تاریخ انتشار: 1398/07/14 11:29
کد خبر: 85348

شاگردان کولاکوویچ مقابل برزیل تن به شکست دادند

تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل تن به شکست داد.
شاگردان کولاکوویچ مقابل برزیل تن به شکست دادند

تیم ایران دو بازی اخیرش مقابل تیم‌های کانادا و استرالیا را با پیروزی پشت سر گذاشته و مطمئنا بازی با بهترین تیم جهان یعنی برزیل، انگیزه‌های خاص خودش را برای ملی‌پوشان ایران داشت و یک محک جدی برای شاگردان ایگور کولاکوویچ بود.

تیم برزیل که با قدرت تمام وارد این تورنمنت شده، هر چهار بازی قبلی خود مقابل تیم‌های کانادا، استرالیا، مصر و روسیه را قاطعانه با پیروزی پشت سر گذاشته و تا اینجا مدعی اصلی قهرمانی این رقابت‌هاست.

 تیم ملی کشورمان در این دیدار با وجود بازی خوب و نزدیک مقابل برزیل تن به شکست داد.


* ست اول: ایران 27 - برزیل 25

لوکارلی آغاز کننده بازی بود، توپ او توسط بازیکنان ایرانی دریافت، ولی در نهایت توسط اسفندیار به بیرون زده شد. در ادامه، اما ضربه دیگری از اسفندیار بازی را به تساوی کشید. در زمانی که بازی با نتیجه 3 بر یک به سود برزیل دنبال می‌شد، کسب دو امتیاز متوالی توسط بازیکنان ایران باعث شد تا دو تیم در امتیاز سه برابر شوند. در ادامه امتیازات میان دو تیم یکی پس از دیگری کسب می‌شد که در نهایت وقت استراحت فنی اول با پیروزی 8 بر 7 برزیل به پایان رسید.

با بازگشت دو تیم به زمین نخستین امتیاز روی اشتباه بازیکنان ایران برای برزیل به دست آمد. در امتیاز 13 بر 11 به نفع ایران سرمربی برزیل مجبور شد تقاضای وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت برزیلی‌ها توانستند دو امتیاز متوالی کسب کنند بازی را در امتیاز 13 به تساوی بکشانند. وقت استراحت فنی دوم با پیروزی 16 بر 15 ایران همراه بود.

با بازگشت دو تیم به زمین سرویس عالی فیاضی و دفاع خوب عقب بازیکنان ایران باعث شد تا امتیاز 17 برای ایران توسط اسفندیار کسب شود. دریافت عالی کریمی و ضربه ناموفق لئال برای برزیل باعث شد تا امتیاز 19 برای ایران به دست بیاید. خطای حمل بازیکن برزیل توسط دوار امتیاز 20 را برای ایران به همراه داشت تا باعث شود سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کند. از دست دادن دو امتیاز توسط بازیکنان ایرانی باعث شد تا ضمن برابری دو تیم در امتیاز 21 کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. با بازگشت دو تیم به زمین امتیاز 22 برای ایران توسط فیاضی کسب شد. در حالی که تیم ایران به راحتی می‌توانست امتیاز 24 را کسب کند بی دقتی پوریا یلی و علی شفیعی منجر به این شد تا برزیل یک امتیاز از ایران پیش بیفتد کولاکوویچ دومین وقت استراحت خود را هم تقاضا کند. با بازگشت دو تیم به زمین یلی بازی را در امتیاز 24 به تساوی کشاند.

سرویس پرشی بازیکن ایران و استفاده از حرکت سرعتی توسط لوکاس امتیاز 25 را برای برزیل به همراه داشت. کسب امتیاز 25 برای ایران باعث شد تا دال زاتو سرمربی برزیل درخواست بازبینی این صحنه را بدهد و پس از بازبینی این صحنه امتیاز این توپ به تیم ایران داده شد. برخورد دست لئال به تور امتیاز 26 را برای ایران به همراه داشت. سرویس عالی بازیکن ایران با برخورد به تور در زمین برزیل جای گرفت تا ست نخست با پیروزی 27 بر 25 ایران به پایان برسد.


* ست دوم: ایران 21 برزیل 25

لوکاس ساتکمپ نخستین امتیاز را برای برزیل به دست آورد. سرویس ساتکمپ برای برزیل به بیرون رفت تا نخستین امتیاز برای ایران کسب شود. توپ اسفندیار برای ایران در منطقه عقب زمین برزیل جای گرفت، اما داور امتیاز این توپ را به برزیل داد که کولاکوویچ درخواست بازبینی این صحنه را خواستار شد و پس از بازبینی امتیاز این توپ به ایران داده شد. دفاع عالی غلامی روی توپ لئال امتیاز 4 را برای ایران به دست آورد.

در امتیاز 5 بر 5 به یکباره برزیل سه امتیاز از ایران پیشی گرفت و وقت استراحت فنی اول را با نتیجه 8 بر 5 پیروز شد. با بازگشت دو تیم به زمین دریافت ناموفق بازیکنان ایران در دریافت سرویس بازیکن برزیل باعث شد تا توپ به زمین برزیل بارگردد امتیاز 9 برای ایران توسط لئال کسب شود. در امتیاز 9 بر 6 به سود برزیل اسفندیار این فرصت را داشت تا توپ برگشتی بازیکنان برزیل را کسب امتیاز برای ایران کند تا اختلاف امتیازی دو تیم به 2 کاهش یابد، اما این بازیکن توپ را با بی دقتی به بیرون زد تا امتیاز 10 برای برزیل به دست بیاید. در امتیاز 12 بر 7 کولاکوویچ نخستین وقت استراحت فنی خود را تقاضا کرد. با بازگشت دو تیم به زمین، سرویس عالی ریکاردو لوکارلی با دریافت ناموفق اسفندیار همراه شد که همین اتفاق باعث شد تا امتیاز 13 برای برزیل به دست بیاید. در دومین وقت استراحت فنی تیم برزیل 16 بر 8 از تیم ایران پیش بود. با وجود ابنکه شاگردان کولاکوویچ تلاش کردند فاصله امتیازی خود را با تیم برزیل کم کنند، اما همچنان 6 امتیاز از این تیم عقب بودند. زمانی که نتیجه بازی 22 بر 17 به سود تیم برزیل بود کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد، اما در نهایت تیم ایران در ست دوم با نتیجه 25 بر 21 مغلوب شد.


* ست سوم: ایران 25 برزیل 27

در این ست تیم ایران در همان ابتدا 3 بر یک از حریف خود پیش افتاد، اما برزیلی‌ها 2 ماتیاز پیپای کسب کردند تا بازی به تساوی کشیده شود. این تساوی امتیازات تا امتیاز 7 هم ادامه داشت و سرویس فیاضی به تور خورد تا تیم برزیل در اولین وقت استراحت فنی زودتر به امتیاز 8 برسد. برزیلی‌ها با درخشش لوکارلی و در طرف دیگر تیم ایران با عملکرد بی نقص اسفندیار در امتیازگیری عملکرد پایاپایی داشتند تا امتیاز 15 هم هر دو تیم برابر بودند. این تساوی امتیازات تا امتیاز 19 هم ادامه داشت. ورود موذن به زمین به عنوانی دریافت‌کننده یکی از اتفاقات جالب این ست بود. دو تیم یک بار دیگر در امتیاز 22 برابر شدند، اما 2 امتیاز پیاپ که تیم ایران کسب کرد باعث شد تیم ایران 24 بر 22 پیش بیفتد تا سرمربی برزیل مجبور شود درخواست وقت استراحت کند. در حالی که تیم ایران امتیاز 25 را کسب کرد، اما سرمربی برزیل درخواست بازبینی ویدیویی کرد و امتیاز تیم ایران پس گرفته شد و به تیم برزیل داده شد تا دو تیم در امتیاز 24 برابر شوند. در نهایت تیم برزیل در این ست با نتیجه 27 بر 25 به پیروزی رسید.


* ست سوم: ایران 22 برزیل 25

تیم ایران در همان ابتدا توانست قدرت خود را به تیم حریف دیکته کند و با نتیجه ۶ بر ۲ از برزیل پیش بیفتد. در امتیاز ۶ بر ۳ آبشار عالی یلی منجر به گرفتن امتیاز برای ایران گردید، اما دال زاتو نظر دیگری بر خلاف نظر داور مسابقه داشت و بازبینی صحنه را درخواست کرد که پس از بازبینی این صحنه، امتیاز این توپ به ایران داده شد. در امتیاز ۷ بر ۴ به نفع ایران باردیگر سرمربی برزیل بار دیگر تقاضای بازبینی صحنه را خواستار شد که این بار توپ این امتیاز به برزیل داده شد. وقت استراحت فنی اول با پیروزی ۸ بر ۶ ایران به پایان رسید. با بازگشت دو تیم به زمین کسب دو امتیاز متوالی برای برزیل باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۸ برابر شوند.

در زمانی که تیم ایران با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ از برزیل پیش بود، از دست دادن سه امتیاز متوالی ضمن برابری امتیازات، باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. پس از این استراحت فنی، توپ یلی هم راه به جایی نبرد تا امتیاز ۱۴ برای برزیل کسب شود. در امتیازات پایانی تیم برزیل موفق‌تر عمل کرد و توانست به طور محسوسی از تیم ایران پیشی بگیرد تا در امتیاز ۲۳ بر ۱۹ موذن برای دریافت به جای فیاضی به زمین بیاید. امتیاز ۲۱ توسط دفاع کریمی دال زاتو را وادار کرد تا در فاصله امتیازی ۲، درخواست وقت استراحت کند. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ به سود برزیل به پایان برسد.

شاگردان کولاکوویچ پیش از این مسابقه مقابل تیم‌های روسیه و مصر شکست خورده بودند و تیم‌های کانادا و استرالیا را شکست داده بودند. تیم ملی والیبال ایران روز چهارشنبه 17 مهر ماه در ششمین مسابقه خود از ساعت 12:30 مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45jddd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امیر غفور، امتیازآورترین بازیکن ایران شد+عکس
لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷