تاریخ انتشار: 1401/04/20 08:23
کد خبر: 19547

فدراسیون جهانی والیبال دست ایران را برای لهستان رو کرد!

تیم ملی والیبال ایران و لهستان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

فدراسیون جهانی والیبال دست ایران را برای لهستان رو کرد!

تیم ملی والیبال لهستان در بازی آخر خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال توانست اسلوونی را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد تا حریف والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شود. تیم ملی والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات درحالی به مصاف لهستان می‌رود که این تیم جایگاه اول جهان را به نام خود کرده است. بلندقامتان ایران پیش از این، در مرحله گروهی پیش روی حدود ۱۰ هزار تماشاگر لهستانی این تیم را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داده بودند.

فدراسیون جهانی والیبال در خصوص رقابت ایران با تیم ملی والیبال لهستان در مرحله یک چهارم نهایی نوشت: لهستان که دومین تیم برتر مرحله مقدماتی است تنها با دو باخت در دیدار نهایی این رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد. تیم ملی والیبال لهستان تلاش خواهد کرد تا مدال نقره‌ای که در سال ۲۰۲۱ کسب کرده بود را بهبود بخشد. سرحال بودن بازیکنانی مانند با بارتوش کورک و مهاجمان این تیم در لحظات بزرگ برای تیم والیبال لهستان مفید خواهد بود.

فدراسیون جهانی والیبال ادامه داد: یکی از نکات کلیدی لهستانی‌ها مقابل ایران، مهار بازیکن ۲۵ ساله ایران یعنی امین اسماعیل‌نژاد خواهد بود. اسماعیل‌نژاد که برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود در لیگ ملت‌های والیبال بازی می‌کند، به تیم آسیایی‌ کمک کرده که در ۷ بازی از ۱۲ بازی مرحله مقدماتی خود پیروز شد تا ایران در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

فدراسیون جهانی والیبال با تمجید از ستاره ۲۵ ساله والیبال ایران ادامه داد: اسماعیل‌نژاد با کسب ۱۹۳ امتیاز در رده دوم بهترین امتیازآوران مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال قرار دارد. می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی یکی از دو باخت لهستانی تا به این‌جای این بازیکن ایرانی بوده است.

هم‌چنین فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که لهستان به عنوان قهرمان جهان و ایران به عنوان قهرمان آسیا، باید در مرحله یک چهارم نهایی با یکدیگر بازی کنند. فدراسیون جهانی بار دیگر پیروزی ایران مقابل لهستان را شگفت‌انگیز دانست.

برنامه مرحله حذفی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲:

ایتالیا - هلند

لهستان- ایران

آمریکا - برزیل

فرانسه - ژاپن

هشت تیم ایتالیا، لهستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، برزیل، ایران و هلند با کسب جایگاه‌های اول تا هشتم به مرحله نهایی صعود کردند. دور نهایی این مسابقات از چهارشنبه، ۲۹ تیر با حضور هشت تیم برتر در ایتالیا کار خود را دنبال می‌کند. قرار است برنده بازی ایران و لهستان به مصاف برنده بازی آمریکا و برزیل در دیدار نیمه نهایی برود. هم‌چنین تیم‌هایی که در مرحله یک چهارم شکست بخورند باتوجه به عملکردشان در مرحله مقدماتی در رده‌های پنجم تا هشتم مسابقات قرار خواهند گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z95gz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایران - ژاپن/ پیش به سوی انتقام