تاریخ انتشار: 1395/11/11 12:37
کد خبر: 232578

محدودیت تیم های بسکتبال برای جذب بازیکن آمریکایی

تیم های بسکتبال ایران که معمولا از بازیکنان آمریکایی به عنوان یار خارجی خود استفاده می کنند، با محدودیت هایی برای استفاده از این بازیکنان مواجه شده اند.
محدودیت تیم های بسکتبال برای جذب بازیکن آمریکایی

به گزارش فرتاک ورزشی، دانلد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا با شروع دوران ریاست جمهوری خود، محدودیت هایی را برای ورود اتباع ایران و چند کشور مسلمان دیگر به آمریکا وضع کرد که پس لرزه های این تصمیم،‌ گریبان بازیکنان آمریکایی شاغل در ایران را هم گرفت. مسئولان وزارت خارجه ایران در مقابل تصمیم ترامپ تاکید کردند: "وزارت خارجه ایران به دفاتر خود اعلام کرده است در این باره مقابله به مثل کنند."

در همین راستا تیم های لیگ برتری بسکتبال ایران هم برای جذب بازیکن خارجی جدید از آمریکا محدودیت هایی خواهند داشت و باید بازیکنان خود را از کشورهای دیگر جذب کنند. این در حالی است که هشت بازیکن آمریکایی در لیگ ایران شاغل بوده اند و با توجه به تعطیلی چند روزه و مشکلات مالی تیم ها، مشخص نیست چند بازیکن به بازی در لیگ کشورمان ادامه دهند.

امروز همچنین خبر رسید که جونز و پرینس بازیکنان آمریکایی دانشگاه آزاد با توجه به محدودیت های جدید برای ورود به ایران مشکل دارند. هادی عامری سرپرست دانشگاه آزاد توضیح داد: " این دو بازیکن روز شنبه برای تعطیلات به دوبی رفتند و فردا باید به ایران بازگردند. با توجه به اینکه اعلام شد کسانی که قبلا ویزا داشته اند، مشکلی برای ورود ندارند؛ این دو بازیکن هم به ایران باز می گردند." با این وجود گفته می شود احتمال منع ورود این بازیکنان به ایران وجود دارد.

محدودیت تیم های بسکتبال برای جذب بازیکن آمریکاییتیم پتروشیمی بندرامام هم دو بازیکن آمریکایی (رابینسون و وایت) را در ترکیب خود دارد که شنیده می شود این دو بازیکن امروز وارد ایران شده اند. همچنین گویا داکوان کوک بازیکن آمریکایی شیمیدر نیز در دوبی به سر می برد.

هاسلی بازیکن آمریکای شهرداری اراک نیز پیش از این، ایران را با توجه به مشکلات مالی اراک ترک کرده بود و شرایط بازگشت او مشخص نیست؛ اما گفته می شود این بازیکن هم با توجه به پاسپورت گرجستانی خود، مشکلی برای ورود ندارد.

لیگ برتر بسکتبال از هفته قبل به دلیل شروع کار تیم ملی تعطیل شد و احتمال دارد این تعطیلی هفته بعد هم با توجه به اعزام تیم ملی ب، به مسابقات دوستانه ژاپن ادامه داشته باشد.  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b6o88

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قلعه‌نویی: به خاطر تیم ملی تمام ضررها را به جان می‌خریم

تیم ملی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین مغلوب شد
سی و هشتمین دوره رقابت‌های جام ویلیام جونز - چین تایپه؛