تاریخ انتشار: 1396/05/17 19:28
کد خبر: 190248

قوانین جدید والیبال در قاهره امتحان می شوند

تیم والیبال زیر 23 سال ایران که برای رقابت های قهرمانی جهان آماده می شود باید با قوانین جدید خود را آدابته سازد.
قوانین جدید والیبال در قاهره امتحان می شوند

و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال جهان از 27 مرداد الی 4 شهریور ماه در قاهره مصر برگزار خواهد شد و ایران در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های الجزایر، چین، آرژانتین، روسیه و ترکیه هم‌گروه است.

تفاوت این دوره از مسابقات که سومین دوره آن پس از شروع دوباره محسوب می شود، تغییر قوانین و مقرراتی خواهد بود که فدراسیون جهانی FIVB برای اولین بار قصد دارد در این رقابت ها اعمال کند.

بر این اساس بازیکنان وقتی به خط سرویس می روند پس از ضربه نباید در زمین فرود آیند. تعداد امتیازاتی که یک تیم باید در ست برای پیروزی کسب کند به جای 25، 15 خواهد بود با این تفاوت که تیم برنده باید به جای 3 ست در 5 ست برنده باشد. از طرفی دیگر قانونی هم وضع شده بود که طبق آن بازیکن پشت خط زن هم حق فرود در یک سوم ابتدایی زمین را نداشت اما فدراسیون جهانی با تغییر این قانون وضعیت پشت خط زنان را به شرایط سابق بازگرداند تا این دو تغییر در رقابت های قهرمانی زیر 23 سال جهان آزمایش شود که در صورت موفقیت به مسابقات دیگر هم انتقال داده شود.

از روز گذشته تمرینات تیم زیر 23 سال ایران در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شده است و شاگردان سیچلو هفته آینده تهران را به مقصد قاهره برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان ترک خواهند کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45pl7q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آرژانتین به صعود امیدوار ماند