تاریخ انتشار: 1396/06/21 17:48
کد خبر: 183562

واکنش قوچان نژاد به پیروزی ملی پوشان والیبال ایران

کارشناس والیبال می‌گوید تعویض‌های کارساز کولاکوویچ در بازی مقابل ایتالیا، نتیجه انتقادهایی است که کارشناسان و رسانه‌ها به او کردند.
واکنش قوچان نژاد به پیروزی ملی پوشان والیبال ایران

جبار قوچان نژاد درباره پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا اولین دیدار در رقابت‌های جام بزرگ قهرمانان جهان، اظهار کرد: ما چه بخواهیم چه نخواهیم در حال حاضر جزو قدرت‌های والیبال دنیا هستیم و از کنار این موضوع نمی‌توانیم به سادگی بگذریم و آن را نادیده بگیریم. تیم ما امروز (سه‌شنبه) توانست مقابل ایتالیا به برد ۳ بر ۲ دست پیدا کند. با وجود این که ایتالیا تغییراتی داشته و نفرات جدیدی به این تیم اضافه شده‌اند اما به اعتقاد من این نتیجه‌ای فوق‌العاده ارزشمند است و نباید این پیروزی را کم‌رنگ جلوه داد. به ویژه این که ما این برد را در غیاب شهرام محمودی که یکی از ستون‌های تیم ملی بود،‌ به دست آوردیم. نبود محمودی قطعا روی کار تیم ما تاثیرگذار بود ولی بازیکنان با تلاش توانستند این بازی را ببرند.

کارشناس والیبال با بیان این که "رسانه‌ها و کارشناسان نباید برد امروز (سه‌شنبه) تیم ملی را نادیده گرفته و کمرنگ جلوه دهند،" تصریح کرد: انتقاد خوب است اما باید انتقادها منطقی، مثبت و کارساز باشد. کادر فنی و بازیکنان زحمت می‌کشند و نباید آن‌ها را تضعیف کنیم.

قوچان نژاد درباره تاثیر سرمربی تیم در برد امروز مقابل ایتالیا اظهار کرد: کولاکوویچ امروز تعویض‌های خوبی داشت. پیش‌تر از کولاکوویچ انتقادهایی می‌شد که قدرت ریسک‌پذیری ندارد و دست به ترکیب تیمش نمی‌زند. من فکر می‌کنم این انتقادها به مرور در حال تاثیرگذاری است و تعویض‌های او نتیجه همین انتقادها است.

وی ادامه داد:‌ به اعتقاد من بعد از این تورنمنت کم کم می‌توانیم درباره عملکرد کولاکوویچ اظهار نظر کنیم. تا الان شناخت ما از او کم بوده ولی فکر می‌کنم بعد از این تورنمنت می‌توانیم نسبت به عملکردش در طی دوران مسئولیتش ارزیابی داشته باشیم.

سرمربی پیشین تیم والیبال میزان مشهد درباره دیدار فردا (چهارشنبه) تیم ملی مقابل آمریکا نیز اظهار کرد: فردا هم بازیکنان ما اگر باور و اعتماد به نفس داشته باشند می‌توانند بازی خیلی خوبی را ارائه کنند ولی نکته مهمی که تیم ما برای موفقیت در دیدار فردا باید بر آن تاکید داشته باشد، دریافت‌های اول است. دفاع، توپ‌های برگشتی و... مسائل مهمی در تیم هستند اما من فکر می‌کنم دریافت خوب یکی از نکات کلیدی در موفقیت تیم خواهد بود. توپ‌های اول اگر به صورت سالم به معروف برسد، می‌توانیم از او به عنوان یک حربه تاکتیکی استفاده کنیم و معروف، دفاع هر تیمی را آزار خواهد داد.

قوچان نژاد تاکید کرد: زدن سرویس‌های موجی هدف‌دار و سرویس‌های پرشی قدرتی از سوی تیم ما نیز می‌تواند در موفقیت در دیدار فردا تاثیرگذار باشد.

وی در پایان گفت: ملی‌پوشان با بازی امروز نشان دادند که خودشان را باور دارند و نمی‌خواهند اشتباه‌های گذشته را تکرار کنند. بنابراین شکست تیم آمریکا هم دور از دسترس نخواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nnxzk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زایتسف" امتیازآورترین بازیکن دیدار والیبال ایتالیا برابر ایران