تاریخ انتشار: 1395/05/06 14:40
9 روز تا برگزاری المپیک ریودوژانیرو؛
کد خبر: 271622

محمودی: بعد از المپیک باید به دردهای کهنه بدنم رسیدگی کنم.

مصاحبه ای با شهرام محمودی
محمودی: بعد از المپیک باید به دردهای کهنه بدنم رسیدگی کنم.

به گزارش سرویس توپ و تور فرتاک ورزشی، دروازه‌های المپیک در حالی به روی نسل طلایی والیبال ایران گشوده شد که توقعات ریز و درشت از مردان بلندقامت کشورمان بار روانی مضاعفی به دوش آنها گذاشته است. مدال‌آوری و فتح سکو در ریو زمزمه این روزهای بعضی‌هاست؛ از کارشناس گرفته تا غیرکارشناس. اما مرد شماره یک تیم ملی (شماره پیراهن) معتقد است پشت هر حرفی باید منطقی نهفته باشد. از منظر شهرام محمودی منطق والیبال ایران در اولین حضورش در المپیک حکم می‌کند که در خوشبینانه‌ترین حالت باید منتظر صعود از مرحله گروهی المپیک باشیم. اتفاقی که می‌تواند نام والیبالیست‌ها را در تاریخ ورزش ایران ماندگار کند.

هفته دوم تمرینات تیم ملی برای حضور در المپیک ریو رو به اتمام است. شرایط اردویی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شرایط خوب است و خدا را شکر رفته‌رفته بهتر هم می‌شود. در حال حاضر از نظر بدنی بچه‌ها تا حدودی آماده نیستند ولی تمرینات بدن‌سازی پرفشاری را پشت‌سرمی‌گذاریم و روزی پنج ساعت تمرین می‌کنیم. امیدواریم تا قبل از شروع مسابقات به آمادگی مد نظرمان برسیم.

بدن‌سازی‌‌ها و تمرینات سنگین یک‌سری مصدومیت‌ها را به دنبال دارد. وضعیت مصدومیت خودتان و بقیه بازیکنان چگونه است؟

خدا را شکر. شرایط من خوب است. وضعیت زانویم خیلی به هم‌ریخته بود که خوشبختانه خیلی بهتر شده. دردم تقریباً نصف شده. کم‌کم با دکتر افروزی روی این مصدمیت کار می‌کنیم و قاعدتاً این درد به طور کامل از بین می‌رود. طی صحبتی که با دکتر افروزی (پزشک تیم ملی والیبال) داشتم ان‌شاءا... تا المپیک می‌توانم کاملاً آماده شوم. از طرفی بعضی از بچه‌ها یک‌سری مشکلات کوچک دارند. بعضی‌ها هم با مصدومیت‌های جدید روبه‌رو شده‌اند که هم شدیداً تمرین می‌کنند و هم به مصدومیت‌شان رسیدگی می‌کنند تا به بهترین فرم آمادگی لازم برای حضور در المپیک برسند.

اعلام لیست 12 نفره تیم ملی برای حضور در المپیک حاشیه‌هایی به دنبال داشت و حتی بعضی از کارشناسان ایرادهایی به این ترکیب وارد دانستند...

ببینید، ترکیب 12 نفره تیم ملی برای حضور در المپیک همان ترکیبی است که تیم ملی با آن در رقابت‌های انتخابی المپیک- ژاپن شرکت کرد. ما با همین ترکیب موفق به کسب سهمیه المپیک شدیم. من نمی‌خواهم زیاد وارد ریز مسائل مربوط به ترکیب تیم ملی شوم.

به هر حال سرمربی تیم ملی این اختیار را دارد که ترکیب مد نظرش را انتخاب کند. سرمربی حق دارد تیمش را آن‌طور که دلش می‌خواهد برای مسابقات آماده کند. بازیکنان هم این حق را ندارند که بخواهند راجع به این قضیه اظهارنظر کنند اما حاشیه‌ها و مسائلی که بعضی در این برهه زمانی برای تیم ملی والیبال ایران درست کرده‌اند از نظر من کار درستی نیست.

همان‌طور که اشاره کردم این 12 بازیکن همان بازیکنانی بودند که دو سه ماه پیش برای اولین‌بار سهمیه المپیک را برای والیبال ایران گرفتند و همه کارشناسان و مردم به آنها افتخار و از آنها تعریف می‌کردند. حالا نمی‌دانم چه اتفاق افتاده که متأسفانه بعضی از کارشناسان اظهارنظرهای عجیبی در خصوص ترکیب تیم ملی می‌کنند.

برخی می‌گفتند ترکیب تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی توسط سیچلو انتخاب شده بود نه لوزانو...

ببینید ما نباید راجع به این موضوع صحبت کنیم اما وقتی می‌گوییم کادر فنی یعنی ترکیبی از سرمربی، مربی، کمک مربی و تمام کسانی که در زمره این کادر محسوب می‌شوند. کادر فنی در خصوص مسائل تیم ملی تصمیم‌گیرنده است. به هرحال این تصمیمی است که گرفته شده و همه باید به آن احترام بگذارند.

به نظر می‌رسد با المپیکی شدن والیبال ایران، سطح توقعات هم بیش از حد بالا رفته. تا جایی که حرف از مدال‌آوری و روی سکو رفتن والیبال ایران در المپیک ریو به گوش می‌رسد. فکر می‌کنید این توقعات منطقی است؟ اصلاً بهترین نتیجه‌ای که والیبال می‌تواند در اولین حضورش در المپیک بگیرد چه نتیجه‌ای است؟

واقعاً چنین صحبت‌هایی درست نیست. من فکر می‌کنم حرف زدن از مدال‌آوری والیبال ایران در المپیک واقع‌بینانه نیست. اگر حرفی زده می‌شود باید منطقی پشت آن باشد. حقیقت این است که اگر تیم والیبال ایران بتواند از مرحله اول مسابقات المپیک به مرحله بعد صعود کند اسم والیبالیست‌های ایران در تاریخ ماندگار خواهد شد و کار بزرگی انجام شده است.

بعد از صعود، در مرحله بعدی، بازی‌ها ضربدری است و تک حذفی. اگر یک بازی ما هم بگیرد و ببریم به جمع 4 تیم برتر راه خواهیم یافت اما از این خبرها نیست که بخواهیم از حالا بگوییم ما حتماً جزو 4 تیم برتر خواهیم بود، یا اینکه حتماً مدال المپیک می‌گیریم. واقع‌بینانه این است که همین حالا هم ما کار بزرگی کرده‌ایم. در المپیک باید خیلی منطقی جلو برویم. باید بازی به بازی پیش برویم تا ان‌شاءا... بتوانیم در المپیک نتیجه خوبی بگیریم.

شایعه شده که بعد از المپیک، شما و بعضی دیگر از بچه‌های با تجربه از تیم ملی خداحافظی می‌کنید. فکر می‌کنید زمان خوبی برای تغییر نسل است؟

عوض شدن نسل یک اتفاق طبیعی است. قبل از نسل فعلی والیبال، خیلی‌های دیگر بودند که گفته می‌شد اگر این افراد کنار بروند، بعد از آنها والیبال ایران از بین خواهد رفت اما دیدید که این‌طور نشد. ان‌شاءا... بعد از نسل کنونی والیبال ایران، بازیکنانی وارد عرصه والیبال شوند که خوب باشند و بتوانند به والیبال ایران کمک کنند. در حال حاضر شرایط بعضی والیبالیست‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانند ادامه دهند و قطعاً خداحافظی خواهند کرد.

خود شما بعد از المپیک ریو چه می‌کنید؟ در والیبال می‌مانید یا نه؟

من واقعاً به استراحت نیاز دارم. نیاز دارم حداقل یک سال ریکاوری و استراحت کنم. باید به دردهای کهنه بدنم رسیدگی کنم. شاید بعد از آن بتوانم دوباره برای تیم ملی بازی کنم و در خدمت تیم ملی باشم اما حداقل یک سال از تیم ملی دور خواهم بود و استراحت می‌کنم تا ببینم بعد از آن چه پیش می‌آید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y59db

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رویایی که برای میرزاجانپور به کابوس تبدیل شد
حضور در المپیک ریو منتفی شد؛