تاریخ انتشار: 1396/03/17 09:21
کد خبر: 205557

هفته دوم متفاوت از هفته اول لیگ جهانی والیبال؛ بلیت دوباره به زنان نرسید+عکس

هفته دوم لیگ جهانی والیبال از جمعه این هفته آغاز می‌شود؛ هفته‌ای که ایران میزبان است و همین میزبانی دوباره بحث‌برانگیز شده.
هفته دوم متفاوت از هفته اول لیگ جهانی والیبال؛ بلیت دوباره به زنان نرسید+عکس

سایت فدراسیون والیبال از دیروز اطلاعیه و لینک فروش اینترنتی بلیت را در صفحه اول سایت به نمایش گذاشته است؛ در این اطلاعیه توضیحی داده نشده که زنان نمی‌توانند بلیت بخرند و بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند. حتی در لینک خرید بلیت، گزینه‌هایی برای هر دو جنس در نظر گرفته شده ولی نکته‌ای که هست، این است که طبق معمول چند سال اخیر، از همان دقایق اول که خرید اینترنتی بلیت آغاز شد، زنان در پنجره خرید با این جمله روبه‌رو شدند: «متأسفانه سهمیه خانم‌ها به اتمام رسیده است.» این درحالی است که تا ساعت 16 دیروز، 72 درصد از بلیت‌ها به فروش نرسیده بود. از قبل حضور ایران در لیگ جهانی، مشکل حضور زنان در سالن‌ها والیبال به مشکل خورد. از همان بازی اول در لیگ، زنان اجازه ورود به سالن را پیدا نکردند. با اعتراض آنها به فدراسیون بین‌المللی، فدراسیون والیبال ایران به اخراج از لیگ جهانی تهدید شد. والیبال ایران یا در لیگ جهانی با حضور تماشاگر زن باید بازی می‌کرد یا برای همیشه از این لیگ خداحافظی می‌کرد. ایران ماند و تماشاگران زن گلچین شدند. دوره قبل تعداد زنانی که به سالن دوازده‌هزار نفری آزادی رفتند، بیشتر از سال‌های قبل بود. افزایش تعداد سهمیه زنان، این امیدواری را ایجاد کرده بود که برای امسال، فدراسیون برای حضور عموم زنان در سالن، نه‌فقط خانواده‌های بازیکنان و مسئولان، برنامه داشته باشد. دیروز با بسته‌بودن پنجره خرید برای زنان، این امید به یأس تبدیل شد. هفته دوم لیگ جهانی برای ایران متفاوت‌تر از هفته اول است. ایران در این هفته با تیم‌های بلژیک، صربستان و آرژانتین همگروه است. حضور آرژانتین و صربستان در گروه ایران، جدال جالبی بین مربیان است. سرمربی آرژانتین، خولیو ولاسکو است؛ مربی‌ای که از سال 2011 تا 2013 سرمربی ایران بود. سرمربی ایران هم ایگور کولاکوویچ است که از سال 2006 تا 2014 سرمربی صربستان بود. ایران در مقابل این دو تیم، بازی حساسی را برگزار می‌کند و حساس‌تر از بازی داخل زمین، بازی کنار زمین‌های دو تیم است. 
تیم ملی ایران هم برای این بازی تغییراتی دارد. در دو بازی اول که سعید معروف پاسور تیم بود، ایران شکست خورد ولی در بازی سوم و در نبود او، تیم بازی بهتری داشت. سیدمحمد موسوی هم که به بهانه مصدومیت همراه تیم به ایتالیا نرفته بود، احتمال دارد به بازی این هفته برسد. مجتی میرزاجانپور هم در بازی‌های این هفته غایب است. بعد از برخورد دست سامان فائزی، چشم چپ مجتبی جراحی شد و یک هفته تا 10 روز به استراحت نیاز دارد. ایران برای صعود به مرحله نهایی به برد نیاز دارد و حالا همه منتظر تصمیمات ایگور هستن؛ اینکه او برای این برد، به جوانان و نفرات دوم تیم که لهستان را شکست دادند، میدان می‌دهد یا با بازیکنان نامی‌تر وارد زمین می‌شود؟ ‌
برنامه کامل هفته دوم
جمعه، 19 خرداد: ایران - بلژیک، ساعت 21 و 10 دقیقه
شنبه، 20 خرداد: ایران - صربستان، ساعت 21 و 10 دقیقه
یکشنبه، 21 خرداد: ایران - آرژانتین، ساعت 21 و 10 دقیقه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g788n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین وضعیت سعید معروف و مجتبی میرزاجانپور