تاریخ انتشار: 1395/10/26 13:02
کد خبر: 235791

مربیانی که در ناخوشی، پشت تیم ملی را خالی می‌کنند!

فدراسیون بسکتبال در حالی به دنبال مربی برای تیم ملی است که ظاهرا سرمایه گذاری‌های گذشته‌اش به هدر رفته است.
مربیانی که در ناخوشی، پشت تیم ملی را خالی می‌کنند!

به گزارش فرتاک ورزشی، تیم ملی بسکتبال کشومان این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کند؛ درک بائرمن، سرمربی تیم به کشورش آلمان بازگشته و دستیار او هم یعنی مهران شاهین‌طبع در این مقطع هدایت تیم ملی را قبول نمی‌کند.

بسکتبال ایران باید چند روز دیگر در مسابقات غرب آسیایی شرکت کند که حرف اول را در این منطقه می‌زند، اما هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نیست.

مهران شاهین‌طبع گزینه نخست فدراسیون بسکتبال به عنوان دستیار مربیان خارجی در چند سال گذشته بوده و با بچیروویچ اسلوونیایی و بائرمن آلمانی در جام‌جهانی، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک کار کرده و مسلما تجربیات زیادی را در کنار این مربیان آموخته است.

حالا اینکه او چرا در این مقطع و شرایط حساس از قبول هدایت تیم ملی کنار کشیده، جای تعجب دارد. پس هزینه‌هایی که در قبال او در این سال‌ها شده، چه می‌شود؟ مگر هدف فدراسیون از قرار دادن مربیان ایرانی در کنار خارجی‌ها آماده کردنشان برای این زمان‌ها نبوده است؟

او در حالی حضور در تیم باشگاهی و تعهد به پتروشیمی را دلیل اصلی برای عدم پذیرش هدایت تیم ملی می‌داند که این موضوع چندان نمی‌تواند منطقی باشد، آن هم به این دلیل که آیا در صورت حضور بائرمن، او قرار نبود به غرب آسیا برود؟ یا در مسابقات ویلیام جونز و آسیا چلنج که تمرینات پتروشیمی آغاز شده بود و حتی مسابقات مهم باشگاه‌های آسیا را داشت، او در کنار تیم ملی نبود؟

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال پیش از این در مورد اینکه چرا کار را به مربیان داخلی نمی‌سپارید، گفته بود: همان ابتدا که به بسکتبال بازگشتم به امید مربیان ایرانی جلو آمدم اما این خود مربیان بودند که پشت سر هم کنار کشیدند.

ظاهرا حالا هم همین اتفاق تکرار شده و مربیانی که در زمان خوشی تیم ملی با آن بودند، با مربیان خارجی کار کردند و مسابقات مهمی را تجربه کردند، در زمان ناخوشی این تیم پشتش را خالی می‌کنند. پس منافع ملی در این بین چه می‌شود؟ چه کسی در حال حاضر بهتر از مهران شاهین‌طبع شرایط تیم ملی را می‌داند؟ چه کسی غیر از شاهین‌طبع در جریان ریز برنامه‌های بائرمن و فدراسیون بسکتبال برای تیم ملی بوده است؟

با شرایطی که پیش آمده باید فدراسیون بسکتبال در انتخاب مربیان ایرانی برای تیم ملی دقت بیشتری داشته باشد تا شرایط فعلی رقم نخورد و سرمایه گذاری‌هایی که صورت گرفته به این شکل هدر نرود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vo5g6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عجیب ترین خرید استقلال در نقل و انتقالات را بشناسید