دومین بازی تیم ملی بسکتبال در رقابت های جام جهانی 2019 چین در گروه C برابر تونس بود. نماینده آفریقا که با توجه به رزومه و سابقه اش به نظر می رسید آسان ترین حریف ما در این رقابت ها باشد.

تونسی‌ها در رنکینگ فدراسیون جهانی رده 51 را از آن خود کرده‌اند، آنها پیش از این تنها یک بار در سال 2010 در جام جهانی حضور داشته‌اند و این دومین تجربه این تیم خواهد بود. تونسی‌ها سابقه دو بار قهرمانی و چهار مدال برنز در مسابقات جام ملت‌های آفریقا را در کارنامه دارند. ایران پیش از این دو بار در تقابل با رقبای آفریقایی پیروز شده بود و امیدوار بود که در برابرتونس برد سوم را تجربه کند.

 

نیمه اول

با توجه به شرایط و موقعیت حریف به نظر می رسید تونس آسانترین حریف ما در جام جهانی باشد اما معادلات روی کاغذ، درون زمین به هیچوجه اعتباری نداشت.

بسکتبالیست های ایران که ظاهرا هنوز در شوک شکست ناباورانه در ثانیه های پایانی برابر پورتوریکو در دیدار نخست قرار داشتند، بازی را بد آغاز کردند و همین سبب شد تا تونس خیلی سریع بازی را در دست گرفته و از ایران پیش بیفتد. برتری در کوارتر اول محسوس بود و ادامه داشت و با پرتاب های سه امتیازی قابل توجه فاصله ایجاد شده تا پایان این کوارت ادامه داشته باشد و تا کوارتر نخست با نتیجه 19-29 به سود حریف به پایان برسد.

کوارتر دوم را ایران بهتر آغاز کرد و درخشش سجاد مشایخی و محمد جمشیدی و بستن کمربند دفاعی، سبب شد تا فاصله کمتر شود و این کوارتر را با نتیجه 16-15 به سود ما خاتمه پیدا کند. با این وجود کماکان تونس در پرتاب های سه امتیازی موفق تر از ما بود و اختلاف امتیازی کوارتر اول سبب شد تا در نهایت نیمه نخست با نتیجه 35-44 به سود نماینده آفریقا پایان پیدا کند.

 

نیمه دوم

کوارتر سوم نیز امتداد اتفاقات نیمه نخست بود. تونس تلاش می کرد با بستن کمربند دفاعی و کنترل حملات ایران اختلاف امتیاز را حفظ کند. در مقابل با راه افتادن حدادی ایران یک بازی پایاپای را به نمایش گذاشت اما بازی نزدیک و نفسگیر دو تیم در این کوارتر با حساب 13-15 به سود تونس پایان یافت تا همه چیز به کوارتر چهارم کشیده شود.

در کوارتر چهارم نیز تونس بسان تمامی اوقات بازی با دفاع مستحکم و حساب شده حملات احساسی ایران را کنترل کرد و اجازه خودنمایی به مهاجمان ایران نداد و با همانت تاکتیک پرتاپ های سه امتیازی گاه و بیگاه فاصله را حفظ کرد تا در نهایت این بازی با نتیجه 67-76 به سود نماینده آفریقا پایان پذیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aa9av

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سلام بسکتبال ایران به جام‌جهانی با غلبه بر فیلیپین